Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835058:Nyt on pakko kysyä, että oletko sä Happygirl koskaan ollut tappelutilanteessa mukana? Siis muussa kuin tuossa sun ja kaveris kissatappelussa? Tai edes nähnyt sellaista ihan vierestä? Mitään peliaikaa ei ole. Kaikki tapahtuu sekunneissa. Ihminen itsessään jähmettyy yllättävässä väkivaltatilanteessa moneksi sekunniksi ja siinä kohtaa, kun itse tajuaa mitä tapahtuu ja missä mennään, on tilanne joko ohi tai niin paha, ettei siihen kannata enää mennä kuin poliisin. Se mitä sä nyt teet on vähän sama kuin synnytystä suunnittelis. Sitä voi kyllä miettiä, mitä tekis siinä ja siinä kohtaa ja miten itse toimis ja mitä haluaa, mutta kun se tilanne tulee eteen yllättäen ja suunnittelematta, mikään suunnittelu ei enää toimi.
Mut kaunis ajatus kyllä.
Oon saanut turvallisuus koulutusta (anteeksivaintaas) työn puolesta ja ollut tosi akuuteissa tilanteissa siellä, mm kerran työkaveri sai tuolista päähän täysillä josta tuli vakava aivotärähdys. Noita tulee usein että pitää toimia nopeasti ja saada järjestettyä apu, muut lapset ja se kuka riehuu niin kuntoon, ettei kellekään satu. Tiedän et ne menee nopeasti mutta niissä just on tosi tärkeää että kaikki puhaltaa yhteen hiileen. Yksi ei voi lipsua koska sitten on kaikki kusessa. Eikä voi aikailla, mutta pienikin peliaika siinä että saa hälytettyä apua ja muut turvaan, riittävästi miehitystä toisille jne niin on avuksi. Tuossa tappelutilanteessa voi vaikka kuristusotteella ottaa hennosti ja yksi ottaa toisen jalan ja toinen toisen jalan.. Ja tyyppi on maassa.