Lyhyellä ikäerolla vauvaa yrittävät ~~Kevät 2011~~

InkeriIisakki: Paljon tsemppiä sitten että pääsisit haluamaasi kouluun =) Minullekin voisi tuottaa vaikeuksia pistää vauvahaaveet jäihin, mutta jos olisi selvät suunnitelmat ja tavoitteet, niin varmasti se sitten onnistuisi.

sunflower: Onnea teidän 1- vuotiaalle :flower: Meillä viikonloppuna 1/2-vuotis "juhlat", saa poju alkaa maistelemaan soseita :)

Vattunen: Sinulla alkaa olemaan jo hyvät kiertopäivät, onko oireita suuntaan tai toiseen? :D

Maijamehi: Nopsaan se aika tosiaan menee! Mietin tässä juuri, että mihin se puoli vuotta katosi :) Minulla ei ole vielä aikomusta palata töihin eikä opiskelemaan, aikasintaan kun poju on 2-vuotias. Jos tulee sitä ennen kauhea kyllästyminen kotiäitiyteen, varmaan jatkan opiskeluja vaikka etänä ennemmin kun palaan töihin.

ON: Lisäsin nyt huvikseni omat kp:t tuonne listalle, kun olen nyt pistänyt merkille, että tiputtelua tulee aikalailla 30-35 päivän välein. Kai ne varsinaiset menkat kuitenkin on tuloillaan sitten jossain vaiheessa :confused: Onko teillä synnytyksen jälkeen menkat alkanut heti normaaleina vai niukkoina tms.? Voisin melkeen huvikseni testailla ovistakin, kun minulla on se sylkitesti niin eipä tuo makskaan mitään. Siis jos vaan jaksan :)

Sunflower11
Synnytyksen jälkeisistä menkoista: Esikoisen jälkeen alkoi 6vkoa synnytyksestä (jälkivuoto kesti n. 2vkoa) normaalit kuukautiset, siitä sit jatkui normaalina joka kuukausi, imetin esikoista 4kk.
Toisesta alkoi 4vkoa synnytyksestä (jälkivuoto kesti myös n. 2vkoa) ja siitä tosiaan taas jatkui normaalina.. et tosi aikaseen on alkanut mulla menkat.

Mulla on tänään niin masispäivä :( tahtois raskautua pian! Olen aikani ihmetellyt "oireita" ja huomasin niiden viittaavan endometrioosiin, täytyy tämä ottaa puheeksi ensi viikolla gynen luona..

en mäkään mielellään miettis töihin paluuta, mut kun talous ei anna periks et jäisin hoitovapaalle:( Esikoinen aikoinaan oli yhden ku palasin töihin ja nyt näyttää pahasti siltä etten pysty kotona kesää olemaan vaan töihin olis päästävä, vaan jospa tästä piakkoin raskaudun niin enpä mä työelämässä sitten pitkään kerkiä olemaan. No asioilla on tapana järjestyä=)

Moonchaser : Joo onneks eletään jo loppukiertoa, mä niin vihaan aikaa ennen ovista! Oireita ei ole, jos ei päänsärkyä lasketa :) Tosin mulla päänsärkyä on tosi harvoin, mutta nyt jo useamman päivää... Ja hajuaisti on herkkä, mut kenenpä ei olis ku koira oli lirauttanut yöllä sisälle ja se haisee täällä vieläkin ;) Eli kyllä niitä "oireita" saa aina jostain keksittyä :D
Mulla menkat alkoi 6,5vko synnytyksen jälkeen, vaikka täysimetin (ja imetän edelleen). Ensimmäiset oli normaalia niukemmat, mutta toiset oli jo normaalit.

sunflower: :hug: Toivottavasti sinulla ei olisi sitä endometrioosia. Olen hyvin vähän perehtynyt siihen, millaisia oireita siitä tulee?

Maijamehi: On kyllä ikävää, että joutuu pakon sanelemana palata töihin : / Mutta toivottavasti pääsisit sitten taas pian äitiyslomalle :)

Vattunen:Juu se on kyllä niin, että mitä enemmän sitä miettii oireita, sitä enemmän niitä tulee :LOL: Toivotaan kuitenkin parasta! Millon ajattelit testata?

