Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ei muuta, kun kuvaa taas tänne solakka silakka niin päästään ihmetteleen yhdesdä viivan vahvistumista :D

Mulla ei ole vieläkään tissit kipeet, kun viimeksi olivat kasvaneet jo aivan valtavasti tähän mennessä.

Muutenkin tämä on aivan erilainen raskaus, kun esikoisesta. Oireet ihan erilaiset.
 
Onnea elinas ja solakka silakka! Pari päivää ja viiva on vahva :)
Elinas sinne odottajien ketjuun vaan, se on vähän hiljainen kun meitä odottajia on ollut kai vaan kolme. Ja kesäloma varmaan sekoittaa rytmiä, mutta kiva jos tulee enemmän kirjoittajia!

Minulla ei muuten tisseissä ollut mitään muutoksia ennen vko 8-9, ne olivat ihan normaalit. Sen jälkeen turvotusta, arkuutta ja kuppikoon kasvua on sitten ollut senkin edestä...
 
Onnea elinas ja solakka silakka! Pari päivää ja viiva on vahva :)
Elinas sinne odottajien ketjuun vaan, se on vähän hiljainen kun meitä odottajia on ollut kai vaan kolme. Ja kesäloma varmaan sekoittaa rytmiä, mutta kiva jos tulee enemmän kirjoittajia!

Minulla ei muuten tisseissä ollut mitään muutoksia ennen vko 8-9, ne olivat ihan normaalit. Sen jälkeen turvotusta, arkuutta ja kuppikoon kasvua on sitten ollut senkin edestä...
Onko se juuri se luovutetuilla munasoluilla/alkioilla raskautuneet-ketju?
 
Ei muuta, kun kuvaa taas tänne solakka silakka niin päästään ihmetteleen yhdesdä viivan vahvistumista
Tässä kuvaa
http://aijaa.com/dPqQhg
En testannut eilen, mutta tänään taas, pp10. Tuo sininen on Prisman tikkutesti ja eikös tuo selvä plussa ole?
Teen huomenna vielä digillä, ei tätä meinaa uskoa muuten :eek:

Kiitos Paulanna onnitteluista ja siitä, kun alussa olit suurena tukena ja rohkaisuna, kun kerroit omista kokemuksistasi :love: Itse asiassa ilman tätä palstaa ja teidän muiden kirjoittelua, en olisi uskaltanut Tsekkeihin lähteä, en tiennyt maasta mitään. Mutta aivan ihana paikka se oli ja aion mennä sinne uudelleen, vaikka vaan lomalle.

Jonnulille myös kiitokset. Tulen myös Odottajiin, jahka tämä asia varmistuu ja kaikki menisi/ jatkuisi hyvin.

Täällä tuntui eilen töissä mahassa vihlontaa ja painetta, aika ajoin. Etsin vähän liikaakiin noita oireita nyt. Mieli on hämmentynyt mutta toisaalta ihmeellisen tyyni. (n)
 
Tässä kuvaa
http://aijaa.com/dPqQhg
En testannut eilen, mutta tänään taas, pp10. Tuo sininen on Prisman tikkutesti ja eikös tuo selvä plussa ole?
Teen huomenna vielä digillä, ei tätä meinaa uskoa muuten :eek:

Kiitos Paulanna onnitteluista ja siitä, kun alussa olit suurena tukena ja rohkaisuna, kun kerroit omista kokemuksistasi :love: Itse asiassa ilman tätä palstaa ja teidän muiden kirjoittelua, en olisi uskaltanut Tsekkeihin lähteä, en tiennyt maasta mitään. Mutta aivan ihana paikka se oli ja aion mennä sinne uudelleen, vaikka vaan lomalle.

Jonnulille myös kiitokset. Tulen myös Odottajiin, jahka tämä asia varmistuu ja kaikki menisi/ jatkuisi hyvin.

Täällä tuntui eilen töissä mahassa vihlontaa ja painetta, aika ajoin. Etsin vähän liikaakiin noita oireita nyt. Mieli on hämmentynyt mutta toisaalta ihmeellisen tyyni. (n)
Äää...eikä. WAU IHANAA ❤❤❤
Vitsit miten selkee plussa!

