Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Olikos täällä muuten aikaisemmin keskustelua Korona-rokotteesta? Oletteko saaneet ja erityisesti te jo raskautuneet, meinaatteko ottaa sen? Itsellä olisi kohta vuoro ja kyllä vähän mietityttää, onko vaikutuksia sikiöön jne.

Toisaalta, olen myös riskiryhmää. Harmi kun en ehtinyt saada ennen hoitoja sitä.
Minä sain Astra Zenecan koronarokotteen kuukautta ennen raskautumista. Seuraavan saan kesäkuun alussa, se on jotain toista merkkiä sitten, kun AZ:n antaminen on lopetettu alle 65-vuotiaille. Olin juuri saanut sen, kun maailmalta alkoi tulla uutisia veritulpista. Minulle se ei aiheuttanut mitään sivuoireita. En pelkää rokotteita, sain tuon rokotteen avulla elämääni hieman takaisin. Lasken jo päiviä seuraavaan. AInoa mikä mietityttää on se, tarvitsenko vielä kolmannen rokotteen, jotta olen sitten saanut kaksi samanlaista, jotta teho on paras mahdollinen.

Juuri eilen tuli radiosta uutinen, että siihen typerään Intian-varianttiin YKSI koronarokote antaa vain 30 prosentin suojan. Ja aiempien uutisten mukaan se variantti leviää 60 prosenttia nopeammin ja helpommin kuin aiemmat nopeat brittimuunnokset.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
M
Minä olen saanut, kerran auttoi, useamman kerran ei. Tässä viimeisimmässä oli käytössä alkionkuoren avaus ja sain myös jonkun Nivestim-nimisen pistoksen.
Mulla oli myös tuo kuoren avaus, en sitten tiedä, yrittikö kiinnittyä just siksi.

Mulle ei taas sovi tämä odottelu yhtään. Menkat ei ala, vaikka yleensä tulee heti Terolutien lopetuksen jälkeen. Rassaa, kun haluaisin eteenpäin hommassa.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Minä sain Astra Zenecan koronarokotteen kuukautta ennen raskautumista. Seuraavan saan kesäkuun alussa, se on jotain toista merkkiä sitten, kun AZ:n antaminen on lopetettu alle 65-vuotiaille. Olin juuri saanut sen, kun maailmalta alkoi tulla uutisia veritulpista. Minulle se ei aiheuttanut mitään sivuoireita. En pelkää rokotteita, sain tuon rokotteen avulla elämääni hieman takaisin. Lasken jo päiviä seuraavaan. AInoa mikä mietityttää on se, tarvitsenko vielä kolmannen rokotteen, jotta olen sitten saanut kaksi samanlaista, jotta teho on paras mahdollinen.

Juuri eilen tuli radiosta uutinen, että siihen typerään Intian-varianttiin YKSI koronarokote antaa vain 30 prosentin suojan. Ja aiempien uutisten mukaan se variantti leviää 60 prosenttia nopeammin ja helpommin kuin aiemmat nopeat brittimuunnokset.
Onneksi ehdit sen yhden rokotteen saada edes. Toivotaan, että tartunnat lähtisi nyt laskuun ettei tuo muunnos leviäisi enempää. On tämä Korona kyllä ollut niin hullua, koko maailma sekaisin näin pitkän aikaa jo.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Tsemppiä! Odottelu on tässä aina niin turhauttavaa.
Mikä on @Netty79 llä vointi, onko jo tullut toivomiasi oireita ;) Mulla oli tänään niin hyvä päivä pitkästä aikaa, että kävin pienellä juoksulenkillä. Muutenkin päässyt kävelylle jo kolmena päivänä ennen tätä, suurta juhlaa verrattuna aiempaan.

Sain tänään tietää klinikalta meidän lahjoittajan iän, se oli 34. Pyysin sen, koska se tarvitaan pian lähestyviin sikiöseulontoihin ja niihin liittyviin riskilaskelmiin. Luovuttaja on siis ollut minua kuusi vuotta nuorempi. Edelleen kyllä kiinnostaisi muutkin tiedot hänessä :)

Toivotan @Florie lle kärsivällisyyttä! Kesällä sinäkin olet niin raskaana että oksat pois :D

Kiitos myös tästä koronarokotekeskustelusta. Päätin sen perusteella, että otan kakkosrokotteen vasta rv 12 tai 14 jälkeen, lääkärini saa päättää tarkemmin. Muuten olisin siis mennyt ottamaan sen jo ensi viikolla, jolloin olen 10+2. Vähän turhan aikaista.
 
