Lyrican lopetus, todella vaikeaa... Neuvoja?

Olen syönyt lyricaa 300mg/vrk yli vuoden ja nyt olen pyrkinyt vähentämään lääkettä 50mg/vk.... Vieroitusoireet ovat järkyttävä! Ihan kuin huumeesta pyrkisi eroon =( Kamala horkka päällä, kylmän ja kuuman hiki.... Suihkussa saa käydä neljästi päivässä, huippaa, päätä särkee.... Ahdistus ja levottomuus on ylitsepääsemätöntä. Mielialakin menee ihan pohjamutiin moneksi päivää tiputuksen jälkeen ja pää on ihan jumissa. Olen alkanut änkyttämäänkin kun sanat eivät tule suusta ulos (en ikinä aiemmin ole änkyttänyt!) Joudun beetasalpaajaa käyttää rytmihäiriöihin jota vieroituksesta tulee....

Onko muilla vastaavaa? Neuvoja lopetukseen? Olen kohta sairaalassa tätä menoa =(

Lääke aloitettiin selkäkipuun ja koska kärsin unettomuudesta ajattelin lääkkeen auttavan siihenkin. Tehot menivät vain nopeasti ja kun lääkettä yrittää vähentää niin tulee todella sairaaksi. Fyysiset vieroitusoireet JÄRKYTTÄVÄT!

Olen 4 lapsen äiti ja ihan loputtoman kyllästynyt tähän lyrica koukkuun. Ei tässä kunnossa jaksa lasten kanssa

Lääkettä vielä jäljellä 125mg. .....
 
Joudut kyllä ostamaan lisää ja pyytämään mahdollisesti uutta reseptiä pienemmille lääkeannoksille.
Mulla oli annoksena sama 150mg/aamuin illoin.
Vähensin sillä tavalla että ensimmäiset 3 päivää aamulla 125mg ja illalla 150
Sitten 3 päivää 125mg aamuin illoin. Taas seuraavat 3 päivää aamulla 100 ja illalla 125.
Lopuksi oli sitten 25mg aamulla ja sen 3 aamun jälkeen pystyi lopettamaan.

Hyvin hitaasti alasajo, kuten myös hitaasti sitä annostusta on nostettu.
Näin mulla ei tullut mitään vieroitusoireita.

TAI sitten keskustelet lääkärisi kanssa ja hän antaa vielä tarkemmat ohjeet :hug:
 
Voi kamala! :eek: Ootko sä lekurilta kysyny et onko noi ihan normeja vierotusoireita?

Mä söin Lyricaa 450mg/vrk (tai kaks kertaa oon sitä vähän yli puol vuotta syöny) eikä mulle lopettaessa tullu minkäänlaisia oireita. Lääkkeen alotuksessa oli kyllä kauheet sivarit mutta lopetus meni helposti.
 
Kysyin apteekista niin lääkelaitos on ilmoittanut että lopetuksesta/vähennyksestä saattaa tulla masennusta, ahdistusta, levottomuutta, unettomuutta, kipuja ja jopa epilepsiakohtauksia vaikka epilepsiaa ei sairasta. Minun tuuriani että kaikki mahdollinen tulee. Lääkkeen aloituskin oli vaikeaa.

Nostin lääkkeen 25mg kolmen päivän välein 300mg asti. Kai samalla tavalla voisi vähentää kun kaapissa on noita 25mg tabletteja jäljellä. Kamala lääke :'( Mahdanko päästä tästä ikinä eroon :headwall:

Eikö teille tosiaan tullut kummempia lopetus oireita?
 
Mulla ei tullut mitään vieroitusoireita.
Mutta taitaa tämäkin olla niitä asioita jotka on niin yksilöllisiä.

Koita vähentää samalla tavalla kuin nostitkin, pikkuhiljaa ja jos edelleen tulee kamalia oireita ota yhteyttä lääkäriin.
 
vierailija
Sama täällä. Itsellänikään ei tullut mitään kovia vieroitusoireita, vaikka söin monta vuotta ja välillä erittäin isoilla annoksilla, mutta määrätty oli 2x300mg kunnes huomasin, että tulee erittäin kalliiksi tämän lääkkeen syönti, joten lopetin seinään, eikä tullut oikeastaan mitään muuta kuin, että nukkuminen oli vaikeaa ja maha ripulilla välillä
 

Yhteistyössä