Lux pölynimuri, kokemuksia?

E J.
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Mä olen kyllä ihan tyytyväinen tuohon meidään 300 euron electroluxin imuriin, irtoaa pölyt ja karvat. Saisihan ne s-bagit tilattua postin kauttakin kuten mitkä tahansa muutkin pölypussit netistä mutta kun joka viikko tulee prismassa käytyä niin samallapa ne pussit sieltä ottaa matkaan kun on tarvis...

Mä olen aika varma että pölynimurikauppiaiden imurit on yksi suuri huijaus, niitä ei voi mennä kovin hillittömästi kaupaksi joten katteen on oltava aivan törkeä. Ja jos olisivat niin suuresti ihmeellisiä ja mahtavia, luulisi että olisi kaupan muuallakin kuin ovien takana.

Sakkeus
Joo, kävi meilläki eilen perjantai-iltana kuuden maissa. Näkivät mun olevan "hapoilla" ja kahteen mieheen tulivat esitteleen maailman parasta imuria. Sanoin, että jos meidän matosta 1/2 m2:n alueelta niin paljon nukkaa lähtee ja käytän kerran viikossa Lux-imuria vuoden ajan niin saan mennä mattokauppaan, koska matosta on enää ruoto jäljellä. Sinänsä asiallisia poikia, mutta täytyy olla huikeesti ilmaa kun kahteen pekkaan "yliajalla" tunnin esittelyn mullekin pitivät. Tosin joku imelä "mahorkan" haju jäi leijaileen ja haiskahtaa vieläki. Lähtisköhän se sillä LUX-imurilla?

mie
En todellakaan ostaisi, sen verran olen sukulaisilta kokemuksia kuullut. Sitä moskaa lähtee vaikka millä imurilla, mutta yleensähän niitä pölypusseja ei tutkita. Meillä on pölypussiton imuri ja nyt tulee sitä sisältöäkin aina tutkittua ja se pölymäärä on aivan käsittämätön mitä yhdestä matosta voi lähteä, eikä tarviiolla LUX!

vierailija
Jos jollain ei ole varaa ostaa, niin pitäköön paskansa. Elämä on sellaista. Turha tänne persaukisten on tulla huuteleen laitteista joihin ei ole varaa. Taidat olla niitä katkeria ihmisiä, ootko muuten heinähattu landelta?

Keittiönoita
Mulla on ollut Lux. Kesti noin yli 15 vuotta. En olisi raaskinut niin kallista imuria ostaa, mutta vanhempani olivat ostaneet. Pirun painava mötikkä, joten antoivat sen mulle.

Mä tykkäsin siitä. Nyt mulla on Electroluxin Ultrasilencer ja täähän on ihan mopo. Aika pitkään saa hinkata, että malamuutin karvat lähtee plyyssimatosta. Luxilla ei kauaa nokka tuhissut, kun matto oli imuroitu.

Hyväuskoisen ääliön vaimo ilmoittautuu ketjuun, mieheni osti imurin mulle synttärilahjaksi! :wave:

Meillä on ollut Lux-imuri nyt n. 6 vuotta. Yhden kerran kävi huollossa ja silloin siitä oli käynnistysnappulan virtajohto irti (tms. ).

Me ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja ennen Luxia meidän käytössämme hajosi 2 imuria (eli keskimääräinen käyttöikä n. 2 vuotta/imuri)
Kohta on siis 'maksanut' itsensä takaisin.

Ongelma on vaan se, että minua kyllästyttää tuo imuri :LOL: Haluaisin välillä uudenkin. :LOL:

Ihana imurihan tuo on, se rullaa perässä ihan mihin vaan. Onhan se isohko ja hieman painavakin, olen vertaillut äidin mini-imuriin jossa on suuret lupaukset (kova ääni siis) ja heikko imu. Itse asiassa muistaakseni äidillä on vaihtunut imuri aika useasti kun edelliset menee rikki.