Mikä on @Netty79 llä vointi, onko jo tullut toivomiasi oireita ;) Mulla oli tänään niin hyvä päivä pitkästä aikaa, että kävin pienellä juoksulenkillä. Muutenkin päässyt kävelylle jo kolmena päivänä ennen tätä, suurta juhlaa verrattuna aiempaan.

Sain tänään tietää klinikalta meidän lahjoittajan iän, se oli 34. Pyysin sen, koska se tarvitaan pian lähestyviin sikiöseulontoihin ja niihin liittyviin riskilaskelmiin. Luovuttaja on siis ollut minua kuusi vuotta nuorempi. Edelleen kyllä kiinnostaisi muutkin tiedot hänessä :)

Toivotan @Florie lle kärsivällisyyttä! Kesällä sinäkin olet niin raskaana että oksat pois :D

Kiitos myös tästä koronarokotekeskustelusta. Päätin sen perusteella, että otan kakkosrokotteen vasta rv 12 tai 14 jälkeen, lääkärini saa päättää tarkemmin. Muuten olisin siis mennyt ottamaan sen jo ensi viikolla, jolloin olen 10+2. Vähän turhan aikaista.
Kiitos, täällä ihan hyvä vointi edelleen. Nyt siis mulla 5+5. Ei ole vielä alkanut kuuluisa pahoinvointi, mutta kuulemma se ei kaikille välttämättä tulekaan. Toisinaan on ollut pientä väsymystä, mutta ei sitäkään pahasti. Oikeastaan ainoat selvemmät oireet ovat tarkka hajuaisti (nyt tiedän mitä on olla koira) sekä rintojen kipeytyminen ja yölliset ”menkkajuilinnat” mitkä kuulemma ovat kohdun kasvukipuja. Kovasti jännitän ensi viikon ke varhaisultraa ja toivon niin että tällä kertaa sen sykkeen saisin nähdä. Kävin ottamassa hcg:n uusintana, se ainakin oli tuplaantunut aikataulussa.

Kiva kuulla, että sielläkin @kuumoduli voidaan hiukan paremmin jo! On niin jännittävää saada tietää luovuttajan ikä ja onko meillä paljonkin ikäeroa. Mulla ei ole sen suurempia toiveita kuulla oikeastaan enempää, tiedänhän kuitenkin että hän on joku todella ihana ja empaattinen nainen joka halusi vilpittömästi auttaa ❤ Olen kyllä miettinyt pitäisikö hänelle jotenkin klinikan kautta laittaa kiitos, en tiedä onnistuisiko jotenkin ja mitä sitten laittaisin kiitokseen kun ei sanat riitä..

Ps. Hyvä päätös siirtää rokotusta 12 viikolle kuumoduli, peukku täältä sille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Mun toinen siirto on näillä näkyminen parin viikon päästä. Progynovat alkoi tänään. Ei kyllä oo edelleenkään sellainen tunne, että tästä tulisi lopputuloksena lapsi, mutta aika positiivisin mielin olen kaikesta huolimatta. Mitenköhän saisin ne suostuteltua tarkkailemaan sitä keltarauhashormonitasoa...
 
  • Tykkää
Reactions: Florie ja kuumoduli
Mun toinen siirto on näillä näkyminen parin viikon päästä. Progynovat alkoi tänään. Ei kyllä oo edelleenkään sellainen tunne, että tästä tulisi lopputuloksena lapsi, mutta aika positiivisin mielin olen kaikesta huolimatta. Mitenköhän saisin ne suostuteltua tarkkailemaan sitä keltarauhashormonitasoa...
No onneksi sun tunteet ei vaikuta lopputulokseen, mulla usein myös negatiivinen fiilis mutta silti sitä on nyt plussattu vaikka taas luulin ettei tästä mitään tule. Jos eivät ota sitä progesteronia niin mee Synlabiin vaikka itse ottamaan se? Tsemppiä hoidon alkuun, pidän peukkuja!
 
Heh @Netty79 toi hajuaistin terävöityminen on kyllä huvittava ilmiö. Koen että se oli mun pahoinvoinnin alkupiste. Haistoin esimerkiksi ruokapöydän toiselta puolen jos miehen paita oli tunkkainen :) Mut hyvä kuulla että vahva meininki siellä!

