Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei kaikille,

Seinäkukkaselle ensimmäiseksi lohtuhalit, nega on aina iso pettymys. Eihän näissä hoidoissa oltais, jos ei kovasti onnistumista toivottaisi. Voimia ja kyllä pas:n kannattaa mennä, ei tarvitse paikan päälle jäädä moneksi tunniksi edes. :hug:

Plastexille lämpimät onnittelut plussasta ja hyvästä hcg-lukemasta! :flower:

Tinde ja Lumikkoäiti, tervetuloa mukaan keskusteluun!

Lyyralle moikat myös ja paljon onnea loppusuoralle! Pian on käärö kainalossasi. :heart:

Aurinkoisia talvipäiviä kaikille!
Hillevi
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista!

Onnea plastex plussasta! Nuo sun "kortisoniplussat" antaa kyllä hiukan toivoa meidänkin tilanteeseen... Kumpa tää olis meilläkin nyt SE kerta!
Paitsi, että pikkasen ihmetyttää, kun mulla ei ole mitään oireita, ei siis edes perinteisiä luge-oireita :confused: Nyt on menossa pp5 ja yleensä lugeista johtuvat vihlonnat/jomottelut ja rintojen arkuus on alkanut jo siirtopäivänä; ja loppuneet pp10 tienoilla, mistä onkin voinut päätellä negatuloksen. No, kerkeehän tässä vielä oireitakin kehkeytyä, testipäivä on 2.2.

Tinde
 
Hei,

Seinäkukkanen: pahoittelut negasta :(

Plastexille onnittelut hyvästä hcg -arvosta! Ei saa jättää lääkkeitä väliin, tuntemuksiin ei kannata luottaa yhtään tässä vaiheessa, mielikuvitus saa aikaan ihan mitä vaan. :)

Lääkkeet pitävät periaatteessa vuodon poissa, mutta kuten tiedät niin tällä palstalla on hyvin tavallista että vuotoa on ja raskaus jatkuu kuitenkin normaalisti. Vuoto voi olla ihan kirkasta ja runsasta, ja sisältää isojakin hyytymiä, ilman että se vielä tarkoittaisi yhtään mitään. Minulla näin molemmissa raskauksissa ja useamman kerran. Joten älä vedä johtopäätöksiä vuodosta jos sellainen tulee, jos vuodat - käy lääkärin kautta veritestissä jotta saat tuloksen ja lääkärin lausunnon siitä onko arvo ok vai ei. Minulle tehtiin myös ultra viikolla 5 + jossa nähtiin että kohdussa on jotain, vaikka sikiötä ei vielä näkynyt. Halusin vaan tietää onko vuotanut tyhjäksi vai ei. Minähän olin kyllä ihan 100 -varma keskenmenosta kun vuoto alkoi ekan kerran tässä raskaudessa, vaikka olin samanlaista vuotoa jo aiemmin kokenut hyvällä lopputuloksella. Itkin koko illan ja olin elämälle vihainen, mutta sitten vuoto väheni yöksi ja loppui aamuksi kokonaan!

Mutta toivottavasti säästyt tällaisilta ongelmilta ja saat nauttia rauhallisesta raskausajasta! :)

Terveisin Hathor
 
plastex kiitos tiedoista! Ei suostunut Andrei aloittamaan kortisonia mulle, vaikka mietin, että se vois laskea mun vastustuskykyä, kun pelkään, että mun keho pystyy hylkimään alkiota, koska mulla on hyvä vastustuskyky..
 
Terveiset vuoden takaisista jännistä tuntemuksista ! Testauspäivä virallinen oli 4.2., mutta testailin jo 2.2., kun oli pari blastoa kyydissä. Toinen kävi tänään 4-kuukautisneuvolassa ja hyvin oli asiat. Neiti oli jo lähes 6,5-kiloinen ja 62 cm pitkä. Kovasti "porisee" ja kääntyy jo vatsalleen.

Haluan kannustaa teitä, jotka vasta alkutaipaleella ! Ja tietenkin Plastex ja Hathor hurjasti onnitteluja !!! Minulla on myös luovutushoidolla aiemmin saadut kaksospojat. Myös kyllä kolme luomulastakin.

Tsemppiä kaikille !

Teekuppia pohdin, että mihin hävisi. Viimeinen viesti oli heinäkuulta...Kaiken piti olla hyvin.

Discovery ja pikkuneiti kohta 4 kk.
 
Niin ja noista vuodoista. On sen verran monta hoitoa takanapäin, että on vuotanut kun asiat on ollut hyvin ja ei vuotoa vaikka ei raskaana. Ja toisaalta ei vuotoa vaikka kaikki ollut ok:kin. Näissä keinoalkuisissa vain sitä vuotoa tuntuu olevan ehkä enemmän, vaikka ei keskeytyisikään vai suhtautuuko siihen eri lailla. Oli minulla kyllä luomustakin vuotoa ja aika runsastakin, muttei mennyt kesken... Otapa siitä selvää. Omalla äidilläni on kuulemma ollut kolmet lähes normaalit kuukautiset, kun on minua odottanut. Lääkäri on todennut, että kyllä se ulos tulee. Tulinhan minä sitten 9 kuukauden kuluttua :).
 
