lyhyt syönti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iitu

Vieras
Onko muita keiden vauvat syö rintaa vaan 3-5 minuuttia kerrallaan?Poika reilu 2 kk eikä tosiaan syö kauempaa kuin tuon ajan,neuvolassakin sanoivat ajan olevan aika lyhyt.On kuitenkin tyytyväinen ja hyvän tuulinen,päivisin syö 2-3 h välein ja yöt menee yhellä syötöllä joten ei kuitenkaan nälkäiseltä vaikuta,pelkällä rintamaidolla ollaan.Mulla maito tulee paineella ja pojan imemisote hyvä/oikea,pulauttelee jonkun verran.Paino noussut reilu kilo per kk mutt silti itestä tuo aika tuntuu niin kovin lyhyeltä,kaipa vatsansa saa täyteen noin pian.Kommentteja?

Itsellä tyttö 5kk ja oikeastaan aina syönyt tiheästi ja vain max. kymmenen minuuttia kerrallaan. Yksilöllistähän tuo on, joten älä huoli, kun kasvaakin ihan hyvin. Meidänkin neidillä ei meinaa useinkaan kärsivällisyys riittää kuin ihan 5minuutin syöntiin, mutta tyytyväinen kun muuten on, niin loistavasti on pärjätty!

meillä oli tyttö ihan samanlainen, oikeastaan koskaan ei sitten loppujenlopuksi syönyt kauempaa, ihan loppuimetystaipaleella sitten makaili sylissä tissi suussa mutta syöminen siitä oli kaukana :). Kun kerran kasvaa,ei huolta. Mulle sanottiin neuvolassa että kyllä tuo ihan riittävä aika on, 5 min esim. ehtii saada takamaitoakin.

Ole onnellinen. Meidän poika imi vähintään puoli tuntia, nyt on vähentynyt 10- 15 minuuttiin, kun saa kiinteitä. Alkuaikoina nuo sessiot olivat raskaita, kun tuntui ettei tee muuta kuin imettää ja kaiken kukkuraksi rinnanpäät olivat verillä.

Olen kuullut, että sellainen 15 min olis hyvä, jotta rasvainne takamaito ehtii tulla.

Meilläkin on aina syöty nopeasti. Mutta mulla ainakin maito tuli niin kovalla paineella, että varmasti sai aina mahansa täyteen. Siis jos sulla tulee maitoa niin hyvin, että 5 min. riittää. Ja toisilla vauvoilla tuo imuote ja imuvoima on paljon suurempi, niin ei kai mitään ongelmaa tuossa ole, jos kuitenkin hyvin kasvaa. Ole tyytyväinen ettei tarvi koko päivää olla vauva kiinni tississä ;)

joo, nopeaan imutetaan meilläkin. ilmeisesti masu tulee pienemmästä täyteen tai sitten tulee maito niin vauhdilla. yöllä ja illalla päästään joskus jopa 15-20 minuuttiin...muuten muutamassa minuutissa hotkaistu...tyttö on nyt jo 4 kk. pienikokoinen mutta sirkeä ja terhakka.

Jep,

meillä suihkutisseillä imetys ei kauaa vie. Minulla ja pojalla normaalisti n. 7 minuuttia. Tarkkana täytyy olla etenkin alkuaikoina, jolloin vauva voi saada helposti vatsaväänteitä ""suihkutissistä"".

meillä syödään vain muutama minuutti ja seuraus on nyt ollut se että pojan paino noussut vain vähän...minulla ei todellakaan maito suihkua en tiedä miksi poika on aina vain ollut nopea imuttelija. no olemme nyt alkaneet antaa lisämaitoa että poika sentäs jotain söis...

ei taida olla muita joilla sit paino ei nouse

Yhteistyössä