Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
viisaan vaimo
No huoh tietenkin! Puhuinkin siksi että jos aivan syyttä suotta ouf of blue joku lyö. Eli siis mitenkään miehen osallistumatta mihinkään ensin.
Semmoinen tilanne on kyllä sen verran harvinainen, etten miesvalintaani olisi sellaisen perusteella tehnyt. Joten täysin irrelevantti kysymys. Tämä alkaa olla yhtä hauskaa, kuin se ketju, missä kerrot päiväkotien somekäytännöistä sen perusteella, kun olit itse päiväkodissa.
 
Semmoinen tilanne on kyllä sen verran harvinainen, etten miesvalintaani olisi sellaisen perusteella tehnyt. Joten täysin irrelevantti kysymys. Tämä alkaa olla yhtä hauskaa, kuin se ketju, missä kerrot päiväkotien somekäytännöistä sen perusteella, kun olit itse päiväkodissa.
Luit väärin, kerroin sen perusteella kun kaverini on työskennellyt pitkään päiväkodissa. :) Ja kyllä kerroin myös omista pk ajoistani.
 
Minulle kelpaa sellainen oikein hyvin, joka ei hankkiudu nyrkkitappeluun kenenkään kanssa :)
Ongelma on siinä, että noihin nyrkkitappeluihin ei tarvitse hankkiutua. Niihin voi joutua ihan ilman omaa syytä, ihan keskellä kirkasta päivää. Klassisin tapa on se, että joku pyytää sulta tupakkaa. Kun ei anna, saa nyrkistä. Tuttavan tuttava (ei siis onneksi ihan lähipiiristä) sai köniinsä siksi, että oli näyttänyt hiukan samalta tyypiltä, joka oli lähennellyt lyöjän tyttöystävää edellisenä viikonloppuna baarissa. Ja sitten on niitä tapauksia, jotka tempaisivat ihan tosta vaan hetken mielijohteesta, kun siltä tuntuu. Onneksi nämä tapaukset ovat harvinaisempia, mutta ei siitäkään montaa vuotta ole, kun yksi teini-ikäinen tyttö joutui mielenvikaisen miehen puukottamaksi muistaakseni koripallokentällä ilman minkäänlaista syytä. Tai siis, syy oli se että mies halusi hoitoon. Tyttö oli vaan väärässä paikassa väärään aikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
voi taivas taas
Tasaväkisten kanssa se puolustuksena on mielestäni aivan normaali reaktio. On aika tekopyhää väittää vaikka baaritappeluista että ne miehet jotka pistää takaisin toiselle miehelle kuka alkaa aivan syyttä suotta lyömään, ovat tehneet väärin. Niin se vaan menee, että noissa ei kyllä sellaista miestä löydy joka ei laita takas ja vähintään yhtä voimalla. Tai jos näkevät tilanteen jossa naista lyödään niin kyllä ihan varmasti sieltä mies tulee ja lyö aika kovaa.
Voi taivas. Jos mä vedän sua turpaan kunnolla niin tuleeko se supermiehesi apuun vai ei kun miehesi ei kerran lyö naista??? Jos et ole ikinä saanut toiselta naiselta turpaan niin ehkä olisi sen aika....
 
viisaan vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29834331:
Ongelma on siinä, että noihin nyrkkitappeluihin ei tarvitse hankkiutua. Niihin voi joutua ihan ilman omaa syytä, ihan keskellä kirkasta päivää. Klassisin tapa on se, että joku pyytää sulta tupakkaa. Kun ei anna, saa nyrkistä. Tuttavan tuttava (ei siis onneksi ihan lähipiiristä) sai köniinsä siksi, että oli näyttänyt hiukan samalta tyypiltä, joka oli lähennellyt lyöjän tyttöystävää edellisenä viikonloppuna baarissa. Ja sitten on niitä tapauksia, jotka tempaisivat ihan tosta vaan hetken mielijohteesta, kun siltä tuntuu. Onneksi nämä tapaukset ovat harvinaisempia, mutta ei siitäkään montaa vuotta ole, kun yksi teini-ikäinen tyttö joutui mielenvikaisen miehen puukottamaksi muistaakseni koripallokentällä ilman minkäänlaista syytä. Tai siis, syy oli se että mies halusi hoitoon. Tyttö oli vaan väärässä paikassa väärään aikaan.
Millä lailla se sitten auttaisi, että mieheni löisi sitä tupakan pyytäjää, kun tämä olisi lyönyt häntä? Eikö ole paljon viisaampaa lähteä pois? Tuskin se niin vikkelä on, että hyväkuntoisen mieheni ottaisi kiinni.

