luvalliset kysymykset entisistä suhteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iguan12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iguan12

Vieras
Minkälaiset kysymykset on sallittuja silloin kun olen saanut tietää että mies ystäväni entinen lähettelee hänelle viestejä (enimmäkseen öisin) ja kertoo kaipaavansa häntä. Olemme olleet yhdessä nyt 3 kk, olimme jo suunnitelleet yhteen muuttoa että jossain tulevaisuudessa muutamme yhteen ja varmaankin melko pian sillä tunteemme ovat melko vahvat. Hänellä oli tällaiset tunteet nopeammin kuin itselläni, ja nyt olin jo samaa mieltä ja hyvä etten ollut jo muuttamassa. Nyt tämän tiedon jälkeen aloin katsomaan tunteitani ja huomasin, etten ole enää yhtä varma yhteen muuttamisen suhteen.

Miesystäväni oli edellisessä suhteessa petetty osapuoli, ja hän ei halua että minä tai hän joutuu tuntemaan niitä tunteita. Juttelimme ja sain tietää että ovat pitäneet yhteyttä, vaikkei hän voi antaa anteeksi tai unohtaa sitä. Pelottaa että menetän kuitenkin hänet joko muusta syystä tai siitä että muutun mustasukkaiseksi. Keskustelimme jo mitkä kysymykset tai käytttäytyminen voisi olla mustasukkaista hänen mielestä.

Onko luvallista kysyä ovatko he tavanneet tai onko heillä yhteisiä tuttuja/ystäviä? Ja pystyisikö hän ajan myötä antamaan anteeksi hänelle, onko hän miettinyt joskus yhteen palaamista hänen kanssaan? Mitä tunteita hänen viestit herättävät hänessä, alkaako hän miettimään meitä, että onko tämä suhde hyvä. Ja en, en tiedä miksi haluaisin tietää tuon, olin vain ollut siinä uskossa että he eivät pidä yhteyttä. Hän kyllä kehuu meitä ja minua, ja olemme suunnitelleet yhteistä tulevaisuutta, seuraavaa päivää, joulua, seuraava vuotta jopa vanhenemista.

No todella pian olet muuttamassa yhteen ihan ilman mitään tuollaisiakaan kysymyksiä. Vastahan toisesta alkaa syntyä mitään kuvaa vuodessa, kahdessa! Tämä on niitä asioita, minkä tajuaa vasta jälkikäteen, nyt voi tuntua siltä, että tunnet hänet. Psykologisesti asiat eivät kuitenkaan mene noin, vaan vielä kauan kumpikin näkee jonkun oman haavekuvansa ja kuvitelmansa ja ne kuuluisat vaaleanpunaiset silmälasit katoavat vasta pitkän ajan päästä. Tuo on vasta ihastumista, joskus tulee kiintymys, ja kaiken hullaannuksen mentyä vasta on realistinen kuva, jolloin voi syntyä rakkaus. Sitten mieti sitä yhteenmuuttoa.

Mitä edelliseen tulee, sanoisin, että saatat olla laastarisuhde, vaikkei mies hahmottaisi sitä edes itse. Onko heidän erostaan jo kuinka kauan? Tuollainen tausta voi saada äkkiä hakemaan uuden, alitajuisesti, ihan vain joko kostona, sitä itsekään tajuamatta, tai pelastavana köytenä. Mikään sellainen ei ole hyvä pohja uudelle ihmissuhteelle.

Pistähän nyt reilusti jarrua päälle ja ota järki käteen. Yhteen muutetaan ihan muilla eväillä!No

Eihän suhteenne ole kehittynyt vielä edes sen vertaa perusluottamuksen tasolle, että voisitte kysyä toisiltanne, mitä tekee mieli kysyä ja mikä painaa. Ja kai se nyt on suhteessa ihan perusasioita, ei yhteenmuuttaessa enää voi olla tuollaisia pelkoja menettää toinen, jos kysyy moisia asioita. Ihan perusjuttelunaiheitahan nuo nyt ovat!

Olemme tunteneet toisemme kohta vuoden, keskustelleet sähköpostitse, puhelimitse, tekstareitse ja nykyään kasvotusten ihan kaikesta. Tuo 3 kk olemme tosiaan vasta seurustelleet, koska hän käsrsi luottamuspulasta juuri edellisen suhteen vuoksi, mutta sinä aikana juttelimme ihan kaikesta aroistakin asioista. Ja emme tosiaan olisi muuttamassa yhteen vielä vähään aikaan, toki olemme siitä keskustelleet.

No todella pian olet muuttamassa yhteen ihan ilman mitään tuollaisiakaan kysymyksiä. Vastahan toisesta alkaa syntyä mitään kuvaa vuodessa, kahdessa! Tämä on niitä asioita, minkä tajuaa vasta jälkikäteen, nyt voi tuntua siltä, että tunnet hänet. Psykologisesti asiat eivät kuitenkaan mene noin, vaan vielä kauan kumpikin näkee jonkun oman haavekuvansa ja kuvitelmansa ja ne kuuluisat vaaleanpunaiset silmälasit katoavat vasta pitkän ajan päästä. Tuo on vasta ihastumista, joskus tulee kiintymys, ja kaiken hullaannuksen mentyä vasta on realistinen kuva, jolloin voi syntyä rakkaus. Sitten mieti sitä yhteenmuuttoa.

