Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Huomenta palstasiskot !! Oireet olivat tälläkin kertaa todellisia =) Selkeää plussaa näyttää testi :heart: :heart: Woihan rupsukat, aikas sissejä tuntuvat olevan :) Nyt aion leijailla pilvissä muutaman päivän ja ottaa tästä onnesta kaiken irti, on tässä niin moneen kertaan petytty. Sitten laskeudun maanpinnalle ja alan jännittämään ultraa, sekä sitä että näkyykö siellä ketään vaiko peräti 2... :heart:
Ja siinä samalla tsemppaan teitä ja puhaltelen sellaisia plussapuhureita kaikille piinailijoille, että tunnette ne siellä ruutujen ääressä saakka =)

Rudy,rupsukat ja 4+0, hih... =) =)
 
Jes! Tulin heti aamusta katsomaan, miten on Rudyn käynyt, ja mitä näenkään! Ihanaa! :flower: :flower: :flower: Nauti nyt vain täysin rinnoin. Tämä antaa totisesti toivoa meille muillekin. Täytyykin oikein käydä tarkistamassa tuolta parin sivun takaa, millaisia oireita sinulla olikaan ennen plussaa. Tai haluatko oikein hekumoida ja kirjoittaa nyt vielä tarkemman listan? =)

Omat asiat: PP 2. Tuntuu tosi hassulta, kun mulla tosiaan on ihan ehdat raskausoireet noiden lääkkeiden takia, vaikka veljesparimme ei ole voinut vielä edes kiinnittyä. Vaikea olla antautumatta toiveikkaiden kuvitelmien valtaan, kun ruumis huutaa koko ajan että kyllä!kyllä! Tuomas on nyt toivottavasti blastokysti, Aapo ehkä vasta morula...

Ai niin, joku kysyi, että ketkä veljekset sinne pakkaseen meiltä jäivät. No, Seitsemää veljestä mukaellen he olisivat tietysti se toinen kaksospari eli Timo ja Lauri, mutta mies ei nyt meinaa millään suostua tähän, kun Timo on joukon hidasälyisin ja Lauri taas tosi vähäpuheinen. Niin että tästä täytyy nyt vielä vähän neuvotella. B)
 
Jeee Rudy! Onnea plussasta! :flower: Leijaile vaan pilvissä. Nyt on lupa, mutta vain poutapilvis :) Matsalu: Ei niitä oireita välttämättä tule, no itel tuli kiukkuolo, joka oli jotai iha outoa, sai kissaki kuulla lukus... :|. Hienosti alkoi päivä Rudylla ja kaikille Teille muillekin oikein mukavaa keskiviikkoa!
gerbera
 
Rudylle rutkasti Onnea rupsukoiden kasvatteluun vauvoiksi asti!

Piiniskavereille pitkää pinnaa ja positiivisia tuulia!

Täällä ei mitään ihmeitä. Viime kerta osoitti, että lääkkeet saa oireet aikaan ilman plussaa, joten yritän olla kuulostelematta oireita liiaksi. Lääkkeet luultavasti lisäävät myös närästystä, joka ollut viimeaikoina jatkuva riesa.

Marru
 
RUDYlle VALTAVAN PALJON ONNEA JA LIIMAA: Siitä se piina vasta alkaakin ;) :heart:

MATSALU: Mullahan ei juuri plussakierrossa ollut pahemmin oireita ei juuri edes lugeoireita, vaikka negakierroissa niitä oli vaikka muille jakaa. Vasta siinä plussan kynnyksellä alkoi tissitkin kipeytymään. Pahat olot ym. alkoi vasta joskus rv7 jälkeen.

Bartsu ja M 14+6
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............... haaveissa

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. 2 siirtoa tehty luovutetuilla, tulokset negaa. Haaveena ensimmäinen lapsi.

Vekara (45) 5. lahjasolu 02/09 AVA-tampere. Toiveissa yksi yhteinen. Lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3, kesken rv. 9+4

Hillevi (45) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega, 2. lahjasolu IVF kesken rv 8+6. PAS 27. toukokuuta.

