lyhyt kierto

• Viestiketjun aloittaja miisa
  • Ensimmäinen viesti
miisa
Onko täällä sellaisia joilla on lyhyehkö kierto. Itselläni kierron pituus on 26 päivää ja kuukautiset niukat. Yksi lapsi inseminaation avulla ja toinen nyt toiveissa. Voisiko tuolla lyhyellä kierrolla olla osansa myös tässä asiassa.

En usko, että kierron pituus vaikuttaa asiaan. Minulla on ollut esim. viime vuonna tosi pitkiä kiertoja, pahimmillaan 39 päivää, ei tärppiä. Nyt on pari kiertoa ollut tasan 27 päivää, eikä tärppiä silti. Kuukautiset ovat olleet pitkillä kierroilla runsaat, lyhyelläkin on hyytymiä, mutta lyhemmät menkat.
Olen tyytyväinen näihin lyhyisiin kiertoihin, koska tuntuu, että hormonit toimivat paremmin.

Minulle gyne sanoi, että niukka vuoto johtuu yleensä ohuesta limakalvosta joka saattaaolla yksi syy siihen ettei raskaudu, koska alkio ei pysty silloin kiinnittymään kohtuun.
itse ajoittain kärsin niukoista menkoista, mutta viime aikoina vuoto on ollut "normaalia" ja ultrassa limis oli 10mm eli hyvä.

Kiertoni on normaali 28-30 päivää, muutaman kerran ollut yli 40, jolloin gyneni mukaan ovulaatio on epätoennäköinen.

Mielestäni sinulla on myös normaali kierto, eli sen suhteen raskausmahdollisuudet eivät ole vähentyneet.

nki
minullakin kierto 26 ja niukat menkat, olen lapset. tutkim.yksityisellä ja siellä lekuri sanoi että se kyllä vaikuttaa alkioiden kehitykseen ja laatuun jos on lyhyt kierto. tärppionnea sinulle!

Ymmärtääkseni 26 vrk ei ole vielä kovin lyhyt kierto. Minulla kierrot vaihtelevat 25-28 vrk ja lääkärin mielestä tämä oli aivan normaalia. Lapsettomuuden syy löytyikin sitten ihan muualta. Ilmeisesti kierron pituutta merkittävämpi asia on luteaalivaiheen pituus, eli aika ovulaatiosta kuukautisiin, jos se on kovin lyhyt, niin alkio ei ehdi kiinnittyä kunnolla ennen vuodon alkamista.

Yhteistyössä