@Pompelis suora uhkaaminen toimii aina! Sano että vaihdat klinikkaa jos ei keltarauhasta katsota! Vai olitko julkisella... ehkä voit jo nyt varata suosiolla yksityiselle ajan, joka tekee lähetteet ja tulkitsee tulokset. Tai varaa aika yksärille heti kun tiedät siirtopäivän varmuudella, ja siitä vaikka viikon päähän jos tulee plussa tai mitä lääkäri suosittaakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
vierailija
Mikä on @Netty79 llä vointi, onko jo tullut toivomiasi oireita Mulla oli tänään niin hyvä päivä pitkästä aikaa, että kävin pienellä juoksulenkillä. Muutenkin päässyt kävelylle jo kolmena päivänä ennen tätä, suurta juhlaa verrattuna aiempaan.

Sain tänään tietää klinikalta meidän lahjoittajan iän, se oli 34. Pyysin sen, koska se tarvitaan pian lähestyviin sikiöseulontoihin ja niihin liittyviin riskilaskelmiin. Luovuttaja on siis ollut minua kuusi vuotta nuorempi. Edelleen kyllä kiinnostaisi muutkin tiedot hänessä

Toivotan @Florie lle kärsivällisyyttä! Kesällä sinäkin olet niin raskaana että oksat pois

Kiitos myös tästä koronarokotekeskustelusta. Päätin sen perusteella, että otan kakkosrokotteen vasta rv 12 tai 14 jälkeen, lääkärini saa päättää tarkemmin. Muuten olisin siis mennyt ottamaan sen jo ensi viikolla, jolloin olen 10+2. Vähän turhan aikaista.
Hyvä päätös, se on kai suositus nyt, että odottaa I kolmanneksen jälkeiselle ajalle. Itse otin 12+1 ja nyt pian on tehoste, 27 viikolla.
 
Heh @Netty79 toi hajuaistin terävöityminen on kyllä huvittava ilmiö. Koen että se oli mun pahoinvoinnin alkupiste. Haistoin esimerkiksi ruokapöydän toiselta puolen jos miehen paita oli tunkkainen Mut hyvä kuulla että vahva meininki siellä!

@Pompelis suora uhkaaminen toimii aina! Sano että vaihdat klinikkaa jos ei keltarauhasta katsota! Vai olitko julkisella... ehkä voit jo nyt varata suosiolla yksityiselle ajan, joka tekee lähetteet ja tulkitsee tulokset. Tai varaa aika yksärille heti kun tiedät siirtopäivän varmuudella, ja siitä vaikka viikon päähän jos tulee plussa tai mitä lääkäri suosittaakaan.
Ei oikein uhkaaminen auta kun kyseessä julkinen puoli. Taidan tehdä niin, että ens perjantaina ku on limakalvon ultra, kysyn voiko arvoja mitata ja jos vastaus on ei, sanon että mittaan ne itse siellä Synlabissa oman mielenrauhan takia ja ilmoitan heille jos jos arvo tippuu.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Hyvä suunnitelma @Pompelis ! Tarttet kuitenkin varmaan lähetteen, mihin sitten menetkään labraan, eli varmista että saat sellaisen! Mä menen taas huomenna lääkärin määräyksestä mittauttamaan keltarauhasen, silloin on 9+4.

Sain muuten nyt sekä lääkärin näkemyksen että mun kotikunnan korona-ajanvaraushenkilön vahvistuksen: Suomessa ei ole väliä millä viikoilla on raskaana kun ottaa koronarokotteen. Kuulemma esim HUS:in työntekijät on noudattaneet tätä linjaa, ja tämä on kuulemma myös THL:n virallinen linjaus (en ole nähnyt omin silmin, näin kerrottiin koronarokoteajanvarauksesta).

Pidän siis kiinni ensi viikon rokoteajastani ja otan sen 10+2.
 
Hyvä suunnitelma @Pompelis ! Tarttet kuitenkin varmaan lähetteen, mihin sitten menetkään labraan, eli varmista että saat sellaisen! Mä menen taas huomenna lääkärin määräyksestä mittauttamaan keltarauhasen, silloin on 9+4.

Sain muuten nyt sekä lääkärin näkemyksen että mun kotikunnan korona-ajanvaraushenkilön vahvistuksen: Suomessa ei ole väliä millä viikoilla on raskaana kun ottaa koronarokotteen. Kuulemma esim HUS:in työntekijät on noudattaneet tätä linjaa, ja tämä on kuulemma myös THL:n virallinen linjaus (en ole nähnyt omin silmin, näin kerrottiin koronarokoteajanvarauksesta).