Veetio, Jennir ja aliisa10 Mitä kuuluu? :wave:

Ihme juttu, tämä palsta taitaa välillä kaatuilla tai sitten koneessani on jotain vikaa, kun en meinannut tänään millään päästä kirjautumaan sisään :confused:

Sunflower11
moonchaser: Kopioin tuolta endometrioosi.fi sivulta:

Oireet

· runsaat ja/tai kivuliaat kuukautiset (dysmenorrhea)
· kipu ja/tai tiputteluvuoto ennen kuukautisia
· välivuodot
· krooninen kipu alavatsan, sukupuolielinten ja/tai lantion alueella
· yhdyntäkipu (dyspareunia) tai kipu välittömästi yhdynnän jälkeen
· tärinäkipu
· selkäkipu
· iskiaskipu
· tihentynyt virtsaamistarve ja/tai kipua virtsatessa (dysuria)
· suolen toiminnan häiriöitä ja/tai kipua ulostaessa
· pahoinvointi
· hiivatulehdukset
· krooninen väsymys
· lapsettomuus

Mitä mä nyt laskin että miulla on noista oireista 8-9. Tosin ne voi kyllä olla vallan muutakin, mut mielestäni hyvä silti tutkia :)

kp 16, eikä tietoa oviksesta.. :|

Sunflower11 : Toivottavasti endometrioosi jää pelkäksi epäilyksi!

Moonchaser : Ei kai sitä vielä tarvitse testailla :)
Aikaisintaan vk-loppuna, tai sitten kun on OIKEASTI oireita :D

Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Ovis+ saatu tänään digillä, oletettavasti eilen jo oli kun yhtä vahva viiva tämän päiväsen kanssa liuskalla :D et ovis tuli kuin puun takaa, koska kp 16 oli vielä ihan valkonen tikku..

sunflower: Onnea oviksesta, eikun hyödyntämään sitä ;) Olikos se niin, että ovis+ jälkeen ovis tulee noin kahden päivän päästä? Onhan se tosiaan parempi tutkia, jos vaan yhtään epäilee sitä endoa. Saapahan ainakin mielenrauhan asiasta :)

Vattunen: Minulla ei olisi noin rautaiset hermot :ashamed::LOL:

ON: Tiputtelu/menkat/mitkälie alkavat olla takana. Nyt jos vaan jaksaisin, niin voisin alkaa testailemaan kohtapuolin sitä ovista. Vaikka olematon mahdollisuus siihen taitaa kyllä olla..

Sunflower11
sunflower: Onnea oviksesta, eikun hyödyntämään sitä ;) Olikos se niin, että ovis+ jälkeen ovis tulee noin kahden päivän päästä? Onhan se tosiaan parempi tutkia, jos vaan yhtään epäilee sitä endoa. Saapahan ainakin mielenrauhan asiasta :)
Mitä nyt olen lukenut niin siitä ovis+ niin 48tunnin sisällä on paras mahdollisuus, eli joo :) Meillä kävi niin ikävästi ettei tosiaan tullu hyödynnyttyä ovista, eli ensi kiertoa odotellessa.. :(

Ei muuten ole totta, menin kiltisti sinne gynelle ja mulla oli muka ollut se aika jo 2 tuntia aiemmin, itse olin merkannut 15.00. Noh, uusi aika 28pvä :D

Heippa, oon ollu täältä vähän poissa, kun oon kuukautisia ootellu. Vihdoin ne sitten eilen alkoi mutta kierrosta ei kyllä nyt mitään tietoa, kun oli nyt melkeen kolme viikkoa myöhässä.. Eli 2/?.. Meillä on ollu keskustelua kylläkin sen pikkukakkosen teosta. Sairastuin viime raskauden jälkeen synnytyksenjälkeiseen masennukseen, terapiaa lääkitystä yms yms takana. Miestä kai se eniten jännittää uusiutuuko se sitten jos toista tehään ja miten sitten jaksan... Mies on aika paljon pois kotoa kun työ on sen luontonen ettei koskaan tiedä minkälainen päivä tulee. Kovasti kylä haluttas mutta kai se sitten ittelläkin hieman jännittää miten se sitetn menis, rankkoja aikoja on takana..

