Mä arvasin että tässä käy näin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smeagol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smeagol

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
7 024
0
36
mä pelkään ja inhoon hevosia ne haisee ja mulkoilee epäilevästi. ne haluaa aina potkasta mua ja purra sormet poikki. en mene hevosia kilometriä lähemmäs jos ei oo pakko.
No mitäs mä nyt teen ku tyttö (3) ennen päikkäreitä sanoi että hän haluaa ponilla ratsastamaan ja otetaan veli myös mukaan. mä olin ihan monttu auki, mä olin ihan luullu ettei mun tarvi elää hevosten knas eikä mun lapsetkaan piittää kaakeista. mut jotenkin mä tän tiesin et tosta tytöstä tulee heppahullu. Mitä IRONIAA!!!

no höh, hepathan on ihan kivoja! :) Ne vaistoaa sun pelon, sillä käyttäytyvät niin. Käy joskus ratsastamassa niin ajattelet niistä sit eri tavalla. :) Menet yhdessä tytön kans ratsastamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
no höh, hepathan on ihan kivoja! :) Ne vaistoaa sun pelon, sillä käyttäytyvät niin. Käy joskus ratsastamassa niin ajattelet niistä sit eri tavalla. :) Menet yhdessä tytön kans ratsastamaan!

no mä oon ollu ratsastamassa pienenä, mutta en sen jälkeen kun yksi tosi iso ravuri nousi takajaloilleen mun nähtyäni, (enkä pelännyt) 2 miestä piti siitä kiinni ja huusi mulle että juokse äkkiä autton. juoksin sutoon ja odotin siellä ainakin 30 min et muut tulee ja en ikinä enään palannut. se heppa ois varmaan nirhannu mut jos ois päässy, se oli ihan hullun näköinen. kaakin ketaleet! :kieh:

Ei ne haise, tuoksuvat ihanalle.. :heart:

Mene talleilla käymään, siellä voit sanoa että pelkäät, niin katsovat sulle sopivan.. Monella tallilla on ns. kaiken kestäviä tuntihevosia, joilla on hyvä harjoitella :hug:

Mä en tykkää hevosista. Ainakaan niin paljon että menisin hevosten lähelle vapaaehtoisesti.
Poniratsastuksessa meidän lapset on silti käyneet, ponit on niin pikkuisia että en mä niitä pelkää :). Ja hienosti sain peitettyä pelkoni kun esikoinen oli hieman alle 2 v ja halusi mennä poliisiheppaa taputtamaan, mun sylistä.
Joskus kun olin työkkärissä töissä ja etsin harjoittelupaikkaa italialaiselle heppahöperölle, niin mentiin hevostalleilla käymään. Paikan pomo oli piiiitkän tallin toisessa päässä, ja mun piti kävellä sitä loputtoman pitkältä tuntunutta käytävää pitkin, pollet hirnui ja kurkotteli kummaltakin puolelta |O ....se oli kamalaa. Ja samaa reittiä takaisin.

Mä en pelännyt hevosia, ja kävin tyttösenä talleilla hoitamassa niitä. Mun ihana hoitohevonen sitten sai jonkun kohtauksen (toisen hoitajan hoidettavana) ja näin sen. Aloin pelätä tätä hevosta, ja sehän kyllä vaistosi sen. Hoitamisesta ei tullut enää yhtään mitään.
Muita hevosia en pelännyt, ja niiden kanssa ei ollut ongelmia.
Jos lapset haluaa poniratsastukseen, sinne vaan. Kyllähän niillä on siinä koko ajan hoitaja vieressä, ettei vahinkoa pääse sattumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mä en tykkää hevosista. Ainakaan niin paljon että menisin hevosten lähelle vapaaehtoisesti.
Poniratsastuksessa meidän lapset on silti käyneet, ponit on niin pikkuisia että en mä niitä pelkää :). Ja hienosti sain peitettyä pelkoni kun esikoinen oli hieman alle 2 v ja halusi mennä poliisiheppaa taputtamaan, mun sylistä.
Joskus kun olin työkkärissä töissä ja etsin harjoittelupaikkaa italialaiselle heppahöperölle, niin mentiin hevostalleilla käymään. Paikan pomo oli piiiitkän tallin toisessa päässä, ja mun piti kävellä sitä loputtoman pitkältä tuntunutta käytävää pitkin, pollet hirnui ja kurkotteli kummaltakin puolelta |O ....se oli kamalaa. Ja samaa reittiä takaisin.

kiva ku joskus turussa asuin ja tallasin siel puolalan puistos, sit tuli kaks poliisiheppaa takana ja mä olin ihan kauhusta kankeena. jos olisin lähteny juoksee, nii sit ne poliisit ois kattonu mua epäilevästi ja lähteny täyteen laukkaan ja mä oisin paskonu ja kussu housuu.. vitsi ne poliisihepat on isoi ja pelottavii!!!!

no ei sun tarvii niihin koskee. talli on täynnä hoitajia jotka auttavat,tai ainakin niiden niin pitäisi tehdä. kuitenkin vanhemman vastuukka ei ole hevoselle varusteiden pukeminen tms. eli riittää kun kuljetat lapsesti tallille ja pysyt kaukana hevosista tai tässä tilanteessa poneista.. ei kukaan peloilleen mitään voi. itse olen harrastanu hevosia ihan pienestä asti enkä niitä pelkää. mun 3v on myös käyny jo ratsastamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:

no mä oon ollu ratsastamassa pienenä, mutta en sen jälkeen kun yksi tosi iso ravuri nousi takajaloilleen mun nähtyäni, (enkä pelännyt) 2 miestä piti siitä kiinni ja huusi mulle että juokse äkkiä autton. juoksin sutoon ja odotin siellä ainakin 30 min et muut tulee ja en ikinä enään palannut. se heppa ois varmaan nirhannu mut jos ois päässy, se oli ihan hullun näköinen. kaakin ketaleet! :kieh:

no no,kuhan uhitteli. hyvä silti pienen poistua paikalta ettei jää jalkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
no ei sun tarvii niihin koskee. talli on täynnä hoitajia jotka auttavat,tai ainakin niiden niin pitäisi tehdä. kuitenkin vanhemman vastuukka ei ole hevoselle varusteiden pukeminen tms. eli riittää kun kuljetat lapsesti tallille ja pysyt kaukana hevosista tai tässä tilanteessa poneista.. ei kukaan peloilleen mitään voi. itse olen harrastanu hevosia ihan pienestä asti enkä niitä pelkää. mun 3v on myös käyny jo ratsastamassa.

se onkin siinä et ne hevoset haistaa et mä tuun, ja sit ku näkee mut ni ne rynnii sieltä talliboxeista ulos ja klähtee mun perään. se riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:

se onkin siinä et ne hevoset haistaa et mä tuun, ja sit ku näkee mut ni ne rynnii sieltä talliboxeista ulos ja klähtee mun perään. se riittää.

Kyllä ne yleensä on aika visusti omissa pokseissaan, ja ovet kiinni. ei ne sieltä mihinkään pääse, vaikka töminä saattaa kuulostaa kokemattoman korviin pelottavalta. Ne vaan steppailee siellä omia aikojaan ja nostelee jalkojaan.
Mukavia otuksia. Ei vaan saa pelätä, niin ne ei kiinnostu sen enempää.

Yhteistyössä