NellaMaija (32) 2.lahjasolu ( takana 1 tuoresiirto ja 1 PAS, kummastakin nega ). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Tinulinen (30) 1.lahjasolu, VL:n jonossa ylli 2 vuotta, eka lapsi haaveissa.

Jonsku-78 (31)Takana 1 tuoresiirto, odottaa PAS:ia. Helsingin väestöliitto. Haaveena eka lapsi.

Pomppaduu (27) 2Xiui, 2xivf (ei kummallakaan kertaa muniksia) 3x donor pas-> viimeisimmästä reilun vuoden ikäinen poika. Nyt luovutusmunasolua odotellaan.. Haaveissa vielä ainakin yksi lapsi.

EliseT (31) Ei aiempia hoitoja, luovutettu munasolu ainut mahdollisuus, Helsingin VL (vasta ensimmäiseen tapaamiseen menossa...). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Iituska(38)väestöliitto tre, 4x ivf hoito,siirtoon asti päästiin, kaikista nega. eka lahjasoluhoito 05/09. Haaveissa 2.

Josko (30+) Ava Tre. Esikoista toivomassa. Pian 4 vuotta on tätä matkaa takana, 4xIUI, 1xIVF(yksikään soluista ei hedelmöittynyt), 5xICSI+1PAS (joista tuloksena 3 alkuraskauden keskenmenoa). Hoito heinä-elokuussa.


Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... testipvä

Marru (35) 3xOI, 2xIUI, 5xIVF omilla, 1xIVF lahjasiitiöillä, Ava Tre 1.lahjasoluhoito 02/09, PAS 5.5, testipv 18.5.

mybaby (41) AVA, omilla 3xIVF - yksi siirto, ei PASsia.
1. lahjasoluhoito - tuoresiirrosta poika 2008. Eka ja viimeinen PAS 5.5, testipv?

Matsalu (45), omilla soluilla 2xIUI, 3xIVF: siirtoihin päästy, mutta alkiot huonoja. Ensimmäinen lahjamunasoluhoito Ovumiassa.

assari77 (32), vaikea endo, 7 IVF omilla muniksilla, hoidossa Ava Tre, 1. luovutusmunasolu -siirto olisi vkolla 7 (luovuttajalta ei yhtään munasolu...ei siirtoa...) toinen yritys vkolla 12 (12 munasolua, ei yhtään alkiota siirtoon, monitumaisia), IVF-esikoinen 3v. toiveissa vielä 1-2 lapsosta. siirto 13.5.

Simmis (38) 4. lahjamunasoluhoito, Tampere Ava, haaveissa toinen lapsi

Alma (34) 5x IUI, 3 IVF yritystä, 1. lahjamunasoluhoito, Oulun VL, haaveissa ensimmäinen, testi 31.5.


Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 3xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

Kauniskuu (32) 4 x IVF, 1 toteutunut siirto, 1.lahjamunasoluhoito, TAYS, haaveissa ensimmäinen

Papillon (40+) 6 x PAS, Invimed Varsova

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5.


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, esikoinen tyttö 10/2008

Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009

Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009

Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009

 
Kävin sitten kertaamassa Rudyn oirelistaa. Jipii, mulla ei ole ollut mitään vatsanippailuja eli joku satavarma oire on, jota voi odottaa! Kellä on seuraavana testipäivä?

Hillevi, kyllä se varmaan on sitä rentoutta... Ei se varmasti mitään meinaa, jos yhden pillerin verran myöhässä aloittaa.

Periaatteessa olen samaa mieltä, että ulkopuolisten besser wisserien kommenteista ei paljon kannata välittää. Ehkä asia onkin pohjimmiltaan niin, että pidän itse itseäni vähän kummajaisena, kun tämän ikäisenä lapsesta haaveilen. Omien ennakkoluulojeni kuvajaisena sitten odotan muilta samaa... Mutta eipä ole toisaalta minun elämäni mennyt muutenkaan minkään normiaikataulun mukaan!
 