Plaaplaa, hyväuskoisen ääliön selittelyjä vaan... Mutta minkä muun imurin varressa pystyy soittamaan puheluja niin, että kumpikin kuulee toistensa äänet? :xmas:

:-:
Noin 15 vuotta olen Luxia käyttänyt ja hyvin on toiminut. Vähän kärsi imuteho remontin pölyjä imuroidessa, mutta kun suodattimet vaihtoi, niin johan taas imua riittää.
Pusseja saa kodinkoneliikkeistä sekä netistä tilaamalla, samoin suodattimet.

kanki Saikkonen
Meillä oli ennen imurin tuloa kolme kissaa. Eipä ole enää... Olen entinen imuriedustaja ja voi pojat sitä pillun paljoutta. Lähes poikkeuksetta rouvat halusivat "imuroida" makuuhuoneessa...

saippuakauppias
EI kannata ostaa kallista, yli tonnin/kahden imureita. laatumerkkejä saa kaupasta ja varmasti neljäsosahinnalla. takuut pelaa ja pusseja löytyy joka kaupasta.
järkeilkää nyt hiukan.

taija
en ymmärrä miksi näin paljon kinaa voi saada aikaan jostain IMURISTA?! Itse imuroin Luxilla ja olen tyytyväinen ollut,pussit tulee kotiin ja myyjäkään ei ole kadonnut maan rakoon vaan kävi kerran opastassa meitä pesulaitteen käytössä..Vastannut ainakin minun tarpeita.

sivusta seuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Kuka kehtais myöntää tulleensa huijatuksi. Jos joku on maksanu kulkukauppiaan imurista 2 tonnia, niin luultavasti ei kehtaa sanoa oikeaa mielipidettään laitteesta.
Olipa taas fiksu kommentti?!...Hehee

ihmettelijä
Siis miten te kohtelette teidän imureita jos ne hajoo parin vuoden välein? Meillä on 9 vuotta sitten ostettu Mielen imuri ja se pelaa edelleen aivan moitteitta. Imuroin vähintään neljä kertaa viikossa ja meillä on 120 neliöinen asunto eli kyllä sitä on tässä ehditty käyttämään. Sillä on myös imuroitu kolmen remontin sotkut eikä imuria ole säästelty millään tapaa. Tuo ei ollut uutenakaan kallis, markoissa muistaakseni tonnin pintaan tarjouksessa (eli n. 160?) mutta kyllä sillä on aina saanut siistiä jälkeä.

vieras
Me ostettiin Lux, josta letku ja suutin hajos 2 vuoden kuluessa... ilmastointiteipillä korjattiin. Erinomainen se muuten on, hyvä imuteho (kunhan ei ime pussia täyteen, puolivälissä alkaa teho heiketä!), hiljainen ääni, pitkä letku ja johto, vaikka painava onkin raahata. Meille kyllä tulee pussit postissa sovitun jakson mukaan.

Mutta silti kaduttaa.

tuija
Ostin Luxin 3 vuotta sitten ja mulla kyllä imuri laulaa joka päivä.Edelliset "tavalliset imurit" menneet rikki yleensä 2 vuodessa ja ei muuten takuut korvaa!! jos on paljon käyttöjälkiä,sanoivat että muoviosilla 4kuukautta?! Luxin suulake kesti 2 ja puol vuotta ku lähti pyörä irti,soitin myyjälle ja kävi vaihtamassa uuteen,täytyy sanoa että hyvää palvelua! katson nykyään vähä tarkemmin miten imuriani käytän.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En todellakaan ostaisi, sen verran olen sukulaisilta kokemuksia kuullut. Sitä moskaa lähtee vaikka millä imurilla, mutta yleensähän niitä pölypusseja ei tutkita. Meillä on pölypussiton imuri ja nyt tulee sitä sisältöäkin aina tutkittua ja se pölymäärä on aivan käsittämätön mitä yhdestä matosta voi lähteä, eikä tarviiolla LUX!
Saman olen huomannut.
Äitini Lux kesti 28v, tosin enimmän ajan yhden hengen taloudessa. Pylypusseja hän vaihtoi harvakseen, ne olivat aika tyyriitä.