Pidän siis kiinni ensi viikon rokoteajastani ja otan sen 10+2.
Mä jotenkin ajattelin, että itse vaan jostain valikosta valitsen mitä näytettä otetaan, mutta eihän se tietenkään voi niin mennä. Hitsi, ehtiiköhän tän hoitamaan sitten sen ultran jälkeen kun siirto on jo seuraavalla viikolla. Voikohan mikään yksityinenkään taho edes määrätä tollaista lähetettä yhden konsultaation perusteella. Tuntuisi aika älyttömältä käydä ylimääräisellä vastaanotolla vaan sen takia, että saisin ton näytteen otettua.

Paitsi hei, tuolla synlabin sivuilla pystyy kyllä varaamaan näytteenottoajan ilman lähetettä. Osaatko @kuumoduli sanoa mikä sen keltarauhashormonin näytteen nimi / tunnus on? Voisin tsekata tuolta saitilta onko varaaminen mahdollista.

Hajuaistista: mullakin hajuaisti terästyi raskaana ollessa ja oli myös ällötys miehen tunkkaisen hajuista paitaa ja farkkuja kohtaan (siis kenenkään muun nenään ne ei varmasti olleet tunkkaiset)!

Ja hyvä tietää myös, että suositus rokotteesta on muuttunut, kun mullakin on heinäkuussa sen ottaminen edessä, jos siis sattuisin silloin olemaan raskaana taas.
 
vierailija
Mä jotenkin ajattelin, että itse vaan jostain valikosta valitsen mitä näytettä otetaan, mutta eihän se tietenkään voi niin mennä. Hitsi, ehtiiköhän tän hoitamaan sitten sen ultran jälkeen kun siirto on jo seuraavalla viikolla. Voikohan mikään yksityinenkään taho edes määrätä tollaista lähetettä yhden konsultaation perusteella. Tuntuisi aika älyttömältä käydä ylimääräisellä vastaanotolla vaan sen takia, että saisin ton näytteen otettua.

Paitsi hei, tuolla synlabin sivuilla pystyy kyllä varaamaan näytteenottoajan ilman lähetettä. Osaatko @kuumoduli sanoa mikä sen keltarauhashormonin näytteen nimi / tunnus on? Voisin tsekata tuolta saitilta onko varaaminen mahdollista.

Hajuaistista: mullakin hajuaisti terästyi raskaana ollessa ja oli myös ällötys miehen tunkkaisen hajuista paitaa ja farkkuja kohtaan (siis kenenkään muun nenään ne ei varmasti olleet tunkkaiset)!

Ja hyvä tietää myös, että suositus rokotteesta on muuttunut, kun mullakin on heinäkuussa sen ottaminen edessä, jos siis sattuisin silloin olemaan raskaana taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Mä jotenkin ajattelin, että itse vaan jostain valikosta valitsen mitä näytettä otetaan, mutta eihän se tietenkään voi niin mennä. Hitsi, ehtiiköhän tän hoitamaan sitten sen ultran jälkeen kun siirto on jo seuraavalla viikolla. Voikohan mikään yksityinenkään taho edes määrätä tollaista lähetettä yhden konsultaation perusteella. Tuntuisi aika älyttömältä käydä ylimääräisellä vastaanotolla vaan sen takia, että saisin ton näytteen otettua.

Paitsi hei, tuolla synlabin sivuilla pystyy kyllä varaamaan näytteenottoajan ilman lähetettä. Osaatko @kuumoduli sanoa mikä sen keltarauhashormonin näytteen nimi / tunnus on? Voisin tsekata tuolta saitilta onko varaaminen mahdollista.
Mäkin sain varattua Huslabiin ajan sikiöseulontaverikokeisiin, vaikka mulla ei ole vielä lähetettä (saan sen ensi viikolla), mutta kyllä ne seillä labrassa sen lähetteen tarttee, uskoisin (EDIT en kyllä tunne ton Synlabin toimintaa yhtään) :) Samoin sä tarttet lääkärin joka tulkitsee tulokset ja mahdollisesti säätää sun lääkitystä. Soita sinne julkiselle ja sano että tää menee ihan pelleilyksi jos he eivät hoida tätä ja koita vaatia että hoitaa, mutta soita myös varalta vaikka Dextraan ja pyydä sieltä lääkärin etävastaanottoaika. Pakkohan jonkun on katsoa sun hoidon perään, jos julkinen ei sitä tee.
 