Ei muuta, kun maanantaina soittat neuvolaan ja pyydät tekeen lähetteen verikokeeseen, niin voit sit loppuviikosta käydä varmistaan hcgn ❤

Monesko siirto? Ja onko sulla ennen ollu plussia?

Omaa napaa..vattaa vihloo tosi paljon. Ja alapää on aivan turvoksissa. Tissejä alkanu vähän juiliin, mutta ei oo vielä kipeet.

Onnea solakka silakka vielä ❤

elinas ❤ 5+1❤
 
Kiitos elinas
Mä tilasin jo ajan yksityiselle, koska tarviin lisää lääkkeitä, 1 resepti loppuu ja mä en suoraan sanoen tiedä miten noi neuvolat toimii, niin tuhlaan nyt alkuun yksityisen labraan.

Luovutetuila tää oli kolmas siirto, edellisessä ei päästy edes siirtoon, kun pakastealkiot ei selvinneet. Edelliset hoidot oli Suomesssa. Omilla soluilla sain kerran plussan, joka tuli viikko plussauksen jälkeen pois. Siitä hoidosta on aikaa n. 5 vuotta.
 
Solakka silakka eihän se paljon maksa, olisko mulla ollu joku 27€, kun sain lähetteen klinikalta ja kävin fimlabissa sen ottamassa sillon 2012.

On teilläkin jo aika monta hoitokertaa takana, mutta laskennallisesti piti jo onnistuakin. Voi vitsi kuin onnellinen olen sinun ja miehesi puolesta :love:
 
On ollut sellainen oire, että jos yöllä herään, en meinaa saada unta uudelleen, joten ei muuta kuin testiä tekemään ja varmistamaan noiden aiempien tikkujen viivoja.. Digissä kauan kaivatut ja vuosikausia toivottu teksti: Raskaana, 2-3 (viikkoa hedelmöityksestä, pitää paikkansa :)

Mites nuo raskausviikot lasketaan? Onko hedelmöityspäivä 2+0? Eli kun mies oli klinikalla omassa osuudessaan 17.6. ja siitä on 2 viikkoa 2 päivää, niin nyt olisi 4+2?

Nyt olen todella helpottunut ja onnellinen. Menen lääkäriin tiistai-illasta ja varmaan keskiviikkona olisi verikoe..
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa solakka silakka ❤ Onnea❤
Luulin, että mulla olis ollu testipäivänä (tiistaina) 4+0, mutta se olikin 4+4, kun munasolu hedelmöitettiin perjantaina, niin se päivä on ollut 2+0 ja siitä lasketaan sit eteenpäin. Kai? Näin mä sen päättelin.

Mulla ihan sama oire, kun yöllä herää niin uni ei tuu. Päätä jomottelee vähän väliä. Nyt on vattan juilinta jääny pois ja heti aattelen et on menny kesken :unsure: No en kuitenkaan ressaa, koska oireet/oireettomuus ei kerro mitään.
 
Luulin, että mulla olis ollu testipäivänä (tiistaina) 4+0, mutta se olikin 4+4, kun munasolu hedelmöitettiin perjantaina, niin se päivä on ollut 2+0 ja siitä lasketaan sit eteenpäin. Kai? Näin mä sen päättelin.
Kiitos taas elinas <3 Meillä on sitten tasan viikko eroa raskausviikoissa, sulla hedelmöitys oli pe 10.6. ja meillä perjantaina 17.6
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
Peikkoeukko
(40+) 1. lasta yksin yrittävä
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Jumprahuitti,
2. lapsi
Taika-Toive.
Odottava73
, 2.lapsi.
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36)
: 2. lapsi,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
esemila siirto elokuun lopulla -16. Reprofit
Hassutassu (40+), 2 lapsi toiveissa
Ramiina (30)
Aliisa08 (26) 2 lapsi. Hoito tulossa keväällä 16
Karvanautti (32) tulossa 2. pas pääsiäisen jälkeen