Onnea Suzannelle täältäkin ja aivan mahtavaa Rudy ja rupsukat!

Omaa napaa: huomenna siirretään yksi pakkasukko kyytiläiseksi. Aamulla otettiin kaveri sulamaan ja iltapäivällä oli vielä toppina hengissä. Jos jatkaa samalla mallilla niin hyvä, jos luokitus huononee, otetaan huomenaamuna velipoika sulamaan ja siirretään sitten puolilta päivin molemmat. Progesteron alkaa siirron jälkeen aamuin illoin. Muuten mennään omillaan.

Toiveikas Alma
 
Viikon olen ollut poissa palstalta ja lähes romaanin olette saaneet aikaa!! Olipa ihanaa lukea ahmien :p !! Nukkumaankin pitäisi mennä, mutta pakko jotain kommentoida!!

Ensinnäkin paljon tsemppihaleja kaikille, jaksamista ihan jokaiselle omiin vaiheisiin ja kaikille uusille lämpimästi tervetuloa mukaan :heart: !!

RUDY, lämpimät onnittelut plussasta :heart: :hug: !!

ALMA, onnea huomiselle ;) !!

MARRU, tsemppiä sinne piinailuun ;) !!

SUZYANNE, lämpimät onnittelut teille sinne VILIN syntymän johdosta :heart: :hug: !!

BARTSU, onnea ja jaksamista sinne odotukseen :hug: !!

ASSARI, MITEN KÄVI?? Etpä tiedä miten täällä jännitän :saint: !!

MYBABY, onnea matkaan ja paljon plussa tuulia :hug: !!

TINULINEN, olipa ikävää että hoitonne keskeytyi. Tsemppiä tulevaan :hug: !!

MATSALU, ihanaa, että positiivinen mieli palautunut :hug: !! Kovasti toivon sitä onnistumista :heart: !! Kyselit tuosta adeneomyksesta. Sellainen käsitys minulla on, että se olisi joku endon muoto. No, joka tapauksessa vaikeuttaa alkion kiinnittymistä ja meillä niitä siirretty jo hurumykkä!!

Nyt kaikille kauniita unia, toivottaapi VEKARA pottuvarvas turvonneena |O
 
Assarin kuulumisia minäkin olen odotellut. Toivottavasti kaikki on käynyt hyvin.

Alma, testasitko ovista vai miten määräytyi PAS:n siirtopäivä? Montako päivää oviksesta on siirto? Kiinostaa, kun itsekin haluaisin meidän paksteet luomukiertoon - jos sinne asti joudutaan.

Meille taas klinikalta soiteltiin. Seurantaan jääneet kolme alkiota eivät olleet selvinneet pakastuskelpoisiksi. Tämähän oli kyllä tiedossakin, olivat jo maanantaina auttamatta liian hitaita.

Ai niin, olen unohtanut kertoa vielä yhden asian viime viikon seminaarista. Eli kaikki ikätraumojen kourissa kärvistelevät, vassokuu: Väestöliiton lääkäri kertoi siirtäneensä lahjamunasolualkion 48-vuotiaalle ladylle - ja raskaus oli alkanut ekasta siirrosta!



 
huomenta! ihanaa että jo kaipasitte :heart:

Ensinnäkin paljon onnea onnea vaan Rudy :flower: :heart: =) ihanaaaa!!!

Juu Labra soitteli eilen aamulla, että siirto on ja kaikki hyvin. Klinikalla sain kuulla alkioidemme olevan oikein hienoja ja kauniita! 8 meni pakkaseen ja yksi TOP-alkio siirrettiin. Limis oli 9,4mm.
Eli siis kaikki hedelmöittyneet munasolut lähtivät hienosti jakautumaan!! upeeta! ihan luovuttaja meillä todellakin! :heart: että häntä olen mielessäni ylistänyt :flower:

juu meillä oli 2 päivän viljely. olisin kyllä tahtonut 3 päivän... mutta joo, katsotaan nyt. Veritesti minulla 26.5.

mutta sitten juuri ennen siirtoa alkoi aivan tajuton ylämaha kipu. En oikein tiedä onko tämä jotain liikahappoisuutta tms. mutta kipu on tajuton ja puristaa koko ylämahaa ja selkää. Tätä oli viimeksi silloin kun aloitin zumet. toivottavasti se on sitä ja toivottavasti pikku sinttimme ei säikähdä tätä kipuilua... olen syönyt kaikki mahdollisia mahalääkkeitä mitä vaan uskaltaa ja Panadolia.

