Luunapeista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Mä en aiemmin mitenkään himosti ollut niitä vastaan, mikä ei tarkoita että omalleni noita jakelisin, vaan että jokainen taaplaa tavallaan.
Mua esimerkiksi kasvatettiin luunapeilla, ei niihin kuole vaikka ei ne kivojakaan ole.

MUTTA.

Miten ihmeessä saat kiinni uhmaavasta kakarasta, joka odottaa ainoastaan sitä että annat sen luunapin? Ei puhu, ei luovuta ja ilme on just se.. helkkari. Kuitenkaan mä EN ala siihen, mutta.. mä en saa sitä kakaraa mitenkään kuriin kun en ja mulla hajoaa vaan pää kun ärsyttää ja säälittää. En siis puhu omasta, vaan toisen lapsesta. Se vaan odottaa, että mä antaisin sen luunapin sille.. miten mä saan sen odottamasta sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Miksei sen oma äiti komenna? Mä en oikein ymmärtäny tota tilannetta :ashamed:

No, siksi kun se jättää sen kaitsemisen mulle ja katsoo vierestä.
Mä siis kaitsen omani lisäksi tätä tiettyä ipanaa useamman kerran viikossa, joten uhmaa mulle ihan samanlain ku vanhemmilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
jäähylle
Ja kun jutellaan katsotaan silmiin. Ennemmin tai myöhemmin se onnistuu - paitsi ettei tuo muksun äipän asenne oo kyllä järin rakentava...

Niinpä. Lasten kasvatuksessa pitää olla johdonmukainen alusta alkaen, sillä ennaltaehkäsee monta "pahaa paikkaa" tulevaisuudessakin.

jäähylle
Ja kun jutellaan katsotaan silmiin. Ennemmin tai myöhemmin se onnistuu - paitsi ettei tuo muksun äipän asenne oo kyllä järin rakentava...

No ei oo ainakaan ennemmin onnistunut.. mä torun sitä aina silmiin katsoen ja rauhallisesti, palkka siinä on nauraminen ja sylkeminen päin naamaa kun se yrittää sitä millon mä annan sille kans luunappia. Luulis sen jo oppineen, etten mä niitä anna :/ Se on ärsyttävän tuntuista, kun se uhmaa silmiin katsoen ja vetää toista kättä lippaan sitä luunappia odottaen.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
jäähylle

No ei oo ainakaan ennemmin onnistunut.. mä torun sitä aina silmiin katsoen ja rauhallisesti, palkka siinä on nauraminen ja sylkeminen päin naamaa kun se yrittää sitä millon mä annan sille kans luunappia. Luulis sen jo oppineen, etten mä niitä anna :/ Se on ärsyttävän tuntuista, kun se uhmaa silmiin katsoen ja vetää toista kättä lippaan sitä luunappia odottaen.

No tottakai se käyttäytty noin, jos sen kotonakin annetaan niin tehdä. Ei lapset sormia napsauttamalla uusia tapoja opi, jos aikaesemmin on saanu elää ku pellossa.

*vai onks mun sanomisilla mitään virkaa sulle :D *

No huh :| Tosi karhunpalveluksen toiki äti kyllä tehny lapselleen.

Vaikee tilanne kyllä. Varmaan ite yrittäsin vaan jatkaa puhumalla ja kieltäsin sylkemästä jne. Sit jäähylle istumaan ja jäähyllä kans ollaan niin kauan, että istutaan siellä nätisti. Tai sit syliin rauhottumaan.

Miks ihmeessä sä joudut oleen tollasten ihmisten kanssa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
No tottakai se käyttäytty noin, jos sen kotonakin annetaan niin tehdä. Ei lapset sormia napsauttamalla uusia tapoja opi, jos aikaesemmin on saanu elää ku pellossa.