Piinailijat

Plussanneet
Armiina
(30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi, la 9.12.15
Mummotauti, 2 lapsi, la 27.1.2015
La bambina, (41) 1 lapsi LA 1.3.2016
bessonnitsa, 1 ja 2 kaksoset
Piper86, (29) 1.lapsi, la 27.6
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi
Fibbis (40+) 1. lapsi
Jonnuli 77 (37) 1. lapsi LA 28.8.16
Pikkukintsu (39), 1. lapsi LA 12.11.16
Pinkki Myy LA
Burma 2.lapsi LA
Maria73 2.lapsi LA
elinas 2 lapsi. PLUSSA 28.6.16
Solakka Silakka (45+) eka lapsi, PLUSSA 1.7.2016

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka
(46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2014 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2014
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015
Persika (38), Esikoinen Tyttö 7.5.2015
Burma (39), Esikois poika 4.7.2015
Fanni tyttö 9/2015
Weeru, identtiset kaksostytöt, 27.9.2015
Tia-Tuu, poika, 10/2015
Lempiviola, tyttö, 10/2015
Aniraz_, poika, 10/2015
Iitu78. 2.lapsi, tyttö, 12/2015
Nat (41) poika 1.1.2016
Tytsy75,(39) 1.lapsi, tyttö 16.1.2016
Saiga tyttö 1/2016

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (37), adoptiolapsi saapunut 6/15
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
Calcifer
 
Heips! Pistäydyn tuolta IVF-ketjusta tälle puolelle vähän kyselemään :whistle:.

Olen 38-vuotias nainen, jolla lapsettomuuden syy on vaikeahoitoinen endometrioosi ja hiipuvat munasarjat. Meille on tehty nyt 5 IVF-hoitoa, joista tuloksena yksi keskeytynyt keskenmeno, kolme biokemiallista raskautta ja kaksi negaa. Yhteensä 6 alkionsiirtoa siis. Tein tänään negatiivisen testin tästä viidennestä hoidosta, josta siirtoon asti saatiin kokonaiset yksi alkiota, joten mieli on aika maassa. Meillä on nyt edessä päätös, jatketaanko vielä yritystä omilla (paskoilla) munasoluilla, vai joko nyt on aika siirtyä lahjasoluihin.

Lahjasoluissa moni asia mietityttää ja ajattelinkin käydä täällä teiltä kokeneemmilta kyselemässä, niin pääsee omissa pohdinnoissa alkuun.

Oletteko hoidossa Suomessa vai ulkomailla? Jos ulkomailla, missä? Ja miksi päädyitte ko. ratkaisuun?

Millaisia hintaeroja suomalaisten ja ulkomaalaisten klinikoiden hinnoissa on? Meille on Suomen klinikalla kerrottu, että lahjasoluhoito maksaa noin tuplasti IVF-hoitoon nähden, mutta tarkat summat pitää vielä selvittää. Onko suomalaisissa ja ulkomaalaisissa klinikoissa jotain muita eroja, jotka pitää osata ottaa huomioon? Millaisia luovuttajat ovat? Onko jotain takuukäytäntöjä?

Minua mietityttää erityisesti, että mitä jos luovuttajalta ei saada kuin vähän tai ei ollenkaan soluja (/alkioita). Että jos sellaiseen epäonnistuneeseen hoitoon menisi tuhansia euroja niin sehän olisi ihan katastrofi.

Tai voiko minun kropassani/kohdussani olla jotain vikaa, joka estää alkion kiinnittymisen, ja voiko kohdun vastaanottavuutta jotenkin tutkia? Koska myöskin se, että vialliseen kroppaan, jolla ei ole juurikaan edellytyksiä vastaanottaa alkioita, tuhlattaisiin kalliita alkioita, olisi aikamoinen katastrofi.

Entä onko kellään tietoa lahjasoluhoitojen onnistumisprosenteista? Kuinka monta hoitoa teille on tehty ennen kuin on onnistunut? Vai onko jollekin tehty jo useampi lahjasoluhoito eikä vieläkään ole onnistunut?

