Lyhyitä hiuksia on vähän "pakko" kehua, siksi kaikki varmasti niin tekevät...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valehtelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaapa olla puhtaasti makuasia tämäkin... Mä oon aina kadehtinut lyhyttukkaisia naisia. Itse leikannut moneen otteseen, mutta oon niin pyöreänaamainen ettei ole sopinut... Ehkä sit taas joskus yritetään uusiks, kun lapsenpyöreys lähtenyt kasvoista :D

Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Tässä teille lainausta:

"An older woman should preferably wear a short hair style to make her appear younger than her age because long hair tends to make wrinkles and flaws more distinct and noticeable"

Mä näytän nuorelta pitkälläkin tukalla.Kaikille ei tule hirveästi ryppyjä.Se riippuu ihotyypistä ja elintavoista.

Äiti on 61v. ja sillä on vähän ryppyjä silmien alapuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Ehkä johtunee myös siitä että miut oli meikattu siinä :laugh:
Mutta jokaisellahan on omat mielipiteensä...
Miun LillaSysterillä on ollu kans lyhkäset (ei niin lyhyet kun mulla ) hiukset vaikka kuinka ja kauan ja nyt kun otti pidennykset niin kyl pitkät hälle sopii paremmin... Enkä tarkota etteikö lyhyet sopis, mutta joo, ymmärrätte varmaan... :)

Otin huomioon meikin.Makuasia tämäkin. :D

Lyhyt tukka oikeasti vaatii kasvoilta aika paljon. Jos on hoikat kasvot ja siro luusto sopii yleensä lyhytkin tukka tosi hyvin, mutta sellaiselle hiukan ylipainoiselle paksunaamaiselle suomalaisnaiselle lyhyt tukka on kammotus, sori vaan. Ja se on ihan faktaa että jos lyhyt tukka ei sovi em. syistä niin kyllä ne viimeisetkin naisellisuuden rippeet jonnekin karisee sen leikatun tukan myötä.

Tästä ketjusta saa taas sellaisen käsityksen että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tukka puoleen selkään tai sit ihan lyhyeks, juu niinhän se on. Mä en oikein käsitä sitä että miks ikääntyessä pitäis tukka kyniä olemattomiin ja just vetää siihen joku permis, auts. Noilla mummoilla sen ymmärtää kun se on ollut niin hieno niiden nuoruudessa 50-luvulla, mutta näillä sen jälkeisillä sukupolvilla ei pitäis enää olla tuollaista käsitystä. Enkä meinaa että pitäis olla pitkä tukka, kun se voi olla aika monta erilaista pituutta siitä väliltäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
Ehkä johtunee myös siitä että miut oli meikattu siinä :laugh:
Mutta jokaisellahan on omat mielipiteensä...
Miun LillaSysterillä on ollu kans lyhkäset (ei niin lyhyet kun mulla ) hiukset vaikka kuinka ja kauan ja nyt kun otti pidennykset niin kyl pitkät hälle sopii paremmin... Enkä tarkota etteikö lyhyet sopis, mutta joo, ymmärrätte varmaan... :)

Otin huomioon meikin.Makuasia tämäkin. :D

Aivan :)

Joo kyl mun mielestä monille ei sovi lyhyet hiukset tai ainaki ois kauniimpia pitkillä, mutta joillekkin sopii vaan lyhyet. Mulla joskus ollu ihan lyhyet hiukset (teininä),silloin pidin niistä ite, mut ku katon vanhoja kuvia nii hyi että ne oli rumat! Näytin ihan pojalta...Ainut positiivinen asia niissä oli helppous, helppo pestä eikä ollu kuumat kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
olipas mielenkiintoista...ja täysin ap:n omien mieltymysten mukaan tehtyä. *muoks* ja mun mieltymys on se että hyvin harvalle aikuiselle naiselle sopii pitkä tukka.

Peesi tähän. Eri asia on teinit sun muut, mutta aikuinen "kypsä" nainen on usein hölmön näköinen pitkän tukan kanssa...

Miten voi olla mahdollista??
Naiselle kuuluu pitkä tukka.

Samaa mieltä. Ehdottomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira harmaana:
olipas mielenkiintoista...ja täysin ap:n omien mieltymysten mukaan tehtyä. *muoks* ja mun mieltymys on se että hyvin harvalle aikuiselle naiselle sopii pitkä tukka.

Peesi tähän. Eri asia on teinit sun muut, mutta aikuinen "kypsä" nainen on usein hölmön näköinen pitkän tukan kanssa...

Naiselle kuuluu pitkä tukka...just joo, en ole samaa mieltä ;)
Pitkä tukka ei automaattisesti tarkoita sitä, että se olisi hyvännäköinen...

Mun mielestä yllättävän monelle sopii ainakin puolipitkä kaunis tukka paremmin kuin ns. kananperse, jollaisia näkee joka toisella. Tai ainakin joku aika sitten näki..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira harmaana:

Naiselle kuuluu pitkä tukka...just joo, en ole samaa mieltä ;)
Pitkä tukka ei automaattisesti tarkoita sitä, että se olisi hyvännäköinen...

No joo, onhan se vähän persoonasta kii mikä sopii. Mut pitkällä tukalla en tarkoita välttämättä selkään asti ulottuvaa mallia. Itselle sopii puolipitkä malli parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Samoin meikeissä. Mummopermis yhyessä tukassa on ainoa säädyllinen kampaus!

:o

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Kyllä mie ainakin aikoinani sain paljonkin puolesta ja vastaan - puheita. Enkä siitä mieltäni pahoittanut, saahan sitä mielipide olla. Molemmissa oli puolensa:

Miulla ei vaan mielenkiinto kestä pitää yhtä tyyliä hirveän kauaa, nyt uusi tyyli hakusessa :D

Hyvä esimerkki siitä, että joillekin sopii niin lyhyt kuin pitkäkin malli ja siltä väliltäkin. Hyvähän se on, jos on vaihtoehtoja. :)

Itellä on ollu poikatukka (ei kuitenkaan kynitty, mut voisin leikkuuttaa sellasenkin jo mulle kävis) ja pitkät. Luonnollisesti myös kaikke siitä väliltä, koska eihän nuo hetkessä kasva. Molemmista oon saanut kehuja ja itekin tykkään monesta pituudesta, kunhan malli on sopiva. Nyt on pitkät ja pitkinä varmaan pysyykin vielä kauan, jos pysyy hyvässä kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Mä olen taas sitä mieltä että useimmille naisille sopii paremmin lyhkänen kuin pitkä!! Mikä on karmivampaa kuin iätajat kasvatettu ei minkään näköinen letti puolessa selässä. Kuin aamulla föönattu lakalla viimeistelty lyhyt :D

Miksi pitää aina ajatella että pitkä tukka on väistämättä persuksiin asti, huonokuntoinen ja laittamaton? Itselläni on tuohon lapaluiden ylle ulottuva, hyväkuntoinen, kaunis ja luonnostaan sopivan taipuisa tukka, jota vielä jaksan laittaakin, eikä se ole edes mitenkään vaivalloista.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Matkin kiellettyä... Täs mun pitkät ja lyhyet...

Ooo, rohkeaa! Mutta tässäkin tapauksessa kyllä piristävä muutos, ehdottomasti :)

Samaa mieltä, mutta mutta... Musta pitkien hiusten kans on tyttömäisempi. Eli jos haluu naisellisuutta, niin mun mielestä tuo lyhyt malli tuo sen puolen paremmin esille.

Voi jukra, niinkö? No mua ei haittaa sitten kyllä vaikka aion olla "epäkypsän" näköinen lopun ikääni

:p

Yhteistyössä