No niin käyttäytyy, mut minkäs siinä sitten itse teet kun et käytä samoja metodeja kuin äitinsä? Se miten sitä torutaan on se, että samantien läjähtää sitä luunappia otsaan, ei siellä mitään selitellä. Yritä siinä sitten toisesta jotain otetta saada kun oikeasti yrität puhua sille ja selittää mitä saa tehdä ja mitä ei. Ilman sitä luunappia. Mä oon koittanut vaikka ja mitä, alan olla vähän neuvoton mutta luovuttaa ei tekis mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

No niin käyttäytyy, mut minkäs siinä sitten itse teet kun et käytä samoja metodeja kuin äitinsä? Se miten sitä torutaan on se, että samantien läjähtää sitä luunappia otsaan, ei siellä mitään selitellä. Yritä siinä sitten toisesta jotain otetta saada kun oikeasti yrität puhua sille ja selittää mitä saa tehdä ja mitä ei. Ilman sitä luunappia. Mä oon koittanut vaikka ja mitä, alan olla vähän neuvoton mutta luovuttaa ei tekis mieli.

No et sä sille ihmeitä voi tehdä, jos kotona asiat noin hoidetaan. Toisaalta tuo on lapsen ruumiillista kurittamista ja rikos tässä maassa, ilmoituksen voit asiasta tehdä. Se olis sen lapsen parhaaksi jopa.
Mut ole sä sille edes se rauhallisen aikuisen esimerkki, että se lapsi näkee edes jostain maliia, miten asioihin tulis suhtautua ja mikä on oikein ja mikä väärin.
Surullista :(

Minkä ikäinen lapsi ja mitä ihmettä sinä sitä lasta hoidat jos on noin vaikeaa?? Sulta se auktoriteetti puuttuu, ei ole kyse mistään lapsen opituista tavoista. Minä ainakin saan kaikki lapset tottelemaan itseäni, vaikka heitä olisi opetettu miten vaan. Eli todella surkeat selitykset olet itsellesi selittänyt. Luuletko että päivähoitolapset elävät kuin pellossa, koska jokaista on opetettu kotona eri tavoin, ei vaan heidät saa kyllä tottelemaan kun näyttää kuinka tosissaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen lapsi ja mitä ihmettä sinä sitä lasta hoidat jos on noin vaikeaa?? Sulta se auktoriteetti puuttuu, ei ole kyse mistään lapsen opituista tavoista. Minä ainakin saan kaikki lapset tottelemaan itseäni, vaikka heitä olisi opetettu miten vaan. Eli todella surkeat selitykset olet itsellesi selittänyt. Luuletko että päivähoitolapset elävät kuin pellossa, koska jokaista on opetettu kotona eri tavoin, ei vaan heidät saa kyllä tottelemaan kun näyttää kuinka tosissaan on.

Tervetuloa vaan kokeilemaan :laugh:

No huh :| Tosi karhunpalveluksen toiki äti kyllä tehny lapselleen.

Vaikee tilanne kyllä. Varmaan ite yrittäsin vaan jatkaa puhumalla ja kieltäsin sylkemästä jne. Sit jäähylle istumaan ja jäähyllä kans ollaan niin kauan, että istutaan siellä nätisti. Tai sit syliin rauhottumaan.

Miks ihmeessä sä joudut oleen tollasten ihmisten kanssa :snotty:

Eihän siinä muukaan auta ku jatkaa samaa linjaa, koittaa lohduttautua sillä että on se kuitenkin pari kertaa totellut ihan nätisti. Ja saanhan mä siitä silleen kiinni, että saan sen harhautettua johonkin muuhun vähäksi aikaa.
Kyllä se tästä, vielä joku päivä.

Enivei, on se kuitenkin hyvä jos sä jaksat olla sen kansa tiukka mutta rauhallinen. Kyllä siitäkin jotain hyötyä on, että laps huomaa, että on muunkinlaisia aikuisia kun ne jotka antaa luunappeja.

Enivei, on se kuitenkin hyvä jos sä jaksat olla sen kansa tiukka mutta rauhallinen. Kyllä siitäkin jotain hyötyä on, että laps huomaa, että on muunkinlaisia aikuisia kun ne jotka antaa luunappeja.

Hope so. Mua kammottaa ajatus, että se ois teininä sit sellanen ruma finninaamainen rasvaletti joka vinkuu kylillä turpaan :D

Se on niin ikävää. Hoidossa ja koulussa huomaa hyvin ruumiilliseen kuritukseen tottuneet lapset. Eivät millään usko puhetta, vaan odottavat jotain muuta tapahtuvaksi uskoakseen.

Yhteistyössä