Paljon on mietittävää, ja vaikka nyt aiotaan pitää lomaa hoidoista ainakin pari kolme kuukautta, haluaisin saada jo tässä vaiheessa jotain eväitä pohdintojen tueksi. Kiitokset jos jaksatte vastailla!

(PS. Olen seuraillut tätä ketjua jo pitkään, sillä olen varautunut lahjasoluhoitovaihtoehtoon jo hoitojen alusta asti, jolloin saatiin kunnalliselta aika tyly tuomio, että me tuskin tullaan saamaan lapsia... Aion lukea koko ketjun vielä uudelleen läpi, mutta ehkä kaikista noista aiheista ei ole keskusteltu täällä, en ainakaan muista?)
 
Onko se juuri se luovutetuilla munasoluilla/alkioilla raskautuneet-ketju?
Joo, juuri tämä!

Onnea vielä kerran solakka silakka<3 ihan selvä plussa!
Meillä Helsingissä ei olisi päässyt neuvolaan hcg-testiin, menin itsekin yksityiselle. Tosin olen suomessa hoidossakin samalla klinikalla. Sen plussan toteamisesta maksu on aika pieni, jos miettii kokonaiskustannuksia... :) itse tuskailin oireettomuuden kanssa alussa mutta olen ollut koko raskauden ajan tosi hyvinvoiva ja oireeton, sitä tässä kesäkuumalla nyt kiittelen.

Noista viikoista, laskin itsekin siitä hedelmöittymisestä mutta neuvolassa sitten haluavat aina tietää edellisten kuukautisten alkamispäivän ja siitä lasketaan viikot. Minulla on ollut siihen nähden pari päivää suurempi alkio/sikiö mutta ei sitä muutetakaan alle viikon heitoista. Onneksi kuukautisten (lääkkeellinen) alkamispäivä ja alkukierto oli aika normaaleja pituudeltaan.
 
Viimeksi muokattu:
Moi Kesäheinä,
Olen perusterve, ei lapsia ennestään, mutta ikää on kertynyt. Noin 7 vuotta sitten lähdettiin lapsettomuushoitoihin. Alkuun tehtiin Suomessa IVF omilla soluilla, tuloksena 1 plussa, joka meni viikossa kesken. Sitten Suomessa luovutetuilla hoitoon. Hoito maksoi n. 8000 euroa. Ei mitään takuuta, luovuttajasta ei kerrottu yhtään mitään, ei ikää, eikä silmien väriä, vaikka ne olisin halunnut tietää. Kaikissa hoidoissa yritettiin myös pas:seja mutta koskaan ei sulatuksesta selvinnyt alkioita.

Pidimme välissä pari vuotta taukoa, koska meni toivo ja rahat. Sitten havahduin taas omaan ikääni ja tajusin, ett nyt pitää toimia. Tänä keväänä menimme Tsekkeihin Reprofit-klinikalle ja voin vain kehua paikkaa. he ovat erikoistuneet luovutushoitihin ja heillä on suuri määrä nuoria, hedelmällisiä luovuttajia. Saimme tietää iän, ulkoisia piirteitä ja harrastustaustaa ym. Hinta 4500 euroa, eikä mitään yllätyskuluja tullut, kuten Suomen klinikoilla. Päivämäärät pitivät justiinsa paikkansa ja kaikista parasta se, että sain jo vahvan plussan, vaikka testipäivä on vasta ensi viikolla. En tiedä mikä heillä on takuu hoidossa, saimme pienen alennuksen pakastuksen hinnasta, koska sinne jäi vain 2 alkiota pakkaseen. Minulla oli täällä Suomen päässä yksityislääkäristä gyne, jossa kävin 2 kertaa ennen reissua. Voin suositella!
 