Pahoittelut ja :hug: Seinäkukkaselle. Tiedän tunteen... Täälläkin nega testattu viimeisestä siirrosta. Olo on tosi surullinen, mutta oudolla tavalla samaan aikaan jotenkin helpottunut. Soittelen vielä klinikalle ja kyselen jonotustilanteesta, mutta on hyvin epätodennäköistä, että enää lähdetään uuteen yritykseen. Ajatukset alkaa suuntautua nyt tosissaan adoption suuntaan, mikä ei tunnu ollenkaan pahalta.

Plastexille onnittelut plussan johdosta! Hienot hcg-lukematkin jo sulla :)

Hyvää jatkoa ihan jokaiselle ja kiitos kaikesta tsempistä! Tulen ilmoittelemaan tänne toki vielä, mihin ratkaisuun me päädytään.
 
Viimeksi muokattu:
OnniUnelma suuret pahoitteluni :hug: Onnea adoption suunnitteluun jos siihen päädytte.

Cava minustakin tuntuu aina aluksi piinistely ihanalta ajalta jolloin on toivoa täynnä ja kaikki on mahdollista. Loppua kohden iskee pelko ja paniikki, mutta toivottavasti sinulla on onni myötä!
 
ei ole todellista plastex.. olen niin surullinen puolestanne. elämä on niin epäreilua välillä.

Onniunelmalle:hug: ja pahoittelut myös.

Kyllä tässä meidän ketjussa on välillä kuoppainen tie ja monta mutkaa ja jyrkkää alamäkeä. Onneksi on niitä onnistumisiakin ollut..
 
Oi itku plastex, pahoitteluni :hug: Todella epäreilua, kun ensin annetaan ja sit otetaankin pois :(

Pahoittelut myös Onniunelmalle :hug:

Huomasin, että piinistellään Cavan kanssa melkein samassa tahdissa, kun mulla oli siirto 26.1. Koska sulla on testipäivä? Kirjoitit aika lailla samoja ajatuksia, kuin mullakin on mielessä pyörinyt. Varsinkin pelko siitä, etten koskaan tule raskaaksi, on nykyään vain vahvistunut. Miksi nyt onnistuisi, kun ei ennenkään ole onnistunut?! Sitä on tullut aika kyyniseksi tämän asian suhteen näiden 5,5 vuoden tahkoomisen seurauksena. No, onhan mulla pikkiriikkinen toivon pilkahdus nyt ekaa kertaa käytössä olevan kortisonin vuoksi, mutta tämän päiväiset tyypilliset menkkoja edeltävät "kuumat aallot" ja jättifinni leuassa pikkasen karisti sitäkin toivon pilkahdusta.

Selailin ketjua taaksepäin ja huomasin, että aika monella on ollut jonkunlainen aspiriini tms käytössä hoidoissa. Onko niiden käyttöön ollut jokin selkeä syy, vai onko lääkäri määrännyt vain ns. varmuuden vuoksi? Mä taidan seuraavaan siirtoon kysyä lääkäriltä niistä. Olisi sitten kaikki(?) keinot koitettu... Mä luulen ettei me jatketa hoitoja, jos tästä ja seuraavasta (pakkasessa vielä 2 alkiota yhdessä oljessa) siirrosta tulee puhdas nega, koska vika on todennäköisesti sitten jossain muualla kuin alkioissa, jos en koskaan saa plussaa testiin.

Tinde
 
Voi miten epäreilun synkät tuulet täällä taas puhaltaa!

OnniUnelmalle hirmuiset pahoittelut ei-toivotusta tuloksesta :(

Plastexille suuren suuret pahoittelut elämän epäreiluudesta! Tuntuu ettei sanat riitä tässä kohtaa :(

Cava: Ethän vielä heitä toivoa menemään. Piinaillessa tulee käytyä koko tunneskaala läpi, mutta silti on vielä se toivotuin mahdollisuus olemassa. Joten jaksamisia ja positiivisia tunteita sinne suuntaan! Pidän kaikki mahdolliset raajojen jatkeet pystyssä puolestasi :)

Tindelle myös jaksamisia ja positiivista tuulta piinailuun :)
 
Plastex voimia! Kaikkein kamalinta on kun luulee, että viimein onnistaa ja sitten kaikki taas viedään... Koita jotenkin jaksaa! Lämmin lohtuhali sinulle.

OnniUnelmalle myös pahoittelut ja paljon onnea adoptioprosessiinne!

Piinailijoille peukut pystyssä.
Valitettavasti olen pudonnut vähän pinomme kuulumisista. Päivittäkää vapaasti listaamme!