Mäkin sain varattua Huslabiin ajan sikiöseulontaverikokeisiin, vaikka mulla ei ole vielä lähetettä (saan sen ensi viikolla), mutta kyllä ne seillä labrassa sen lähetteen tarttee, uskoisin (EDIT en kyllä tunne ton Synlabin toimintaa yhtään) Samoin sä tarttet lääkärin joka tulkitsee tulokset ja mahdollisesti säätää sun lääkitystä. Soita sinne julkiselle ja sano että tää menee ihan pelleilyksi jos he eivät hoida tätä ja koita vaatia että hoitaa, mutta soita myös varalta vaikka Dextraan ja pyydä sieltä lääkärin etävastaanottoaika. Pakkohan jonkun on katsoa sun hoidon perään, jos julkinen ei sitä tee.
Kiitos vierailijalle linkistä!
Myös Synlabissa voi ottaa ton kokeen ilman lähetettä. Tuolla vierailijan lähettämän linkin takana sanottiin, että virhetulkinnan mahdollisuus on suuri Mä vielä lasken sen varaan, että saisin HUSilta apua tulkintaan ja hoitoon ainakin sitten, jos progesteronin arvo alkaa putoamaan. Selvitän tämän sitten kun mulla on lääkärille aika.
 
vierailija
"Ovulaation toteamiseksi oikea näytteenottoajankohta on kierron päivien 18-24 välillä. Ovulaatio on tapahtunut, mikäli luteaalivaiheessa mitattu progesteronipitoisuus on yli 15 nmol/l. Keltarauhasen tarkempaa toimintaa tutkittaessa on syytä ottaa kolme peräkkäistä näytettä 4-10 päivää ennen kuukautisia."

"
Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.
Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.
Seerumin progesteroni kohoaa raskauden aikana ja se voi nousta tasolle 1000 nmol/l loppuraskaudessa. Postmenopausaalisilla naisilla progesteronipitoisuus on matala."
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
vierailija
Moikka kaikille!

Meillä on kahden epäonnistuneen IVF-hoitokierroksen jälkeen edessä siirtyminen lahjamunasoluhoitoihin. Oli ihana löytää tämä teidän ketju ja päästä lukemaan muiden kokemuksia.

Olemme olleet hoidoissa Dextralla Helsingissä ja siellä nyt jonossa, joka ilmeisesti on 6-8 kk. Olemme olleet Dextraan hyvin tyytyväisiä, mutta pitkältä tuntuvan jonon vuoksi aloin miettimään pitäisikö miettiä Ovumiaa (en tosin ole vielä edes kysynyt minkälainen jono heillä puolestaan on). Ilmeisesti he ovat tekevät valtaosan Suomen lahjasoluhoidoista ja ovat kovasti ainakin esillä aiheen tiimoilta? Mitä kokemuksia teillä on Dextran ja Ovumian välillä?
 
Moikka kaikille!

Meillä on kahden epäonnistuneen IVF-hoitokierroksen jälkeen edessä siirtyminen lahjamunasoluhoitoihin. Oli ihana löytää tämä teidän ketju ja päästä lukemaan muiden kokemuksia.

Olemme olleet hoidoissa Dextralla Helsingissä ja siellä nyt jonossa, joka ilmeisesti on 6-8 kk. Olemme olleet Dextraan hyvin tyytyväisiä, mutta pitkältä tuntuvan jonon vuoksi aloin miettimään pitäisikö miettiä Ovumiaa (en tosin ole vielä edes kysynyt minkälainen jono heillä puolestaan on). Ilmeisesti he ovat tekevät valtaosan Suomen lahjasoluhoidoista ja ovat kovasti ainakin esillä aiheen tiimoilta? Mitä kokemuksia teillä on Dextran ja Ovumian välillä?
Moi, kiva kun tulee uusia :)

Mulla on huonoja kokemuksia Ovumiasta ja hyviä Dextrasta. Soitin Ovumiaan viime kesänä, koska olimme silloin suunnittelemassa munasolujen tilaamista ulkomailta - koska ulkomaisesta munapankista saa valita luovuttajan ulkonäön, koulutuksen jne. Löysimme munapankista sopivan luovuttajan ja munapankin mukava työntekijä kertoi, että Suomessa heidän yhteistyökumppani on Ovumia, ja minun tulisi olla sinne yhteydessä saadakseni asian ja hoidon vireille.