Hei! Täällä myös ilmoittautuu yksi luovarihoitoja harkitseva, jota kiinnostavat kovasti nuo Kesäheinän esittämät kysymykset. Olen erityisesti kiinnostunut ulkomaisilla klinikoilla (Reprofit, Gdansk, Tartto) tehtävistä hoidoista ja mielelläni kuulisin kokemuksia niistä. Miten prosessi etenee ja miten pitkät jonot on hoitoihin? Entä miten paljon toiveita voi itse esittää luovuttajalle? Yksäriäkin saa mielellään laittaa. :)

Mulla on ikää jo 40+ ja omat solut alkaa olla niin huonolaatuisia, ettei niillä saada kuin max yksi kelvollinen alkio per hoito. Ollaan päätetty lähteä vielä yhteen hoitoon omilla soluilla, mutta odotukset sen suhteen on aika vähäiset. Tätä ketjua olenkin jo seuraillut hetken aikaa. Luovutettujen solujen "jonoon" ei muuten varmaankaan voi mennä ennen kuin hoidot omilla on lopetettu?

Kiitokset Solakka Silakka kokemusten jakamisesta ja hirmuisesti onnea plussasta! :)
 
Roxanne ja Kesäheinä jos yhtään tuntuu, että omat munasolut eivät ole enää laadukkaita, niin kyllä varmaan kannattaa siirtyä jo lahjoittajan soluihin. Minulla ei mennyt kauaa, kun jo ajattelin, että omien geenien jatkaminen ei tuntunut enää tärkeältä. Sen verran valitsin tässä viimeisessä hoidossa, että luovuttajalla on sama veriryhmä (ajattelin maalaisesti että muuten voi tulla kropassa hylkimistä), mutta veriryhmällä ei varmaan raskauden kannalta ole merkitystä?

Suomessa tehdyissä lahjasoluhoidoissa lapsi saa halutessaan tietää luovuttajan henkilöllisyyden myöhemmin. Sen takia ensin yritimme Suomessa. Tätä tietoa ei ulkomaan hoidoissa anneta.
 
Kiitos Solakka Silakka (hih, hauska nimimerkki!) kokemuksen jakamisesta. Sisältääkö tuo 4500 e kaiken hoitoon liittyvän, lääkkeet myös? Matkat tietysti päälle vielä, mutta onhan tuo silti aika paljon vähemmän kuin Suomessa. Kuinka monta kertaa siellä Tsekeissä pitää yhden hoidon aikana käydä? Joku alkutapaaminen / tutkimuskäynti varmaan? Ja sitten punktio- eli hedelmöityspäivä ja siirtopäivä, jotka menee samalla reissulla. Minkäikäisiä alkioita tuolla Reprofitissä siirretään, suosivatko blastoviljelyä? Ja Roxannen tapaan muakin kiinnostaa jonotilanne.

Hyvä pointti tuo lapsen oikeus saada luovuttajan henkilöllisyys tietoon. Me ei oltu päästy pohdinnoissa vielä niin pitkälle että oltais osattu vielä tulla ajatelleeksi lapsen oikeuksia alkuperäänsä, mutta tuo on kyllä tärkeä asia. Kai. Itsekkäistä syistä en oikeastaan edes haluaisi ajatella, että prosessiin liittyy joku kolmas pyörä, mutta lapsen näkökulmasta ajateltuna tuo on tärkeä asia.

Onko teistä kukaan mukana Simpukan lahjasoluvertaisryhmässä? Itse en ole tähän mennessä kokenut tarvitsevani lapsettomuusvertaisryhmiä, mutta jotenkin tää lahjasoluasia tuntuu niin isolta, että voisi olla kiva pureskella asioita vertaisten kanssa.

Itse ajattelen, että vanhemmuus on kaikkea muuta kuin biologiaa, joten mitään varsinaista kynnystä lahjasoluhoitoihin siirtymiseen meillä ei sinänsä ole. Myös lahja-alkiot voisi olla vaihtoehto, mutta ehkä nyt tässä vaiheessa pidetään kuitenkin kiinni miehen mahdollisuudesta biologiseen vanhemmuuteen. Itse saisin kuitenkin olla raskaana ja synnyttää, eli uskon että tuntisin lapsen kyllä alusta asti ihan omaksi.

Roxanne kyllä jonoon voi mennä vaikka hoidot omilla olisi vielä käynnissä. Ainakin meidän klinikalla. Me ollaan oltu jonossa hoitojen alusta asti ja päästään sitten kyllä nopeasti hoitoon jos/kun päätetään lahjasoluihin siirtyä. Eikös monet ole useammankin klinikan jonossa samanaikaisesti?
 