T. Hillevi
joka näki jo unta adoptiolapsen "hakupapereiden" täyttämisestä.
 
Hei

Mulle siirrettiin 21.1. kaksi lahja-alkiota. Testasin eilen iltapäivällä negan, eli pp 14. Voikohan tämä plussaksi muuttua?Kokemuksia? Icseissä kuukautiset alkaneet lääkkeistä huolimatta normaalisti, nyt kuitenkin muutaman päivän myöhässä, siksi vielä pieni toive....
 
Me olemme nyt jonossa väestöliiton klinikalla. Puolitoista vuotta tuntuu pitkältä ajalta odottaa, että pääsee edes ensimmäiseen hoitoon. Toivottavsti onni on sitten myötä.. Tätä palstaa lukiessa huomaan, että hyvin monilla teillä yrityksiä on takana monta, joillakin onnistumisia, mutta myös niitä surullia pettymyksiä, moniakin.. Miten monta alkiota teillä on tullut yhden luovuttajan munasolut kun on hedelmöitetty? Väestöliitossahan solut jaetaan kahden parin kesken, joten mietin, että mitenköhän monta "vara-alkiota" mahdetaan saada pakkaseen jos joudutaan useampi hoitokerta tekemään..
 
Aliisalle, Lokakuulle ja Selalle myöhästyneet vauva-onnittelut!
Dream: ihanaa, että adoptioprosessi etenee, kyllä se aika siitä kuluu, ja kohta teilläkin on pieni napero sylissä!!
Siitä on tosi pitkä aika, kun oon käynyt tällä palstalla, ja nytkin vaan pikaisesti kurkkaamassa, mitä kuuluu..
Kovasti voimia kaikille asian kanssa painiville, koittakaa jaksaa!
Vieläkin itken viikottain, kun muistelen lapsettomuus-aikaa, ja mietin kuinka onnellinen saan olla, että minulla nyt on ihanat pienet pojat. Vaikea sitä on vieläkään uskoa..Olen munasolun luovuttajalle äärimmäisen kiitollinen, miten joku vieras ihminen voi antaa toiselle näin ihanan lahjan (tai lahjat..) ! KIITOS!!!
Olin jo monta kertaa toivosta luopunut.. Meillähän tehtiin ensin 6 ivf-icsi hoitoa omilla soluilla, joista yksi keskenmeno, muut negaa..kunnes luovutetusta munasoluhoidosta vihdoin saimme kaksospojat, jotka nyt 9 kk. Ihanat äidin kultapojat :)
Meillä on vielä 2 alkiota pakkasessa, joten tässä nyt mietitään mitä niiden kanssa tehdään.. Tämä lapsiluku riittää kyllä meille, mutta toisaalta tuntuisi kamalalta heivata alkiot menemään. Klinikalta selvitin, että niitä ei voi luovuttaakkaan, kun miehelle ei aikanaan tehty jotain laajoja infektionäytteitä.. byrokratiaa.. Noh, ehkä tässä vielä jossain vaiheessa tuun tänne uudestaan piinailemaan.. Tsemppiä kaikille vielä kerran!!
 
Hei
Ajattelin tunkeutua teidän palstalle ja kysellä luovutetuista soluista.
Meillä on yksi biolapsi ja toista ollaan kohta 3 vuotta yritetty.

Hoitoja tehty 3.ivf joista edellinen toi plussan mutta valitetavasti km rv8

Viimeisimmästä hoidosta tuli 13kpl munasoluja joissa vaan 5kpl oli solu.
Kaikki hedelmöittyi mutta vai 2 oli normaaleja ja niille tehdään nyt 5 päivän viljely ja katsotaan saadaanko tuoresiirtoa aikaiseksi.

Edellinen ivf meni niin että saatiin 18kpl munasoluja mutta vain 8kpl oli solu.
7kpl hedelmöittyi mutta vain 1kpl alkioita selvisi kolmen päivän viljelystä ja siirrettiin ja siitä siis plussa.
Tukihoitona mm. kortisooni ja miniasperiini.

Prolaktiini yms kaikki ok.
Miehen siemenneste priimaa ja itsellä kohdun limakalvo hyvä.

Lääkäri sanoi että luovutettuja soluja kannattaa ruveta miettimään.
Eli ilmeisesti mun solut on huonoja.
Olemme hoidossa felicitaksessa.

Tietääkö kukaan millainen jono siellä on??
Heidän nettisivuillaan oli että luovutettu munasolu maksaisi n.4700€.
Tuleeko siihen vielä jotain lisämaksuja????
Pitkää viljelyä,pakastusta tms.????

Tää tuntuu vaan niin hassulta koska olen itse 3.kertaa luovuttanut solujani ja niistä kaikista on raskaus alkanut ja lapsi tullut.
Ja nyt itse olen tässä tilanteessa.

Älkää loukkaantuko kukaan.

ja ikää on 30 niin nytkö muninta jo lakkaa?????
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä