Mielenkiintoista pohdintaa psykologilla käynnistä ja kertomisesta lapselle ( tästä kirjoiteltu myös jossain vaiheessa PALSTALLA : Luovutettujen munasolujen / alkioiden avulla raskautuneet. Joskiinnostusta, käykää lukemassa. Oliskos ollut keskustelussa joskus viime keväänä.
Itselle ei ongelma luovutetuilla raskautuminen, mutta miehelläni meni kauemmin asian hyväksymiseen, ehkä siksikin, että pitkään yritimme luovutetuilla munasoluilla mutta hänen spermallaan. Nyt siis raskaana olen ja molemmat ovat luovutetuilta. Valita saimme pituuden, painon, hiusten värin, silmien värin, koulutuksen, veriryhmien, lapsiluvun mukaan mm. Hyvin osui nappiin nämä
saa sitten nähdä miltä vauvat näyttää
Itse pidän tärkeänä sitä, että lapsi ei saa tietää biologisia vanhempiaan, näin siis ulkomaan hoidoissa. Se on minulle jotenkin luontevampi vaihtoehto. Tottakai kerromme aikanaan miten lapsi/ lapset alkunsa saaneet, muttame olemme heidän vanhemmat, äiti ja isä :heart:
Itse nuotempana joskus mietin myös munasolujen luovuttamista ja jos olisin sen tehnyt, en haluaisi, että joku päivä tulisi lapsi ovelleni kertomaan, että hän on saanut alkunsa minun munasoluista. Tämä siis minun mielipide ja saa olla erimieltä
Piinailijoille toivotan plussatuulia:heart:, ainenkin
fanni vielä piinailee. Neganneille :hug: ja voimia jatkaa eteenpäin.
Esemila: en tiedä kierron pituuksista sen kummemmin kuin, että itselleni sopi parhaiten siirto kp 21, silloin plussat tuli. Siirtoja tehtiin myös kp 19. Jotenkin uskon, että tuo parikin päivää kohdallani oli hyväksi, minun limis oli aina kp 14 n. 7-8 mm, eli ehti sitten vielä paksuuntua ennen siirtoa
Onnea seuraavaan siirtoon, milloin se on ??
T. Paulanna ja pavut, huomenna 19.raskausviikko lähtee käyntiin, eli puoliväli alkais olla, uskon näiden tuplien syntuvän n. rv 34-36 viimeistään