Olipahan tullut paljon vastauksi ketjuun ja sähköposti ei ollut ilmoittanut yhdestäkään :devil:

Minulla on taustalla inseminaatiot x3, ivf x 1 ja icsi x 2 omilla soluilla. Viimeisestä icsistä plussa, joka oli ilmeisesti kemiallinen raskaus tms. koska hcg 27. Nämä kaikki vuonna 08, jolloin olin 23-vuotias. Olipahan mukavaa tietää tuossa iässä olevansa lapseton. Hulvatonta. Kunnallinen hoito.

No 2009 ystäväni kertoi, että hän voisi luovuttaa mielellään munasolujaan meille. 10/09 kahden alkion tuoresiirrosta nega. Olen varma, että alkiot kuolivat jo ennen kohtuun siirtoa, koska olivat katetrissa huoneen lämmössä todella pitkään. Siirrot olleet vaikeita. Pakkaseen jäi kolme tyyppiä. Tämä hoito väestöliitolla.

Joulukuussa -12 jatkoimme hoitoja avalla, mihin solut siirtyivät väestöliiton lopettamisen vuoksi. Tästä tulikin sitten yllätysplussa kahden huonon alkion siirrosta. Olivat siis 3 ja 4 soluiset. Pakastettaessa olivat 8 ja 9 soluiset. Yleensä eivät olisi tuota 3-soluista edes siirtäneet. Tämä plussa on nyt kohta 3v.

Lokakuussa -14 viimeisen alkion siirto ja siitä nega. Lääkärit olivat todella ihmeissään, että kaikki kolme selvisivät sulatuksesta. Kaikissa siirroissa limakalvo on kasvanut hyvin.

Ystävän piti vielä luovuttaa toisen kerran solujaan, mutta hän ei sitten terveydellisistä syistään tai muista syistä halunnut. Eikä lääkäri ovumialla olisi antanut siihen edes lupaa. Saimme luovuttajan, josta kerrottiin ikä ja ulkoiset tuntomerkit sekä veriryhmä. Häneltä saimme 12 solua, joista 11 kypsää ja 8 hedelmöittyi. Kaksi siirrettiin kesäkuussa. Ja vain kaksi jäi pakkaseen. Neljä muuta lopetti jakautumisensa itsekseen. Tästä siirrosta plussa ja nyt jännäillään sitten, että mitä varhaisultrassa näkyy. Raskausoireita on, mutta silti mieleen hiipii pelko, että onko kaikki kuitenkaan hyvin :( Hcg oli kuitenkin 344, että oikein hyvä.

Kesäheinä78
Meillä hoito tuli maksamaan 7099€, johon tuli vielä päälle mun ultra ja miehen siittiöiden tutkinta ja ensikäynti. Eli yhteensä joku vähän vajaa 600€. Jotenkin ajattelin, että ne kuuluu siihen pakettiin, mutta eivät kuuluneet. Takuukäytännöistä sen verran, että meille sanottiin, että jos luovuttajalta ei tule soluja, niin heillä on aina taustalla luovuttajia, joista voi sitten napata uuden luovuttajan. On olemassa se era-testi millä voidaan katsoa sinulle juuri sopiva päivä siirtoon ja sitten on se kohdun limakalvon rapsuttelu, joka tehdään edellisessä kierrossa, mutta sen nimeä en muista. Joku jolle se on tehty, niin vois huikata nimen :)
Olen yrittänyt päästä simpukan vertaistukiryhmään, mutta en ole saanut ikinä vastausta sieltä. :( Tässä kohtaa, kun oma lapsi on jo isompi. Ja nyt tässä hoidossa kyseessä ulkopuolinen luovuttaja, niin vertasituki tuntuu tarpeellisemmalta.

