M inkä ikäinen mielestänne saa jo olla yksin kotona yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syöpäläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syöpäläinen

Vieras
Kyseessä 10v tyttö , mun kummityttöni joka asuu isänsä luona
Nyt kahden eri ihmisen kautta olen kuullut että tässä lyhyen ajan sisällä, tytön isä on jättänyt tytön yksin ja ollut juomassa.
Ensimmäisellä kerralla kummityttöni oli ottanut yhteyttä keskellä yötä mun ex mieheeni facebookissa ja pyytänyt että mun ex soittaa tälle isälle ja pyytää tulemaan kotiin. Toinen kerta tapahtui eilen, kummitytön oli taas yksin, kun isä oli pitämässä hauskaa ja mun poikieni äitipuoli kävi hakemassa tytön luokseen.
Me ei suvaita tätä ja nyt mietitään miten tätä asiaa lähtis nyt viemään eteenpäin

[QUOTE="vieras";23768105]Mä en jättäis alle 18-vuotiasta yöksi yksin kotiin.[/QUOTE]

voi veljet:laugh:. mä olin 16 kun muutin kotoa pois, eikä kukaan tullut mun kanssa yöksi nukkumaan.
mutta tuo on kyllä totta, että 10 vuotias on liian pieni yksin yötä olemaan. 14 vuotias varmaan jo voi olla muutaman tunnin yksin vaikka olisi yökin. kapakastahan yleensä kodiututaan joskus kahden kolmen aikaan yöllä. ja mennään joskus 10 jälkeen. joten muutama tunti siinä tulisi

Kyseessä on aika herkkä tyttö, joka elää isänsä luona siksi että äiti on pahimman sortin alkoholisti. Tyttö on monesti joutunut pettymään. Äiti jätti hänet vauvana yksin ja lähti kapakkaan, ja nyt tyttö on tosiaan aika herkkä eikä saisi joutua kokemaan tätä. Mä olen niin raivoissani isälle

Itsekin oon reissannu maailmalla yksin jo 16-vuotiaana, pikkureissuja nuorempanakin et kyllä on aika hullua ajatella et joku vahtii lastaan kotona 18-vuotiaaksi saakka. Kyllä nyt joku yläkouluikäinen voi hyvin olla yksin yötä kotona, jos on luotettava. Ja varmaan joku 5.-6.-luokkalainenkin eli sanoisin et 12-vuotiaasta alkaen riippuen tapauksesta, ja niin että vanhempi on koko ajan tavoitettavissa. Mutta jos vanhempi on juomassa ja tulee kännissä kotiin niin sitten en hyväksy alaikäisen ollessa kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23768130:
Kyseessä on aika herkkä tyttö, joka elää isänsä luona siksi että äiti on pahimman sortin alkoholisti. Tyttö on monesti joutunut pettymään. Äiti jätti hänet vauvana yksin ja lähti kapakkaan, ja nyt tyttö on tosiaan aika herkkä eikä saisi joutua kokemaan tätä. Mä olen niin raivoissani isälle

no pitäiskö sun tehdä ilmoitus vaikka sossuun asiasta. varsinkin jos tyttö on herkkä ja kärsii tilanteesta

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23768151:
no pitäiskö sun tehdä ilmoitus vaikka sossuun asiasta. varsinkin jos tyttö on herkkä ja kärsii tilanteesta

Mä mietin tässä ensin sitä että minä ja mun poikien äitipuoli ensin kohdattaisiin isä ja puhuttais, mietin tässä että jos hän tulisi kenties järkiinsä ennenkuin ottaisi lastiksen tähän mukaan

Kyl 10v on liian nuori ja selvästihän tuo tyttö siitä kärsii. Hyvä ap että olette viemässä asiaa eteenpäin. Ekana varmasti keskustelu isän kanssa että asia lähtee etenemään ellei tyyli muutu.

No meidät jätettiin asumaan yksin siskoni kanssa(minä 8v ja siskoni 13v) viikoiksi kun vanhemmat työskenteli sadan kilometrin päässä ja kävivät viikonloppuisin kotona. Ja kyllä tuli muutaman kerran kyyneleet silmissä mentyä nukkumaan vanhempien kuva kädessä.
Mutta sitten taas 9-10vuotiaana pystyin suht hyvin olemaan öitä yksin.
Riippuu paljon lapsesta ja olosuhteista. Mutta jos tiedät että lapsi siitä kärsii niin tottahan asiaan on puututtava.

Pakkohan se on tehdä asialle jotain, kyse on kuitenkin kummitytöstä eli erittäin rakkaasta ihmisestä.
Tällä hetkellä mun fiilikset on aika raivoisat, toivottavasti asetun vähän ennenkuin saan sen miehen käsiini. Jos vain pystyis niin lähtisin paikan päälle mutta kun on nuo lapset tuossa...

Kyllä 10vuotias on liian pieni olemaan yön yksin kotona, etenkin jos hän sitä pelkää ja joutuu pyytämään apua muualta.
Mutta sitä en osaa sanoa, pitäisikö sinun heti mennä tekemään ilmoitus lastensuojeluun, vai puhuisitko isän kanssa ensin. Nimittäin, hengissä minäkin olen, vaikka ~ 13 vuotiaasta olen pitänyt pienemmistä sisaruksistani huolta monet viikonloput kun vanhemmat olivat kännäämässä. Tosin, onhan 13-vuotias eri asia kuin 10-vuotias. !