Soitin Ovumiaan, ja siellä vastasi joku kunnon idiootti! Kysyin puhelimessa, että haluaisin lisätietoja miten voimme tehdä teillä hoidon, jossa käytetään ulkomaisen munapankin munasoluja. Hoitaja vastasi: "MIKSI SINUN MIELESTÄSI ULKOMAISET MUNASOLUT OVAT JOTENKIN PAREMPIA KUIN SUOMALAISET"

?????

Lisäksi hän väitti ettei heillä ole sellaista palvelua edes tarjolla!!!!!

Olin uudestaan munapankkiin yhteydessä, josta vakuutettiin, että Ovumia on heidän kumppaninsa ja annettiin yhteystiedot Ovumian toimitusjohtajalle. Soitin hänelle suoraan, ja hän laittoi asiaa vireille. Eli siellä on todella huonoa, siis järkyttävää ja mielestäni alentavaa kohtelua ihan perusasiakaspalvelutasolla.

Lopulta kuitenkin ilmeni, että Ovumia halusi vastustaa valintaamme joka käänteessä, mm. ei olisi antanut valita luovuttajaa, vaikka luovuttaja oli ainoa vaalea ja minun pituiseni koko palvelussa. Lisäksi he vastustivat koko ajatusta ulkomaisesta munapankista, joka olisi ollut siis avoin, eli luovuttajan henkilöllisyys olisi ollut tiedossa, toisin kuin Suomessa! Lopulta sanoimme ettemme haluakaan heidän palvelujaan. Samalla annoin palautetta takkuamisesta joka käänteessä näin vaikeassa ja henkilökohtaisessa asiassa, jossa toivoisi sensitiivisyyttä

Menimme sitten erinäisten vaiheiden jälkeen Dextraan, missä saimme random munasoluja nopeasti. Dextrassa on ystävällinen palvelu, ja tehokasta toimintaa.
 
Mulla on sellainen mielikuva, että Dextra on parempi vaihtoehto jos on sellainen tilanne, että tarvitsee/haluaa lisätutkimuksia kun taas Ovumialla taidetaan mennä mielellään peruskaavalla. Ovumiaan pääsee nopeasti, Dextraan on pidemmät jonot. Meille Ovumia oli ihan ok.
 
Meillä on kokemusta sekä Dextrasta että Ovumiasta ja molempiin ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Dextrassa oltiin ensin hoidoissa mutta siirryttiin viime syksynä Ovumiaan lyhyemmän jonon takia. Siinä vaiheessa oltiin oltu 9kk lahjasolujonossa ja tiedossa oli, ettei jono liiku Dextrassa ollenkaan koronatilanteen takia. Ovumiassa saatiin alle 2kk ensikäynnin jälkeen sopiva luovuttaja. Kohtelu on aina ollut ystävällistä ja ammattitaitoista.

Oon seuraillut taustalla tätä ketjua. Ihanaa, että on tullut lisää plussaneita! Pidän kovasti peukkuja, että kaikki menee hyvin ja myös muut eri vaiheissa olevat seuraavat perässä. Täällä menossa rv32 ja toivon mukaan saadaan heinäkuussa pieni poika syliin asti.
 
Kaikille keltarauhashormoniskenettäjille tiedoksi, että kävin taas lääkärin määräyksestä mittauksessa, ja ilmeni että mun oma kroppa alkaa ottaa tuotantoa haltuun <3 Arvot oli korkeammat kuin koskaan mittaushistoriassa, vaikka olin vältellyt lääkettä vähän aikaa jotta saadaan mahd naturelli tulos.

Sain jopa luvan jättää emätinpuikot pois - JEEEE!!! Nyt enää tarttee piikittää vähän aikaa.
 
Kaikille keltarauhashormoniskenettäjille tiedoksi, että kävin taas lääkärin määräyksestä mittauksessa, ja ilmeni että mun oma kroppa alkaa ottaa tuotantoa haltuun <3 Arvot oli korkeammat kuin koskaan mittaushistoriassa, vaikka olin vältellyt lääkettä vähän aikaa jotta saadaan mahd naturelli tulos.

Sain jopa luvan jättää emätinpuikot pois - JEEEE!!! Nyt enää tarttee piikittää vähän aikaa.
Ootko siis piikittänyt keltarauhashormonia? Hieno juttu, että voit jättää lääkkeitä pois!
 

Yhteistyössä