Suosittelisin sinulle lämpimästi luovutushoitoja, kun ikääkin jo on ja omilla ei ole noin monen hoidon jälkeen onnistunut. Luovutetulla munasolulla saatu lapsi tuntuu ihan omalta :love:

Jonnuli-77
On aika neuvola kohtaista tuo lähetteen kirjoittaminen hcg-arvon ottoon. Mulla neuvolassa ainakin laskivat hedelmöittämis päivästä. Tässä hoidossa ei vois viikot missään nimessä täsmätä, koska menkat alko 18.5 ja sen jälkeen söin zumenoneja ja siirtopäivä oli 13.6. Viikot ei ihan täsmäis :LOL: Mut neuvolakohtaista toki :whistle:

Roxanne
Vaikka en ole mikään lääkäri, mutta en välttämättä sinuna lähtisi enää omilla soluilla yrittämään. Niin kurjalta, kun se varmasti kuullostaa, mutta rahaa menisi hukkaan. Elähän loukkaannu suorasta kommentistani.

Tulipahan pitkä sepustus.

Omaa napaa:
Kovasti mietin onko omalla masuasukilla kaikki hyvin. Klinikallekin laitoin viestiä tästä olotilastani :LOL: Oireena kova jano ja jatkuva nälkä. Välillä, mutta jo harvenevaan tahtiin alamahan nippailut. Eilen päivällä jo yli viikon kestävä jatkuva päänsärky muuttui migreeniksi ja oksensin taas kymmeniä kertoja muutaman tunnin sisällä. Soittelinkin sitten jo naistentautien ja synnytyspäivystykseen, kun oman tkn ensiapu ei vastannut ensimmäiseen soittooni. Olo alkoi olla jo aika kaamea. Kätilö soitteli mulle sitten tunnin päästä soitostani takaisin ja kertoi, että olivat lääkärin kanssa tulleet siihen tulokseen, että saan ottaa sumatripaanin. Sillä se olo sitten helpotti, vaikka 20min. päästä lääkkeen otosta oksensinkin. Onnkesi lääke imeytyy tosi nopeesti. Tänään olo onkin vähän parempi ja päänsärky on poissa, mutta niskaan kyllä sattuu vielä.

elinas ❤5+3❤
 
Viimeksi muokattu:
Voi elinas aika rajua tuo migreenipäänsärky. Voiko se johtua lääkkeistä tai hormooneista, jotka nousee nyt? Oliko sinulla ekassa raskaudessa migreeniä? Toivon todella, että kaikki on masussa kuitenkin hyvin. (y)Sitä varmasti nyt miettii näitä oireita/oireettomuuksia.. Koska sinulla on se ultra?

Kesäheinä Reprofitin hoidon hinta ei sisällä minun omia lääkkeitä (luovuttajan kyllä) Mulla oli jäänyt helmikuulta varastoon samoja lääkkeitä, kun emme päässetkään pas:siin, joten en nyt paljoa ostanut uusia. Lääkkeet maksaa muutaman sata euroa, kallein oli lamautuspiikki n. 170 eur. Ja me maksoimme tuon 4500 mutta ovat nyt jossain vaiheessa nostaneet 4900:aan hinnan. Jonoa oli n. puoli vuotta kun alkukeväästä kysyimme, mutta pääsimme kuitenkin aiemmin, n. 3-4 kk vaan meni. Yksi reissu sinne riitti, olimme reilun viikon lomalla ja heti alussa oli miehen osuus ja minun siirto sitten 5 päivän päästä. Aika ei kyllä käynyt pitkäksi välillä, tekemistä riitti ;) Ja kyllä viljelevät blastoiksi asti ja siirtävät vain hyvälaatuisia alkioita. Viestintä käytiin englanniksi ja puhuvat siellä samanlaista kouluenglantia kuin yleensä suomalaiset :D
 
Voi elinas aika rajua tuo migreenipäänsärky. Voiko se johtua lääkkeistä tai hormooneista, jotka nousee nyt? Oliko sinulla ekassa raskaudessa migreeniä? Toivon todella, että kaikki on masussa kuitenkin hyvin. (y)Sitä varmasti nyt miettii näitä oireita/oireettomuuksia.. Koska sinulla on se ultra?
Hormoonit voi sen aiheuttaa. Näin klinikalta sanottiin. Näin pahana ei ollut ekassa raskaudessa ainakaan muistaakseni. Silloin kärsin enemmänkin kovista niskasäryistä, jotka säteili päähän ja aiheutti kurjan olon.

Kävin sit labrassa tänään. Ja huoh, sain vastauksen, mutta se ei rauhoittanut yhtään. Oli 1860 :unsure: mun mielestä ei oo noussu niin paljoa, kun pitäisi :(
 
Kävin sit labrassa tänään. Ja huoh, sain vastauksen, mutta se ei rauhoittanut yhtään. Oli 1860 :unsure: mun mielestä ei oo noussu niin paljoa, kun pitäisi :(
Kuulemma noi HCG-arvot voi heittää yksilöittäin ja silti kaikki ok. Pitäiskö nyt vaan odottaa siihen ekaan ultraan, vai pääsisitkö aiemmin jollekin toiselle lääkärille? Jaksamista, vaikka uskon, että hermostuttaa ennen kuin saa varmuuden. Toivon, että kaikki on masussa OK.
 
Klinikalta vastattiin:Henkäise syvään. Ei tuo HCG huono ole. Se vastaa päiviä suhteessa alkion ikään, joten näyttää hyvältä.

Eli tämä ihmislapsi ressas ihan turhaan :LOL: Onneksi näin :) Nyt vaan pitäisi malttaa ja luottaa, että kaikki menee hyvin.

Solakka silakka
Mitkäs sun fiilikset on?
 
Hienot lukemat Elinas, onnea!

Kesäheinä, ajattelin kirjoittaa vähän meidän siirtymisestä lahjasoluihin. Meillä myös omat soluni huonot ja aika pitkään niillä tahkottiin. Jälkikäteen ajatellen olisi aiemminkin voinut siirtyä lahjasolujonoon. Olimme sekä Tsekeissä että Suomessa jonossa. Yllättäen samalla kun Tsekeissä olisi saatu luovuttaja, löytyi meille se myös Suomesta tutulta klinikalta. Minulle se tunne oikeasta klinikasta merkitsi eniten ja koko hoitohistorian jälkeen oli meille oikea päätös jäädä Suomeen vaikka rahaa paloi!

Tsekeissä saa tosiaan tietää enemmän ja valita luovuttajaa, kuten joku aiemmin mainitsi. Suomessa hoitaja valitsi kun tiesi minun pituuden, hiusten värin ja silmien värin. Ne jollain tapaa mätsättiin. En muista kuulimmeko veriryhmää? Joka tapauksessa luovuttaja oli 28v ja saimme n 20 solua joista 15 hedelmöittyi! Olen nyt viikoilla 32+2 mutta ennen kun tähän päästiin, kulutimme neljä solua tuosta saaliista.
Kysyit aiemmin onko sinussa mahdollisesti jotain testattavaa niin minulla ainakaan peruslääkitys ei toiminut, omat hormonit ajoivat niiden yli. Viimeisessä onnistuneessa hoidossa jäädytettiin munasarjat jarrulla ja tehtiin lääkkeellinen siirto. Usein suositaan kai vähälääkitteisiä, hoitotulokset voivat olla paremmat? Sitten lääkäri epäili myös jotain muuta ongelmaa, kun siirtoja on takana niin monta ja kaikki negaa. Teimme 2 era-testiä (eka meni pieleen, huomattiin onneksi siinä, että peruslääkitys ei lainkaan toiminut), joista toisessa tulos oli 5pv blastojen siirrossa "liian myöhään". Eli onnistuneessa siirrossa tehtiin 5pv blastojen siirto 4. Päivänä ja jarrulääkkeillä, jolloin vihdoin tärppäsi.

Koen itse että meillä ei olisi ollut tsekkeihin tehtyyn hoitoon mahdollista tätä lisärumbaa tehdä, sen verran usein kävin klinikalla viime vuoden aikana. Eli onneksi jäimme Suomeen ja lääkäri oli tosi sinnikäs selvittämään perimmäiset ongelmat.

Uskon että kaikkialta saa hyvää hoitoa mutta hinnassa ulkomaat vetävät pidemmän korren, jos kaikki etenee normaalisti!
 

Yhteistyössä