saaruska
voe voe.. on se hauskaa kun oli palsta mikä tahansa, aihe mikä tahansa niin mitään hyvää sitä ei monella oo sanottavana.. itse olen sitä mieltä ku näitä olen lukenu, että suurimmalla osalla valittajista a) joko ei ole omaa mittavaa kokemusta b) ei laitetta ollenkaan.. itselläni kyseinen kone ollu jo 11 vuotta ja silloin koko tuttupiiri hankki eikä yhden yhdelläkään pahaa sanottavaa ole.. että täällä ainakin uskalias nostaa kätensä pystyyn nimimerkillä tyytyväinen..
no eikös se niin oo, että oli kesä tai talvi niin suomalaiset valittaa joko kuumuutta ja kylmyyttä.. mikää ei oo ikinä tarpeeks hyvää.. :D

jonna
Alkuperäinen kirjoittaja saaruska:
voe voe.. on se hauskaa kun oli palsta mikä tahansa, aihe mikä tahansa niin mitään hyvää sitä ei monella oo sanottavana.. itse olen sitä mieltä ku näitä olen lukenu, että suurimmalla osalla valittajista a) joko ei ole omaa mittavaa kokemusta b) ei laitetta ollenkaan.. itselläni kyseinen kone ollu jo 11 vuotta ja silloin koko tuttupiiri hankki eikä yhden yhdelläkään pahaa sanottavaa ole.. että täällä ainakin uskalias nostaa kätensä pystyyn nimimerkillä tyytyväinen..
no eikös se niin oo, että oli kesä tai talvi niin suomalaiset valittaa joko kuumuutta ja kylmyyttä.. mikää ei oo ikinä tarpeeks hyvää.. :D
Oon ite huomannut saman asian,jos artikkeli on jotain vähänkin "erilaista" tai tottumatonta..suomalaiset ovat sen verran kateita että varsinkin yrittäjät jotka pärjää halutaan ampua alas.. itse käytän amwayn tuotteita ja imuroin luxin imurilla ja niin muuten käyttävät monet muutkin lähipiirissäni eikä valituksia ole kuulunut!

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja saaruska:
Olen tuon vehkeen nähnyt esittelyssä, sen perusteella teen tuomioni että se on järkyttävän iso ja kolho vehje, josta puuttuu esim. lisäsuutinten säilytyskotelo, minusta erittäin tärkeä ominaisuus.

Vaikka olisit käyttänyt ko. imuria 11 vuotta, ei se tee yhtään sen järkevämmäksi maksaa imurista lähes 2000 euroa, joka on aivan järkyttävä summa! Yhtä kauan olisit imuroinut imurilla, jonka hinta on neljäsosa Luxista, ja saattaisit jopa olla tyytyväisempi.

saaruska
no mitä koneen kokoon tulee, itse olen siihe tyytyväinen koska muoviset koneet (vaikka olis kuinka hyvät suodattimet) päästää pölyä pihalle ja tämä ku o teräksestä nii ei sitä tee. Ja just mie luin jostai kuluttajalehest, et jokainen ihminen laittaa kesk. Määr. Elämänsä aikana saman verran siivoukseen. Se on aina eri asia laitaako rahansa laatuun vai sekundaan. (; ja eihän se imuri pelkästään miulle oo. Mie käytän paljon muissa jutuissa. Kuinka monella "imurilla" sie voit pestä mattoja tai kaakeleita saatika puhdistaa tae puhaltaa poistoilmaa.. Ym ym.. Mie oon ainaki nii tyytyväinen, että vieläki naurattaa. Mut kaikilla omat mielipiteet ja tämä oli vaan miun. :)

Höynähtänyt
Meille asteli eilen kyseisen imurin kauppias ja oli monta tuntia ja esitteli laitetta. Vaikutti hyvältä, mutta totesin, etten maksa niin paljoa. Tiedä sitten mitä simänkääntötemppuja teki, mutta lopulta kauppiaan poistuttua minulla oli 1500e imuri!! Suuni vain sanoi, että "kai se sitten otetaan". Meni pari tuntia ja soitin kauppiaalle ja sanoin, että haluan perua kaupan. Ääni muuttui kellossa ja mies oli tosi töykeä ja arvosteli minua. Sanoi, että taidan kuulua ihmisiin, jotka ostelee vaikka mitä ja sitten palauttaa... ja minä kun kuulun ihmisiin, jotka ei todellaakaan osta juuri ikinä mitään ja muutenkin olen harkitseva!