Eikä tuo puukottamisjuttukaan nyt oikein tähän toimi. Ei mieheni ala kantaa puukkoa siltä varalta, että joku häntä sellaisella uhkaisi, eikä siinäkään varmaan ehtisi nyrkkiä käyttää.

Järkevää on pystytellä pois tilanteista, joissa on todennäköisempää, ettei joudu kenenkään kunniaa, omaansa taikka naisensa, puolustamaan ja minun kunniaa saa oikein hyvin puolustaa sillä, että nappaa minua kädestä ja sanoo, että nyt juoksuksi.

En sitten tiedä millaisissa piireissä ihmiset liikkuvat, en minä ole ikinä ollut tilanteessa, jossa olisin ollut satunnaisen väkivallan uhan alla, olen sentään jo aika vanha ihminen ja ollut elämäni aikana melko monissa paikoissa. Kai nämä tappelusjutut liittyvät siihen baaristä lähtemiseen ja taksijonoon, sellaiset voi oikein hyvin välttää. Tai sitten johonkin ryyppyporukoitten välienselvittelyihin, eikä niistäkään ole kokemusta. Enkä usko, että oikeasti tässäkään keskustelussa monella on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29834331:
Ongelma on siinä, että noihin nyrkkitappeluihin ei tarvitse hankkiutua. Niihin voi joutua ihan ilman omaa syytä, ihan keskellä kirkasta päivää. Klassisin tapa on se, että joku pyytää sulta tupakkaa. Kun ei anna, saa nyrkistä. Tuttavan tuttava (ei siis onneksi ihan lähipiiristä) sai köniinsä siksi, että oli näyttänyt hiukan samalta tyypiltä, joka oli lähennellyt lyöjän tyttöystävää edellisenä viikonloppuna baarissa. Ja sitten on niitä tapauksia, jotka tempaisivat ihan tosta vaan hetken mielijohteesta, kun siltä tuntuu. Onneksi nämä tapaukset ovat harvinaisempia, mutta ei siitäkään montaa vuotta ole, kun yksi teini-ikäinen tyttö joutui mielenvikaisen miehen puukottamaksi muistaakseni koripallokentällä ilman minkäänlaista syytä. Tai siis, syy oli se että mies halusi hoitoon. Tyttö oli vaan väärässä paikassa väärään aikaan.
:( kauheeta.

Mulle on jäänyt elävästi mieleen kun olin lukion jälkeen Lontoossa välivuodella. Siinä klo 4 aamuyön bussissa tapahtui niin karmea väkivalta tilanne :( Bussi oli aivan täpötäynnä ja kuski sitten huikkasi että "jonkun täytyy poistua" Ja jostain syystä teinipojat ovien edessä oli kaikkien mielestä he keihin tulee ottaa toinen bussi - olikohan siksi, kun he nousivat ylipäätään liian täyteen bussiin. Noh kuski huusi monta kertaa, että pojat poistukaa, eikä tehonnut.. Matkustajat sitten rohkaisi yhtä tosi kunnollisen näköistä herrasmiestä tyrkkäämään hieman poikia, että saadaan ne ulos. Se mies ei ensin halunnut mutta sitten muiden painostuksesta tyrkkäsi... Että usko mitä tapahtu :| Ne pojat vetäisi sen miehen ulos bussista ja alkoi hakkamaan ja potkimaan sitä maassa. Bussi jatkoi matkaa.. Silloin tuli todella kova koti-ikävä ja mietin 18-vuotiaana naiivina tyttönä ettei Suomessa koskaan noin ois käynyt!

Mä opettaisin omalle pojalleni että itseään ja muita saa puolustaa fyysisesti jos on pakko.
 
"mmies"
[QUOTE="Hellu";29833616]Todistin viikonloppuna vierestä kuin eräs nainen läväytti miestä naamalle ja kun mies (puolustukseksi/refleksi) täräytti naista takaisin, niin tilanteesta muodosti hirveä farssi kuin mies oli "hakkaaja" ja nainen huuteli vierestä "apuja". Yhtäkkiä maailmassa kovasti kaivattu tasa-arvo ei enää toteutunutkaan vaan nainen ei hyväksynyt että takaisin tulee jos aloittaa.

Minusta nainen kun lyö, niin hän menettää oikeutensa koskemattomuuteen ja on sitä jopa oikeutettu saamaan nyrkistä. Muutenhan koko tasa-arvon käsite olisi turha?

