Luulin tänään että kuolen:(

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
en edes muista miten jaksanut kestänyt istua autossa päivystykseen asti, luulin taas että tukehdun en saanut melkein yhtään happia, pyöritti aivan hirveästi, sitten alkoi jo silmissä joku pistely että en nähnyt mitään, en pystynyt edes lausetta sanoa koko kurkku turposi että en saanut kääntyä päätä... Mua sitten otettiin heti vastanotolle ja tarkkailulle, kaikki verikokeet, happiarvot ja ne oli 99 eli hyvät ja verikoe tulokset ihan hyviä oli, tarkistettiin kaikki, sain opamoxia ja tunnin päästä se pahaa olo lähti, eli on se niin että mulla vaan ihan rajut paniikkikohtaukset, se on jotain aivan hirveä. Mies nyt kielsi mua käydä töissä, sanoi että ei mua päästä, eikä vie, vaan olen edes minimi vkon kotona vaan lepäämässä, ei ole mikään rahaa ongelma yhtään että mun pitää menettää kokonaan siitä terveyttä

Koita muistaa kohtauksen aikana että miltä ikinä tuntuuki, se on vain tunne, sitä ei tapahu oikeasti. Esim juuri tukehtumisen tunne, se on vain TUNNE.
Mulla on auttanu paljon oireiden tiedostaminen, tavallaan "harhoiksi", ne on kuvitelmaa vaikka niin todelta tuntuuki.
Vähän niinku jos sinusta tuntuis että sulla kasvaa päässä puu, mutta peilistä näet ettei siellä mittään kasva.

Jotenkin tuntuu, että tänne ei kannata tulla jos vähänkin on henkisesti hutera olo, täällä ei tule ainakaan paremmaksi :( Mutta vakavasti puhuen niin kannattaa hiljentää tahtia ja hoitaa itsensä kuntoon, ettei mene ihan mahdottomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Koita muistaa jihtauksen aikana että miltä ikinä tuntuuki, se on vain tunne, sitä ei tapahu oikeasti. Esim juuri tukehtumisen tunne, se on vain TUNNE.
Mulla on auttanu paljon oireiden tiedostaminen, tavallaan "harhoiksi", ne on kuvitelmaa vaikka niin todelta tuntuuki.
Vähän niinku jos sinusta tuntuis että sulla kasvaa päässä puu, mutta peilistä näet ettei siellä mittään kasva.

eikun paniikkikohtauksessa niin kuin lääkäri seliti oikeasti joku hermo menee tai jotain en enää muista että henki ei kulje niin kuin pitää ja jopa lääkäri sanoi jos niin raju vielä tulee, mun kannatta heti sinne tulla tai vaikka ambulanssiakin voi soita jos ihan pahaa olo

Alkuperäinen kirjoittaja Ilokummitin:
Jotenkin tuntuu, että tänne ei kannata tulla jos vähänkin on henkisesti hutera olo, täällä ei tule ainakaan paremmaksi :( Mutta vakavasti puhuen niin kannattaa hiljentää tahtia ja hoitaa itsensä kuntoon, ettei mene ihan mahdottomaksi.

en mä tunne itseä masentuneeksi millään tavalla, se varma mun stressaaminen laukaisi sen ja työt, kun teen aamulla, päivällä ja yöllä joskus jopa aamun asti työt ja jostain pienestä asiasta saan niin isot stressit koska mä olen kuulema myös perfektionisti ja se on huonoa mulle

No pääasia, ettet :)

Mä olen kanssa huomannut itselläni outoja oireita hiljattain, aina kehittelen omassa päässäni jo vaikka mitä diagnooseja. On kuolemaa ruvennut ajattelemaan ihan eri tavalla kun ennen. Ikinä ei tiedä milloin se viimeinen päivä koittaa. :|

Mut tsemppiä ja toivottavasti rupee helpottamaan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
No pääasia, ettet :)

Mä olen kanssa huomannut itselläni outoja oireita hiljattain, aina kehittelen omassa päässäni jo vaikka mitä diagnooseja. On kuolemaa ruvennut ajattelemaan ihan eri tavalla kun ennen. Ikinä ei tiedä milloin se viimeinen päivä koittaa. :|

Mut tsemppiä ja toivottavasti rupee helpottamaan :hug:

tänään ainakin säikähdin todellakin ja luulin että en varma kestää päivystykseen asti

Savanna, jos sun pahimmassa kohtauksessa sun saturaatioarvo on ollut 99, niin oikeesti, sä et ole tukehtumassa kuoliaaksi! Ymmärrän että susta varmasti siltä tuntuu, mutta yritä ajatella sillä hetkellä sitä, että se on vaan tunne, ei tosi asia. 99 saturaatio on todella loistava. Se on normiarvo, johon yleensä kaikki terveet pääsee. Ylöi 90 saturaatio on hyvä, sulla oli sentään 99, kun paras mahdollinen arvo on 100.
Tsemppiä. Sulla on paniikkihäiriö, sä et kuole siihen, tuohon ei liity mitään fyysistä. Kaikki on sun mielessäs vain. Voimia.

Yhteistyössä