Lyhyen kaavan ivf, minä kp:nä punktio?

Hei! :wave:
Pientä gallupia tässä teen, kun tutkin kalenteria ja mietin, miten hoito ehkä sopisi aikatauluun vielä loppuvuonna vai eikö sittenkään.

Eli te joilla tehty ivf tai icsi lyhyellä kaavalla: milloin oli punktio (kp:t)? Totta kai tässä on vaihtelua, mutta suuntaa antava tietokin olisi kullan arvoista. Paljon kiitoksia, jos jaksatte vastata! :flower:
 
Mä haluisin myös tietää millon punktio!

Mä lopetin e-pillerit perjantaina 22.10. Pillerit vaikuttaa vielä viikon lopettamisesta.

Tiistaina 26.10 alko vuoto, niinku piti. 27.10 kp 2 alotin Menopurin pistelyn 150ky 5 päivää.

Nyt maanantaina 1.11 ultrassa munasarjat olivat vielä aikas unessa ( isoin ja ainut mitattavissa oleva folli oli 5mm ) ja kohdun limakalvo vaan 3mm. (Edellisessä hoidossa tässä ultrassa limakalvo oli jo 8mm ja follit 8-10mm.)

Eilen pistin 300ky Menopuria ja kolmena päivänä 225. Torstaina Orgalutran rinnalle.

Perjantaina 5.11 viimenen ultra ennen punktiota...vai onko? Onko kellään kokemusta samanlaisesta? Milloin lie follit niin isoja, et punktio voidaan tehdä?
 
Mulla, kun tuo punktio oli kp14, niin pistelyt aloitin kp2. Tavoite on ymmärtääkseni pistelyn aloituksesta punktioon noin 2 viikkoa.

Eikö niiden follien tarvii olla yli 17mm ollakseen paremmalla todennäköisyydellä kypsiä. Ei oo mikään fakta, joku muistikuva vaan..
 
Muistaakseni lääkäri sano, et follien pitää olla vähintään 17mm, et Pregnyl niitä lisää kasvattaisi

Poli ohjeessa lukee näin: "Kun munarakkulat ovat kasvaneet keskimäärin 18-20mm suuruisiksi (yleensä 9-10 pistospäivän jälkeen) sovimme munasolujen keräysajankohdan. 36 tuntia ennen keräystä pistätte ns. irrotuspiikin (Pregnyl), joka lopullisesti kypsyttää munasolut ja tekee ne hedelmöittymiskykyisiksi."

Hirvittää vaan se, et mulla nyt yritetään kasvattaa hirmu nopeasti niitä folleja. Eikös siinä laatu huonone ja tyhjiä folleja tulee enemmän?
Vitsi ku haluaisin tietää vähän et montako follia on tulossa...on tää jännää..
 
Mulla oli yhdessä hoidossa vähän samanlainen tilanne, että eivät millään meinanneet lähteä kasvuun. Lopulta taidettiin saada 5 munista. Mutta tuossa vaiheessa ei kai kukaan voi vielä tietää miten käy. On mahdollista että sieltä ei ole montaa rakkulaa tulossa, tai sitten nuo korkeammat lääkemäärät saavat ne nyt paremmin esiin ja kasvamaan.

Jos viiden pistopäivän jälkeen ei ole kuin yksi pieni rakkula, on tosiaankin syytä kasvattaa lääkeannosta. Seuraavassa ultrassa varmasti saat tietää enemmän. tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotteluun!
 
Kiitos Miisamari:)
Meillä siis noi e-pillerit pilas koko homman ja ei siel ollu ku yks punktioitava 14mm folli. Tiistaina olisvat tehny punktion, mut sain valita mitä tehdään joten tiistaina on nyt sit inseminaatio ja säästämme hoidon. Huhtikuussa uus yritys..
 
Eka IVF tulossa (lyhyt kaava). Huomenna ultraääneen ja ehkä perjantaina punktio. Pelottaa kauheesti toi punktio.. Luin vaan näitä kokemus-juttuja täältä netistä..
Niin, siirryttiin tuloksettoman 3 inssin jälkeen IVF:ään..
Ja ihan sairaan kallista homma kyllä...
 

Yhteistyössä