Tjaa , --- mitä enemmän mietin omaa lapsuuttani ja kuinka minä kärsin siitä että vanhempani olivat alkoholisteja, sitä enemmän olen sitä mieltä, että mene tekemään se ilmoitus. Eihän tuo ole oikein lasta kohtaan, semmoinen hyssyttely.

Ensi kerralla soitatte suoraan poliisille kun tyttö on yksin kotona siitä asia sitten lähtee rullaamaan eteenpäin.
Ei ole ok että 10v on yksin kotona kun vanhempi viihteellä.

No ei misään nimessä ainakaan 10v. Mä luulen, että 15v pärjää jo yksin. Tuossa 15-16v iässä moni nuori muuttaa yksin asumaan kun lähtee opiskelemaan vieraalle paikkakunnalle.

[QUOTE="...";23768185]Kyllä 10vuotias on liian pieni olemaan yön yksin kotona, etenkin jos hän sitä pelkää ja joutuu pyytämään apua muualta.
Mutta sitä en osaa sanoa, pitäisikö sinun heti mennä tekemään ilmoitus lastensuojeluun, vai puhuisitko isän kanssa ensin. Nimittäin, hengissä minäkin olen, vaikka ~ 13 vuotiaasta olen pitänyt pienemmistä sisaruksistani huolta monet viikonloput kun vanhemmat olivat kännäämässä. Tosin, onhan 13-vuotias eri asia kuin 10-vuotias. !

Tjaa , --- mitä enemmän mietin omaa lapsuuttani ja kuinka minä kärsin siitä että vanhempani olivat alkoholisteja, sitä enemmän olen sitä mieltä, että mene tekemään se ilmoitus. Eihän tuo ole oikein lasta kohtaan, semmoinen hyssyttely.[/QUOTE]

Mä olen valmis tekemään ilmoituksen omalla nimelläni. Eli olen valmis ottamaan paskaa niskaan kummitytön isältä.
Poikieni äitipuoli oli soittanut tälle isälle ja isä oli valehdellut tytön olevan yläkerrassa, vaikka tyttö oli yksin ollut kotona. En tiedä mikä villitys hänelle on iskenyt mutta ei ole ennen tämmöistä tehnyt.
Mä olen yhdessä poikieni äitipuolen kanssa toimittanut jonkinlaista äiti virkaa tälle tytölle. Ja kummityttö on meilläkin käynyt säännöllisesti. Ikävä kyllä se on nyt aika minimaalinen, oman tyttöni sairauden takia.

Ei tosiaan 10 vuotiasta yksin kotiin yöksi. Tarkkaa ikää en osaa sanoa, sehän riippuu niin paljon lapsesta, itse olin joskus 13-14v ylös päin yksin öitä kotona, kun ei se porukoiden kanssa mökkeily innostanut ( 13 km päähän kotoa mökille oli aikaa "yök") mutta mulla olikin muuten turvallista.

Koita ap rauhoittua ennenkuin tapaat tuon miehen, ja olen tosiaan sitä mieltä, että keskustelette ensin itse sen miehen kanssa ja vedätte toki tuon ls-ilmon maahdollisuuden kehiin. Tosin kuulostaa siltä ettei tuo tyttö tule ainakaan hyötymään mahd. sijoituksesta ( ja siis tämähän on se viimeinen mahdollisuus)

Ei tosiaan 10 vuotiasta yksin kotiin yöksi. Tarkkaa ikää en osaa sanoa, sehän riippuu niin paljon lapsesta, itse olin joskus 13-14v ylös päin yksin öitä kotona, kun ei se porukoiden kanssa mökkeily innostanut ( 13 km päähän kotoa mökille oli aikaa "yök") mutta mulla olikin muuten turvallista.

Koita ap rauhoittua ennenkuin tapaat tuon miehen, ja olen tosiaan sitä mieltä, että keskustelette ensin itse sen miehen kanssa ja vedätte toki tuon ls-ilmon maahdollisuuden kehiin. Tosin kuulostaa siltä ettei tuo tyttö tule ainakaan hyötymään mahd. sijoituksesta ( ja siis tämähän on se viimeinen mahdollisuus)

ajattelin muistuttaa tytön isää siitä minkälainen turvattomuus tytöllä aiemmin on ollut koskien tytön äidin alkoholismia. Jos olis mahdollisuus, ottaisin tytön tänne asumaan jos tarve vaatisi

en jättäis kai vieläkään 14veetä yksin yöksi kotiin,ainakaan minkään baarireissun takia.Pärjäis varmaan kyllä.Päivällä ei ole joskus halunnut lähteä mukaan johonkin kyläilyreissulle,niin on kyllä ollut lähes koko päivän itekseen tai jonkun kaverinsa kanssa.
Itse kyllä olin 10-11v. itekseen tai 4v. nuoremman sisarruksen kanssa kotona koko viikonlopunkin,kun yh-isämme oli naisystävänsä luona tms.

[QUOTE="miumiu";23768401]Mä soittaisin kyllä sossuun. En alle 14-15-vuotiasta kyllä jättäisi yksin yöksi.[/QUOTE]

Peesi. Ainut lieventävä tekijä voi olla tukiverkko lähellä esim.naapurissa. Mutta sellaista ilmeisesti ei ole, joten ehdottomasti ilmoitus.

Yhteistyössä