lutikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jlhkhgndfgj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jlhkhgndfgj

Vieras
kauanko puremajälki pysyy iholla? voiko häipyä parin tunnin sisällä?
voiko lutikoita olla jos mitään jälkiä tai ötököitä ei näy missään?
puremia tullut jo monta kuukautta.
sänky vaihdettu, muutettu, tekstiilit pakastettu tai saunotettu...
kerran oli 15 puremaa vieri vieressä, muuton jälkeen vähentynyt mutta silti ainakin 1 päivässä tulee. kaulaan ja ranteisiin.

Oliko siinä teidän vanhassa sängyssä tahroja pohjassa? Itse samaa asiaa joskus peljänneenä otin asioista selvää ja tosiaan sänkyä ei kannata vaihtaa ennen kuin ammatti myrkyttäjä on käynyt. Ammatti myrkyttäjän hinta on n. 1000-2000e ellen väärin ymmärtäny. kehoitus oli myös jottei mene sukulaisten nurkkiin ja vie mukanaan lude kantaa sinnekkin. Parissa tunnissa tuskin poistuu, eihän normaalikaan purema poistu niin nopeesti. voisiko kyseessä olla vaikka nokkosrokko paukamat? Joka tulisi jostain ruoka allergiasta tai stressistä? Vai onko oikeen kunnon punaisia reikiä? vai vaalean punaisia paukamia jotka poistuvat parissa tunnissa?

Näpyt tulee ja menee yhtä nopeeta pois. ensin kutiaa ja sit kun katon ni pieni n.2mm halkasija näppy ja raavittaessa tietenkin sitten punertaa ympäristö. häviää ihosta tosiaan nopeeta.
ei niissä ole reikiä yleensä.
monta kk siis jatkunut ja tuholaisfirmasta sanottiin ettei todellakaan ole meidän sängyssä luteita mut... mistä ihmeestä noi näpyt sit tulee....?
eihän lintukirppukaan pysy puolta vuotta riesana?
lapsella nokkosuhottumaa vähän väliä...
nytkin kutittaa kaulasta mutta näppyä ei näy...
mistään ei saa apua... hulluks tässä tulee.
yksi teoria oli yliopistosta et aluks olisi ollut lintukirppuja ja sit näpyt olisivat jääneet kummittelemaan.

Mulla oli sama epäily viime syksynä, tuli sellaisia pieniä kutisevia näppyjä vierekkäin ihoon. Olin ihan paniikissa, mutta sitten ne loppu yks kaks. Oisko sit ulkoota tullu jotain pikkuötököitä mitkä puri..

tuliko sulla montakin kuukautta näppyjä? kun tosiaan oon toiminut tervysviranomaisen sekä yliopiston tyyppien ohjeiden mukaan kaikessa. ja se myrkytysfirman mieskin sanoi ettei taatusti oo lutikoita mut... en usko ennen kuin selviää mitä sitten ovat.

häviääkö lutikan puremat tunnin, parin päästä ihosta? nyt pongattu muutama millin kokoinen pikkikärpäsen näköinen otus sängystä, pari näistä pomppivia.

näpyt muuttuneet suurimmaksi osaksi semmosiksi että aivan kun olisi pala purtu irti, neulanpään kokoinen piste eli melkein huomaamaton. kakso monesti lähekkäin. luteistaei merkkiäkään.

Jos on lutikka, niin ei kyllä tunnissa häviä jäljet. Olin vuosia sitten semmoisessa mökissä missä niitä vilisi. Ei niitä nähnyt, mutta yöllä kuului ropinaa kun ne tallusteli esiin seinäpaperien rakosista ja ja kun sytytti valon, niin kyllä vilinä kävi. niitä tippui katostakin.
Mökki oli joskus jätetty talveksikin pakkasen armoille, mutta ei ne siitäkään hävinneet. Lopuksi polttivat kökö mörskän.
Niistä lutikoista voi tulla vaikka mitä punatautia.

Yhteistyössä