M
mites te
Vieras
Lapseni (kohta 7v) kertoi erään muun juttelun yhteydessä minulle että hänen ystävänsä perheessä äiti lyö lasta jos lapsi on tehnyt jotain väärin. Tuon perheen lapset leikkivät meilläkin usein, ja myös itse kuulin nyt lapsen toteavan ettei hän tykkää kun äiti läpsäisee. Myös perheen siskosten kesken näin kun isosisko vahti pikkusiskoaan, ja kun tämä teki jotain luvatonta, niin kiellettiin mutta isosisko myös läpsäisi päähän. Ei lujasti mutta kuitenkin..
Itse en hyväksy, mutta yllätin itseni ajattelemasta, että jos kyseessä olisi suomalainen perhe niin jollain tavalla puuttuisin asiaan, keskustelisin vanhempien kanssa, kysyisin neuvolasta neuvoa, tms.. Nyt kyseessä on maahanmuuttajat, kumpikaan vanhemmista ei juuri hyvin puhu suomea joten en voi heidän kanssaan asiaa oikein ottaa puheeksi. Eivät puhu myöskään englantia. Useinhan myös eri kulttuurissa läpsäisy on normaali osa kasvatusta, vaikka mielestäni se on väärin.
Asia vaivaa kovasti, miten itse toimisitte???
Itse en hyväksy, mutta yllätin itseni ajattelemasta, että jos kyseessä olisi suomalainen perhe niin jollain tavalla puuttuisin asiaan, keskustelisin vanhempien kanssa, kysyisin neuvolasta neuvoa, tms.. Nyt kyseessä on maahanmuuttajat, kumpikaan vanhemmista ei juuri hyvin puhu suomea joten en voi heidän kanssaan asiaa oikein ottaa puheeksi. Eivät puhu myöskään englantia. Useinhan myös eri kulttuurissa läpsäisy on normaali osa kasvatusta, vaikka mielestäni se on väärin.
Asia vaivaa kovasti, miten itse toimisitte???