Tänään kuitenkin lähden hermolomalle Tukholmaan laivalla... ihanaaa! kunnon ruokaa, ihana vanha kaupunki ja LEPOA! herään joka aamu klo 05 ja nyt on niin ihanaa kun saa nukkua vaikka edes kasiin!! luxusta!

Lääkäri määräsi: 5 päivään siirron jälk. ei uintia, fyysistä ponnistelua (kävellä saa), kahvia max 2-3 kuppia päivä ja alkoa max yksi annos ruuan kanssa. sinne meni porealtaassa lilluminen mutta olen vaihtoehtoisesti varannut laivan kauneushoitolasta hieronnan ja kasvohoidon. ah!

:D

ihanaa piinaa kaikille!
 
Assari, mahtavaa! Nyt olet tukevasti rktt, kuten tuolla vauvakuumepuolella 40+-palstalla aina ollaan. Eli raskaana kunnes toisin todistetaan! Eipä tuo kahden päivän viljely mitään haittaa, kun oli noin paljon hyviä alkioita. Pakkasessahan suurimman osan elinkelpoisuus tulee toden teolla testattua ja kumminkin kohtu on paras paikka alkiolle, parempi kuin labra. Hyvät vinkit myös lääkäriltä. Pidä hauskaa hermolomalla, toviottavasti aurinko paistaa!

Oma kohtu: pp3. KUINKA hitaasti aika voi oikein kulua?

 
Kiitos kaikille teille ihanille naisille onnentoivotuksista :hug: =)
Pikaisesti piipahdan kesken "leijailun" onnittelemaan Assaria hyvistä alkioista =) Jes, vihdoin kaikki meni nappiin, nyt vielä sitten piinispinnaa ja kiinnittymissäteitä pikkuiselle ~~~~~~~~ :heart:

Matsalu, ikävää että pakkaseen ei nyt saatu mitään :| mutta sitäkin enemmän tsemppiä Aapolle ja Tuomakselle =) :heart: Oireitahan ei välttämättä ole, eikä tule. Se on varmaan aika yksilöllistä. Mulla oli ihan reippaasti ja on edelleen, mutta välillä on "hiljaisempaa".

Piinailijoille pitkää pinnaa !!!
Palailen paremmalla ajalla!!
 
Onittelut Assari :heart: Päivitin tiedon tuohon listaan.
Jos muuten tulee kuitenkin jotain fyysistä tehtyä huomaamatta, älä huoli. Minä juoksin plussan tuoneessa hoidossa suoraan klinikalta ensin bussiin ja bussilta junaan aika kovasti ja kuitenkin jonkin matkaa. Eikä alkiot siitä olleet moksiskaan. Ehkä minun ikäisilläni pieni liikunta on vain hyväksi, että veri kiertää kunnolla kohdussakin.

Vekara, joko teillä alkionhaku on lähellä?

Toiveikasta torstaita kaikille!
 
MATSALULLE Piinispinnaa!! Aika menee tossa vaiheessa niiin hitaasti, vaikka kuinka yrittäis keksiä tekemistä.

ASSARI: Ihania uutisia teillä. Onneksi vihdoin onnistui noinkin hienosti! Hieno reissu sulla tiedossa. Niinkuin Hildekin sanoi tuosta ponnistelusta niin mähän kompuroin tässä plussasiirrossa heti siirron jälkeen siellä klinikalla, kun piti nousta tutkimuspöydältä pois. Mieskin totesi, että no niin nyt ne tuli pois. Mutta ehkä ne siirtyikin vielä parempaan paikkaan..