Mitä mieltä tuommosesta kun mies läväyttää takaisin tai siitä, että nainen edelleen vaatii olevansa koskematon?[/QUOTE]

Tarkoitat siis että kun joku löisi sinua lapiolla päähän, niin löisit sitten sitä lapiolla tai vaikkapa kirveellä tai ampuisit? Täytyy myös huomata että naisen läimäytys on usein sellainen että poski voi punittaa minuutin. Kun mies lyö, niin henki voi lähteä.
 
Millä lailla se sitten auttaisi, että mieheni löisi sitä tupakan pyytäjää, kun tämä olisi lyönyt häntä? Eikö ole paljon viisaampaa lähteä pois? Tuskin se niin vikkelä on, että hyväkuntoisen mieheni ottaisi kiinni.

Eikä tuo puukottamisjuttukaan nyt oikein tähän toimi. Ei mieheni ala kantaa puukkoa siltä varalta, että joku häntä sellaisella uhkaisi, eikä siinäkään varmaan ehtisi nyrkkiä käyttää.

Järkevää on pystytellä pois tilanteista, joissa on todennäköisempää, ettei joudu kenenkään kunniaa, omaansa taikka naisensa, puolustamaan ja minun kunniaa saa oikein hyvin puolustaa sillä, että nappaa minua kädestä ja sanoo, että nyt juoksuksi.

En sitten tiedä millaisissa piireissä ihmiset liikkuvat, en minä ole ikinä ollut tilanteessa, jossa olisin ollut satunnaisen väkivallan uhan alla, olen sentään jo aika vanha ihminen ja ollut elämäni aikana melko monissa paikoissa. Kai nämä tappelusjutut liittyvät siihen baaristä lähtemiseen ja taksijonoon, sellaiset voi oikein hyvin välttää. Tai sitten johonkin ryyppyporukoitten välienselvittelyihin, eikä niistäkään ole kokemusta. Enkä usko, että oikeasti tässäkään keskustelussa monella on.
Mä vastasin tässä kohtaa ainoastaan siihen asiaan, ettei se köniin saaminen aina riipu siitä, onko yömyöhään liikkeellä tai hankkiutuuko itse tuollaisiin tilanteisiin. Juu, kyllä mullekin kelpaa hyvin toi mun nössykkä, joka ei tarkoituksella hankkiudu tuollaisiin tilanteisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
viisaan vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29834366:
Mä vastasin tässä kohtaa ainoastaan siihen asiaan, ettei se köniin saaminen aina riipu siitä, onko yömyöhään liikkeellä tai hankkiutuuko itse tuollaisiin tilanteisiin. Juu, kyllä mullekin kelpaa hyvin toi mun nössykkä, joka ei tarkoituksella hankkiudu tuollaisiin tilanteisiin.
Okei :) En tosin pidä omaa miestäni missään nimessä nössykkänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tapahtuuhan tätäkin;29834359:
Siis vaikka kimppuun kävisi nainen, taikka lauma naisia?
No jos joku hullu nainen syyttä suotta poikani kimppuun kävisi niin tosiaankin saisi ottaa rinnuksista kiinni ja näyttää että ei kannata alkaa kukkoilla. Mutta ei nyt ihan heti tuu mieleen miksi nainen kävis miehen kimppuun :D
 
tapahtuuhan tätäkin
No jos joku hullu nainen syyttä suotta poikani kimppuun kävisi niin tosiaankin saisi ottaa rinnuksista kiinni ja näyttää että ei kannata alkaa kukkoilla. Mutta ei nyt ihan heti tuu mieleen miksi nainen kävis miehen kimppuun :D
Eikö tämä ketju lähtenyt juuri siitä tilanteesta ja ensimmäiseksi taisit osallistua siihen kommentilla, että mies ei ikinä koskaan lyö naista, se on itsestään selvää.

Ja on ikävä kyllä totta, että on olemassa väkivaltaisten teinityttöjen porukoita, jotka käyvät kyllä miestenkin kimppuun, ei siinä joku rinnuksista nostaminen taida auttaa.
 
vaikka oisit miten kova tappelemaan niin aina löytyy joku joka on vielä kovempi

eikä nyt ole ollut kyse peheen turvallisuudesta vaan miehen "kunniasta"
Jos mies vetää jotakuta pataan niin se on luultavasti ihan harkittua. Kyllä tollaiset epäilyttävät kannattaa tiputtaa heti kun siihen on mahdollisuus, tiedä millä huumeneulalla ne tulee ja tuikkaa, purevat ja syleksivätkin.:x Pthyi!

Mut joo, aina itsepuolustuksena.
 

Yhteistyössä