Luulotautiako???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeSaMa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SeSaMa

Jäsen
28.04.2005
523
0
16
Tuo poika on alkanut kehittämään itelleen kuumetta joka ainoa ilta. Koko ajan kulkee kuumemittari kainalossa, ja palelee ja vaikka mitä..
Ja Borrelioosi kuulemma hällä on, ja punkkeja pää täynnä. Viime yökin meni valvoessa, kun se ulisi ihan koko ajan..

Tiättekö kun tekis mieli jo sanoo tolle mun ukolle, et hoidappa itte poikas, minen jaksa enää, kun mitään ei mulle kerro, valittaa vaan...
Minä olen vahvasti sitä mieltä et koulussa on nyt jotain, mut kun ei kerro, kiistää kaiken. Vaan kummasti se askel laahaa ku taksi tulee pihaan, ja kuumemittari on kainalossa ihan viime sekunneille asti aamusin...

Meillä pojalle alkoi tulla kaiken maailman esteitä kouluun menolle ja koulukin alkoi mennä huonosti.En antanut periksi vaan pistin pojan lujille ja otin asoista selvää.En halunnut edes uskoa että meidän poikaa kiusattaisiin koulussa.Aukesihan se slomu ja takana oli paha koulukiusaaminen.Pojalla oli ihme mustelmia ja jälkiä aina ja aina oli selitys niille.Sitten kerran yhtenä iltana huomasin kun poika meni vessaan ja tajusin että sen selkähän on ihan sinisen kirjava.Puli selkää ihan kauhean näköinen.Kyselin ja poika vaan änkytti että kaatu kotona portaissa.Sanoin että ei mene läpi ja vein pojan lääkäriin.Siellä poika kertoi kaiken ja itki oikein kunnolla.Asia sitten selvitettiin loppujen lopuksi ja tästä lähtien jos joku vähänkään kiusaa lapsia kolulussa otan välittömästi yhtetyttöä opettajaan.

melkein 11v. Minäki olen vahvasti sitä mieltä että koulussa on jotain, Mutta mulle ei kerro, omalle äidilleen soittaa, joka soittaa mun miehelle, joka väheksyy, ja minut jätetään ulkopuolelle, ja minun pitäs ilman informaatiota ja auktoriteettiä saada pidettyy tää perhe kuosissa ja kaikki tyytyväisinä... Voimat vaan loppuu...

Alkuperäinen kirjoittaja terolut:
melkein 11v. Minäki olen vahvasti sitä mieltä että koulussa on jotain, Mutta mulle ei kerro, omalle äidilleen soittaa, joka soittaa mun miehelle, joka väheksyy, ja minut jätetään ulkopuolelle, ja minun pitäs ilman informaatiota ja auktoriteettiä saada pidettyy tää perhe kuosissa ja kaikki tyytyväisinä... Voimat vaan loppuu...

Entäs jos ottaisit pojan äitiin yhteyttä ja kertoisit että olet huolestunut asiasta.

Otinkin, mutta vastaus oli että hoitaa lapsen asiat pojan isän kanssa. Tää on vissiin aikas moinen sotku, joka ei aukee, ennen kun jotain sattuu. Miten voikin mennä kaikki asiat ihan pää laelleen sillä, että lapsi muuttaa asumaan. Mitä tässä voi enää tehdä? Koululle soitin, ja äiti oli sinnekin sanonut etten minä ole virallinen huoltaja. Minun kädet on sidottu, ja pitäs vaan jaksaa... Ja kun se olen minä, joka yöt valvoo ja silittää poikaa, ettei itke hysteerisenä, se olen minä joka huolehtii lapsen perus tarpeet....

Itse tekisin miehen herättämiseksi jotain.Esim en menisi itse yöllä lohduttamaan vaan sanosin ukolle että meneppä sinä kun kerta sinun lapsikin.Ja jos sinulla ei ole oikeutta "puuttua" lapsen koulunkäyntiin niin hoitakoon ukko asian.
Tiedän että kuulostaa tosi raaálta mutta jotainhan tuossa pitää tehä että saatte selville mikä lasta vaivaa.Kylmetä sydämmesi ja pistä ukkos hoitamaan yöllä lapsensa

Mun ukko ei nouse yöllä. Se ei noussu ees ku likat oli vauvoja... Luulenpa et niin kauan mennään näin, kunnes mulla palaa pinna, ja lähen likkojen kanssa muualle. Inhottaa vaan, kun mulla ei ole mitään hajua tästä touhusta. Ääh, olkoon. Kiitos kaikille <3

Onpa sulla tosi vaikea tilanne. :( Teillä asuu lapsi, jota hoidat päävastuullisena. Saat vastuuta, mutta et mitään oikeuksia. Miten lapsen äiti voi olla noin välinpitämätön, hoitaisi itse lapsensa, jos ei anna sinun hoitaa. Ihan järkyttävää lapsenkin kannalta. Eikö miehesi tosiaan puutu asiaan?

Mutta: jos lapsen veisi lääkäriin, niin siellä voisi aueta tuo keskustelupuoli. Harva uskaltaa lääkärille valehdella päin naamaa, ja voisi tulla luulotautien taustat ilmi. Jos tämä lapsen äiti ei anna sun viedä lasta lääkäriin, niin voisiko mies viedä?

:hug: jaksuja sinne..tosi paskamainen ja ikävä tilanne..ennen kaikkea sinun ja pojan takia..
Sinulla on sentään halua auttaa poikaa...
selkeästi viittaa siihen että poikaa kiusataan(vuosien kokemuksella itse kiusattuna)..milloin minulla oli maha kipeä,oksetti jne..

:hug: onhan tietysti kai yksi aika järeä keino, eriasia haluaako sille tielle lähteä koska silloin tulisi tallottua muutamille varpaille..mutta lapsen paras on tärkein.

raa'alta kuullostaa..mutta voisikohan neuvola/sos.viranomainen pistää siihen bioäitiin vauhtia=pakkoa selvittää asia.
Fyysinen ja henkinen hyvinvointi kun on nyt kyseessä.

Pojan äiti on ilmeisen vihainen, kun poika itte halusi meille muuttaa. Isä vähättelee, sen vastaus on kaikkeen että pojat on poikia. Mulle ei ole mitään oikeuksia annettu, pojan äiti pitänyt huolen, että joka ikisessä paperissa on merkintä, ettei minulle saa luovuttaa tietoja, ja etten saa puuttua mihinkään.. Ja tässä kun on 7 henkeä perheen koko, niin aika hankalaa on arki.

Pojan äiti asuu 300 kilsan päässä... Mua eniten ehkä veetuttaa toi mun miehen suhtautuminen... Kai hällä vois olla munaa sanoo sille äidille,että mulle on oikeuksia annettava. Enhän minä pysty herranjestas pitämään pojasta kunnolla huolta, jos oon vaan "orja".