Mitä edelliseen tulee, sanoisin, että saatat olla laastarisuhde, vaikkei mies hahmottaisi sitä edes itse. Onko heidän erostaan jo kuinka kauan? Tuollainen tausta voi saada äkkiä hakemaan uuden, alitajuisesti, ihan vain joko kostona, sitä itsekään tajuamatta, tai pelastavana köytenä. Mikään sellainen ei ole hyvä pohja uudelle ihmissuhteelle.

Pistähän nyt reilusti jarrua päälle ja ota järki käteen. Yhteen muutetaan ihan muilla eväillä!No

Hyvä vastaus. ihminen sokeutuu ihastuessaan ja käsittää sellaisetkin asiat normaaleiksi, joiden vuoksi pitäisi jo juosta. Yhteisestä tulevaisuudesta keskusteleminen on toki hyvä asia, mutta ei pitäisi luvata liikaa ja liian aikaisin.

Toki miehen tultua petetyksi, nainen voi tajuta virheensä ja yrittää miestä takaisin varsinkin, kun hän kelpaa muillekin. Ihminen ei voi aidosti rakastaa, jos hänen pitkäaikainen rakkautensa toiseen on juuri päättynyt tai päättymässä.

Viimeksi muokattu:

Yhteenmuuttamalla ja yhdessä asumalla vasta oppii toisen. Toki jos toisesta kumpuaa jo päällepäin joku täysin mahdoton ominaisuus, homma kannattaa jättää jo alkuunsa.

Itse muutin 2kk seurustelun jälkeen mieheni luo. Pari vuotta yhteiselämää kokeiltuamme menimme pankkiin ja maistraattiin eli yhteinen asuntolaina ja avioliitto. Vuosia takana 17 ja yhdessä olemme.

Tuollaiset eksän viestittelyt eivät välttämättä ole niin vakavia, tai sitten ovat, vaikea sanoa. Aika näyttää.

Viimeksi muokattu:
Eikö se mies voi sanoa exälleen, että lopettaa soitot, tekstarit, kaiken?
Mutta ilmeisesti miehen itsetuntoa hivelee tuo ikävöinti ja ehkä hänkin
pohtii paluun mahdollisuutta, jos vaan pystyy antamaan anteeksi.

Jos entinen suhde on ohi, eikä ole mitään yhteistä, ei tarvitse yhteydenpitoakaan.
Siinä on mukana kaksi ihmistä, mies toisena ja vapaaehtoisesti.

Minkälaiset kysymykset on sallittuja silloin kun olen saanut tietää että mies ystäväni entinen lähettelee hänelle viestejä (enimmäkseen öisin) ja kertoo kaipaavansa häntä.

Onko luvallista kysyä ovatko he tavanneet tai onko heillä yhteisiä tuttuja/ystäviä? Ja pystyisikö hän ajan myötä antamaan anteeksi hänelle, onko hän miettinyt joskus yhteen palaamista hänen kanssaan? Mitä tunteita hänen viestit herättävät hänessä, alkaako hän miettimään meitä, että onko tämä suhde hyvä.

Kysymyshän ei ole siitä, millaiset kysymykset on sallittuja, vaan siitä millaisia vastauksia odottaa saavansa. Saat kysyä ihan mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Pelkäät siis kysyä, koska et tiedä, mitä mies vastaa? Pelkäät, että mies vastaa jotain, mikä särkee sydämesi?

Mitä nopeammin tiedät vastaukset ja mitä nopeammin reagoit niihin, sitä nopeammin sydänsurusi unohtuu.

Viimeksi muokattu:
Eikö se mies voi sanoa exälleen, että lopettaa soitot, tekstarit, kaiken?
Mutta ilmeisesti miehen itsetuntoa hivelee tuo ikävöinti ja ehkä hänkin
pohtii paluun mahdollisuutta, jos vaan pystyy antamaan anteeksi.

Jos entinen suhde on ohi, eikä ole mitään yhteistä, ei tarvitse yhteydenpitoakaan.
Siinä on mukana kaksi ihmistä, mies toisena ja vapaaehtoisesti.

Totta. Miehellä on kaksi naista, toinen plakkarissa. Hivelee miehen itsetuntoa kun exäkin haluaa takaisin. Ap laittaa kortit pöydälle ennen yhteenmuuttoa tai asettaa sen ehdoksi ennen saman katon alle menoa.

Viimeksi muokattu:
Etnisistä suhteista ei kantsi parisuhdekille kertoa juurikaan.

Jätkille voi sanoa, että "Olen mä neekeriäkin pannut, jos se siitä nyt on kiinni."

Silloinkin katu-uskottavuutta lisää, jos osaa kertoa näkyikö neekeritytöltä sisukumi ja oliko se mitenkä pykinyt.