Lyhythihaiset vai...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkähihaiset...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkähihaiset...

Vieras
tämä vaatetus tuntuu askarruttavan muitakin, kovasti kyselty jotta kuinka puette vauvan näille kesäkeleille. täällä myös yksi äippä jonka tyttö on nyt 4 kk. käyttänette lyhythihaisia vaatteita jo vauvalla näillä hellesäillä? ja ulos sitten joku neuletakki tms. siihen päälle. ja kylmemmillä säillä varmaan taas laittaa pitkähihaista bodya päälle? meillä ohut puuvillapipo lisänä ulkona, jonkunlainen hellehattu pitänee löytää...

Tottakai sisällä voi käyttää lyhythihaisia tai olla vaik helteillä vaippasiltaan.
Ja uloskin myös lyhythihaisissa.Vaikka pelkällä lyhythihaisella bodylla ja sukilla.Näin ainaki mun kaks poikaa on vauvoina olleet helteillä. 2-3 kk ikäsinä:)
Jos tuulee, voi laittaa jonkun neuletakin tms.päälle.

Mä en vielä ole käyttänyt lyhythihaista vauvallani (7kk) ulkona. Vaikka lämmintä onkin niin musta vielä ei ole kesä, maa hohkaa vielä kylmää. Meillä on nyt lämpiminä päivinä ollut pitkähihainen body + puolipotkarit tai sukkikset ulkona sekä ohut puuvillainen kypärämyssy (korvat peittävä). Vauvalla ei ole ollut kuuma (ei ole hikoilijatyyppi).

Mäkään en ole uskaltanut vielä laittaa lyhythihaista bodya vauvalle (7kk) rattailla ulkoillessa, kun tuntuu että sen verran tuuli käy välillä, ettei pitkähihaisella ole tullut vielä kovin kuuma. Mutta ehkä uskallan jo huomenna kokeilla lyhythihaisen paidan laittamista tytölle ulos, jos muutkin jo sitä käyttävät. Kaupungilla näkyi kyllä molempia, sekä lyhyt- että pitkähihaisia lapsilla päällä...

Laitatteko aurinkovoidetta, jos käytätte lyhyhihaisia?

Meillä oli eilen pitkähihainen ohut body, ohuet puolipotkarit, hellehattu ja lenkkarit.

En olisi uskaltanut pitää lyhyhihaista, kun olisi varmasti käsivarret punoittaneet.

Mua kanssa vähän mietityttää noi lyhyet hihat/lahkeet kesällä, kun vauva on ensimmäistä kertaa kosketuksissa auringon kanssa. Ei tietenkään pidetä suoraan auringonpaisteessa, mutta kun itsekin oon semmosta helposti kärähtävää tyyppiä ja se vauvan iho on niin herkkä. Aurinkorasvojakaan ei oikeen suositella alle 1v.

Taaskin tämä asia riippuu siitä, minkäikäinen vauva on kyseessä eli käytännössä puhutaanko suojaisassa vaunukopassa nukkuvasta vaiko avorattaissa istuvasta lapsesta.

Jos asteita on 20-25 niinkuin nyt on ollut, laittaisin alle puolivuotiaalle, joka on kopassa, lyhythihaisen bodyn, puolipotkarit, ei missään nimessä mitään voiteita ja koko vaunu varjoon. Vauvalle ei välttämättä kuumalla ilmalla tarvitse laittaa suojaisaan koppaan päähinettä.

Isommalle rattaissa istuvalle voi ajatella samoilla keleillä pitkähihaista bodya ja päähine pitää ehdottomasti olla. Voiteita ei kai suositella alle 1-vuotiaille.

Parempi lyhyet hihat ja lahkeet,ku lämpöhalvaus.Eli vauva varjoon ja vähän päälle.
Ja apteekis on ainaki myytävänä alle 1-v.tarkotettuja aurinkorasvoja.Oon jostain lukenu,en oo ite ostanu.

Yhteistyössä