VEKARAlle :wave:

ALMALLE myös tsemppiä alkaviin piinapäiviin.

Kävin eilen hierojalla toiseen kertaan jo tän niskajumin takia. Päänsäryt on onneksi sillä helpottaneet. Kyllä se vaan on niin ihanan rentouttavaa. Tänään pitäs sitten töihin raahustaa...

Bartsu ja Marianne 15+0
 
Rudy, ei meidän tilanne nyt ihan noin huono sentään ole. Jo siirtopäivänä meni pakkaseen yksi top 7-soluinen ja yksi kakkosluokan 8-soluinen alkio. Eli yhteen pakkassiirtoon pitäisi olla mahdollisuudet. Seurantaan jäi silloin maanantaina yksi 4- ja kaksi 3-soluista alkiota, mutta nehän olivat jo lähtökohtaisesti ihan liian hitaita. Seuranta olikin vain varmuuden vuoksi.

Noista oireista. Mullahan on siis takana yksi keskenmennyt luomuraskaus viime keväältä. Ja ainakin silloin plussa tuli täydellisenä yllätyksenä. Mitään erityistuntemuksia en muista, mutta eipä niitä toisaalta osannut kuulostellakaan. Ainoa, mitä vähän ihmettelin oli muutama päivä ennen oletettuja kuukautisia alkanut vaaleanruskea tuhruvuoto. Mutta siitäkin kuvittelin pitkään, että menkat vain alkavat etuajassa. Ja huono merkki se vain oli, koskapa vuotoja oli koko lyhyen raskauden ajan ja Santeri Alkio lopulta kuoli. Niin, ja sitä myös vähän kummastelin, että rinnat olivat arat epätyypilliseen aikaan. Mutta en tosiaan osannut epäillä yhtään, että raskaana olisin. Vedin vielä vappuna jonkun verran viinaakin, ja vasta vapun jälkeen tajusin, että menkat ovat jo viikon myöhässä...

Miten menee piiniskamuillani Marrulla ja Mybabyllä?

 
ALMAlle tsempit siirtoon ja paljon paljon tarriksia matkaan, tervetuloa piinailmaan =)

VEKARA :wave:

ASSARI, vau mikä hieno saalis teillä :D , joka solulla vaan nyt tsemppamaan ja hirmusti plussatuulia =) Ihana rentoutumismahdollisuus sulla siirron jälkeen, nauti ja huilaa kunnolla :p

ja kaikkille muille kans hirmusti terkkuja :hug: oma ajatus ei nyt oikeen kulje...

).(
..on niin hiljainen :ashamed: ei ees tisuja kivistä, eikä oikein muutakaan :headwall:
Joten piinamieli sen mukainen, mut pikkuhiljaa jatketaan... testi odottakoon viikonlopun yli, vaikka jo vähän suunnittelin muuta :x
Ja jos mä tästä nyt plussaan, niin saa heittää romukoppaan kaikki ohjeet hissukseen olosta siirron jälkeen :kieh: Sellaset 15 kiloa roikkuu kainalossa koko ajan, oon kotsannu puita ja tehny vaik mitä, katos ku ei oo muita jotka tekis ku mies on pois koko ajan :(
No, on mulla ihan hyviäkin fiiliksiä välillä, et kai tää on ihan normaalia näissä hormonihuuruissa.

Onko tuo siirtopäivä pp1 vai sit seuraava? Mä olen laskenu nyt ainakin niin et siirrosta seuraava olis tuo pp1.

:heart: :llä mybaby kera kavereiden, pp9
 
Mitenkähän tosiaan Alman siirto on mennyt?

Mybaby, niin minäkin lasken eli siirrosta seuraava päivä on pp1. Kovasti olen odotellut kiinnittymistuntemuksia, kun alkiot ovat jo 6 päivää vanhoja, mutta eipä ole mitään tuntunut. Eli samassa liemessä uidaan...

Meinaan testata vasta pp13 eli sunnuntaina 23.5. Olipa tulos mikä tahansa, on kivempi saada se vapaapäivänä.
 

Yhteistyössä