sunflower: Voi ei! Varmaan käynyt tyyliin niin, että on sanottu että klo 13 ja olet kuullut että kolmelta. Itsekin toistamiseen sekoilin neuvola ajassa :headwall: onneksi tällä kertaa tultiin sentään oikeana päivänä :LOL: Siittiöthän voi elää muistaakseni 72h, eli jos olette muutama päivä ennen ovista heilutelleet peittoja, niin on mahdollisuus :)

aliisa10:Tilastojen mukaanhan on hirveän suuri mahdollisuus sairastua uudelleen synnytyksenjälk. masennukseen, jos sen on kerran sairastanut. Mutta minulla se ei toistaiseksi ole ainakaan uusiutunut. Itsekin sitä pelkäsin tosi paljon. Varmasti siihen on osaltansa vaikuttanut se, että tämä toinen on ollut huomattavasti parempi nukkumaan.

ON: En ole yhtään varma osaanko tulkita tuota ovistesteriäni :confused: Siinä pitäisi näkyä ovisaikaan viivoja, mutta minusta jonkinlaisia viivoja siinä on ollut kokoajan.. Hmm, no jospa se tästä selkiintyy :D

sunflower: Voi ei :(

ON: Ovistesti reagoi eilen ensimmäistä kertaa, aikaisemmin mitä olen testannut kuopuksenkin tärppikierrossa, niin ei mitään reagointia. MUTTA, tänään alkoi taas tuhruvuoto ja viiva on haaleampi mitä eilen :kieh: Olisi pitänyt varmaan aloittaa testaaminen aikasemmin, kun ei tuosta kierrosta voi olla varma. Tänään särkee muniksien kohdalta nimittäin tosi paljon ja googlettelin tuota tiputtelua kanssa, että joillain tiputtelee ovisaikaan. Luulenpa että minun tapauksessa on kuitenkin kyseessä vaan hormonihäiriö, eli ei vieläkään säännöllistä kiertoa :(

sunflower: Synnytyksestä lähtien on tiputellut enemmän tai vähemmän. Hoksasin vaan joku aika sitten, että tiputtelua on tullut tammikuusta lähtien n. 30-35 päivän välein. Sillä päädyinkin nyt testaamaan ovista :) Mutta tosiaan en sanoisi niitä tiputteluvuotoja menkoiksi, tai jos ovat, niin ovat kyllä erittäin niukat. Kestävät kyllä sen viikon.

Maijamehi: Onko sinulla tosiaan kp22 menossa vai olenko seonnut laskuista jossain vaiheessa? Mietin vaan että eikös ovulaation pitäisi olla n.14 päivää ennen menkkojen alkua?

Heipsan! Mahtuuko uusi yrittäjä mukaan? :) Meillä esikko 12/10 ja pikku kakkonen olisi haaveissa, ehdin aloittaa minipillerit, mutta nyt päätettiin miehen kanssa jättää ne pois. Jännittävää nähdä, miten oma hormonitoiminta alkaa pelaamaan, sillä vauvakin on vielä täysimetyksellä. Yhdet menkat ehti tulla, mutta pillereiden kanssa kahdet on jäänyt välistä.. Kai se sitten on yk1 alkamassa, mutta mennään rennolla asenteella =)

Rouva Möppiäinen: Tervetuloa :wave: Lisäilinkin sinut jo tuonne etusivun listaan :) Sinulla ei varmaan ole tietoa kiertopäivistä vielä?

Maijamehi: Aivan, olin itsellekin laskenut saman ajankohdan ovikselle 35 kp:n mukaan :LOL: Tosin minulla sitä ovista ei tullutkaan vaan menkat/mitä lie välivuotoa : /

ON: Kiirusta on pitänyt, päivittäminen välillä jäänyt. Vieläkin tiputtelee vähän. Jotenkin en usko että olivat vieläkään "oikeat" menkat kun vuoti kunnolla vain kaksi päivää ja muuten tätä ärsyttävää tiputtelua :kieh: Nyt äkkiä nukkumaan :)

Yhteistyössä