Nyt tuntuu, että ei meikäläiselläkään kyllä voi mennä hissi ihan vintille asti, kun tuollaiseen hassahdin... nolottaa... mies nauraa mulle varmaan vielä vuosien jälkeenkin ja kaverit! =( Saa nähdä tuleeko hakemaan imurin pois, tuntui niin vaikeaa olevan, mutta ainakin on varma, että enempää en siitä maksa (käsirahan menin maksamaan.) Luin kuluttajasuojalaista, että kauppa on oikeus purkaa 14 päivän aikana. Myyjä otti imurin pois pakkauksesta ja vei paketit, onkohan palautusoikeus voimassa, kun ei oo paketissa ja sillä on kerran imuroitu? Myyjä itse aloitti imuroinnin...

Ei oo kyllä ikinä harmittanu näin paljoa, ja tunnenkin oloni jotenkin huijatuksi, vaikka itsehän kapineesta kauppakirjan tein. Miten voi ns. järkevä ihminen mennä tekemään tuollaista? Vai mahdanko järin järkevä ollakaan...

Onko muilla kokemusta palautuksesta ja kaupan purusta?
P.S. en mitenkään halua mollata ihmisiä, jotka ko. tuotetta käyttävät ja varmasti se on hyvä sitä en väitä, mutta itsellä ei sille oikeasti mitään käyttöä, joten älkööt kukaan loukkaantuko.

maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja Höynähtänyt:
Meille asteli eilen kyseisen imurin kauppias ja oli monta tuntia ja esitteli laitetta. Vaikutti hyvältä, mutta totesin, etten maksa niin paljoa. Tiedä sitten mitä simänkääntötemppuja teki, mutta lopulta kauppiaan poistuttua minulla oli 1500e imuri!! Suuni vain sanoi, että "kai se sitten otetaan". Meni pari tuntia ja soitin kauppiaalle ja sanoin, että haluan perua kaupan. Ääni muuttui kellossa ja mies oli tosi töykeä ja arvosteli minua. Sanoi, että taidan kuulua ihmisiin, jotka ostelee vaikka mitä ja sitten palauttaa... ja minä kun kuulun ihmisiin, jotka ei todellaakaan osta juuri ikinä mitään ja muutenkin olen harkitseva!

Nyt tuntuu, että ei meikäläiselläkään kyllä voi mennä hissi ihan vintille asti, kun tuollaiseen hassahdin... nolottaa... mies nauraa mulle varmaan vielä vuosien jälkeenkin ja kaverit! =( Saa nähdä tuleeko hakemaan imurin pois, tuntui niin vaikeaa olevan, mutta ainakin on varma, että enempää en siitä maksa (käsirahan menin maksamaan.) Luin kuluttajasuojalaista, että kauppa on oikeus purkaa 14 päivän aikana. Myyjä otti imurin pois pakkauksesta ja vei paketit, onkohan palautusoikeus voimassa, kun ei oo paketissa ja sillä on kerran imuroitu? Myyjä itse aloitti imuroinnin...

Ei oo kyllä ikinä harmittanu näin paljoa, ja tunnenkin oloni jotenkin huijatuksi, vaikka itsehän kapineesta kauppakirjan tein. Miten voi ns. järkevä ihminen mennä tekemään tuollaista? Vai mahdanko järin järkevä ollakaan...

Onko muilla kokemusta palautuksesta ja kaupan purusta?
P.S. en mitenkään halua mollata ihmisiä, jotka ko. tuotetta käyttävät ja varmasti se on hyvä sitä en väitä, mutta itsellä ei sille oikeasti mitään käyttöä, joten älkööt kukaan loukkaantuko.

Sulla on se 14 päivän palautusoikeus, se on kuluttajansuojalaissa kun on kotimyynnistä kyse. Eli jos tää kyseinen edustaja ei suostu konetta hakeen pois niin ota yheys hänen esimieheensä.

Yhteistyössä