Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mulla lääkitysksenä ennen siirtoa : estrogeeni alkoi kp 1 ( Progynova ) ja laastari Estradot ( mulla limis kasvaa n. 7-8 mm näillä ). Kuusi päivää ennen siirtoa alkoi Lugesteron 200 mg 2 x 2 ja kortisonin aloin silloin myös ( ensin 20 mg neljänä päivänä ja nyt 10 mg ) sekä Klexane 40 mg menee nyt myös. Näitä lääkkeitä olen yhdessä suomen lääkärini kanssa sumplaillut, tsekeissä en kertonut kortisonista ja klexanesta, vaikka tuskin heillä mitään niitä vastaan on.
Niin ja pistin siirrosta seuraavana päivänä Gonapeptylin ( tästäkään en tsekeissä maininnut ja jouduin vielä matkalla suomen lääkäriltä asiaa tarkistaan, että pistänkö pp 1' kun tsekin lapuissa, että blastot siirrettäessä 6-päiväisiä, mutta kyllä suomen lääkärini sitä mieltä, että 5- päiväisinä blastot siirretään..) joten pistin tuon piikin reissussa.
Ekaa kertaa tämä siirto tehtiin ilman jarrupiikiä, eli Procren depotia en nyt pistänyt.
Sitten syön Multivitaa, folaattia ja magnesiumia.
Eli onhan noita. Ja kun jos raskaus alkaa lääkkeet jatkuu hyvinkin sinne viikolle 12 asti.
Tällä kertaa ei mitään tuntemuksia lääkkeistä ole tullut, vielä. Ei edes Lugeista. Ei kyllä tullut viimeksikään, kun kemiallinen oli.
Rauhallisesti täällä mennään, kaikki on tehty ja nyt vaan odotellaan.

Paulanna pp 3
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Hassutassu, ultra on ensi viikolla torstaina (7+1). Kyllä niin huokailen edelleen että pitäiskö joku testi vielä tehdä, siis jokin muu kuin se digi, se kun ei yksinkertaisesti suostu tulkitsemaan mun pissaa=). Pelottaa kauheesti onko tuolla masussa oikeesti mitään, oon aika varma että mulla nuo lääkkeet pitää pitkäänkin vuodon poissa..mutta jääräpäisesti ootan torstaita, ehkä jokin testi vielä ennen sitä että ei kauhean korkealta putois..ja toisaalta, saan nyt edes siihen asti nauttia raskaana olemisesta!
6+2
 
Paulannna tsemppiä piinaan!

Iitu..mä kyl varmaan sinuna tekisin jonku testin (tein niitä muutenkin kohtuuttomasti;) ) . Vaikka eipähän se viiva sinänsä paljoa kerro. Onko sulla mitään oloja?? Tsemppiä nyt kuitenki UÄ odotteluun!
 
Paulanna; nyt kuulostaa hyvälle :) tsemppiä piina-aikaan, pidän peukut pystyssä !

Iitu; mä olen aina testannut pari kertaa ja sitten vaan odotellut ultraa. Veritestissä olen käynyt kerran, esikoiselta, ja se aiheutti vain huolta ja tuskaa. Arvo oli tosi matala, mutta niinvain raskaus jatkui. Oletettavasti sulla on kuitenkin kaikki hyvin, joten rauhallisin mielin vaan :) odottelen kuulumisia...

(.) ultra oli alkuviikosta ja siellä kaikki hyvin. Pieni kasvaa muutaman päivän isompana, mutta laskettua-aikaa ei lähdetty muuttamaan. Pahoinvointi hellittää ja saan jotain taas tehtyäkin.

Tsempit kaikille vaiheisiinne !

Rudy ja poikanen rv 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Täällä ketjussa on aina niin mukava fiilis ja tosi kiva lueskella teidän kaikkien kuulumisia.
Mulla hoidot lähestyy pikkuhiljaa; keskiviikkona pistin jarrun ja e-pillereitä jatkan 17.5 asti.2.6. ultra. Siiten estrogeenit ja siirtoviikolla luget. Siirtopäivä siis 14.6 lauantaina. mies hoitaa edeötävänä hommansa maanantaina eli siirretään 5 päiväiset blastot. Ollaan 8 päivää Tsekeissä.Reprofitissa hoito siis. Kaikki on sujunut klinikan kanssa hienosti tähän asti.
Jarrusta ei ole tullut mitään oireita toistaiseksi, pelkäsin kauheitä hikipuuskia. Vai onkohan ne vasta tulollaan?
Mukavaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille <3
 
Täällä jokseenkin ikävä äitienpäivä tulossa. Mulla alkoi vuoto ränään ja vielä sen vuodon kanssa voisi hetken elääkin mutta alkoi myös ihan voimakkaat mahakivut, panadolia on joutunut ottamaan. Tuntuu aivan kohtuuttomalta näiden hoitojen ja toiveiden jälkeen. Ajatus hoitoihin palaamisesta plussan jälkeen on aivan musertava!
Iitu, pitäis olla 6+3
 
Voi iitu! Sydämestäni toivon että vuoto on harmitonta ja vatsakivut johtuvat jostain aivan muusta!
Itsellä tällä viikolla kontrolliUÄ. Limakalvo 10mm ja nyt odotellaan tietoa luovuttajan tilanteesta. Alustavasti siirto jo ensi viikolla!
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Persika olispa mukava saada sinusta piinaseuraa loppumetreille :)
Iitu: toivottavasti asiat selviää ja vuoto olisi vain hoitoihin liittyvää, hankala tilanne, kun et hcg lähtöarvoa tiedä ja testitkin eivät ole toimineet, ultra lienee ainoa varmistuskeino. Sydämestäni toivon, että kaikki hyvin:heart:

Mitäs muut? Lähestyykö hoidot? Oivikki? Burmasta ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään...?

).( pp 5 kärvistellään, kaksi päivää olen ollut kuin pes... ammuttu karhu, niin pahalla päällä että...Josko nyt saisi jotain positiivisia ajatuksia kehitettyä äitienpäivän kunniaksi.

T. Paulanna pp 5
 
Täällä äitienpäivä-mieli hieman apea..keskenmenoa kyllä epäilen, vuotojen lisäksi kun oli eilen aika kovat kivut. Ne meni onneksi ohi, edelleen vuotaa mutta vähemmän. Testejä tuskin kannattaa tehdä koska onhan se hormoni kropassa koholla kuitenkin. Meen päivystykseen jos kivut palaa, ensi viikolla ultrassa sitten selviää kuinka asiat ovat.
 
Voi Iitu. Halaus. Uskomattoman huonoa mäihää et se sun hcg verikoe silloin oli se on /off koe :(. Jos jotain positiivista haluaa etsiä niin ainaki alkio yritti tarrautua tai vähintään hipaisi, vaikkei se nyt lohduta. Uskotaan nyt kuitenki loppuun asti että kaikki olis ok.
 
Olen täällä kanssa jännittänyt Iitu78:n puolesta. I feel for you. Minkä ajan päästä siirrosta yleensä ekassa ultrassa käydään? Tsemppiä myös piinailijole ja hoitoon odottaville.
Tänään ollut kyllä itsellä aika lailla tunteet pinnassa, kun on äitienpäivä..
 
Voi Iitu. Isoja yllätyksiä plussan jälkeisellä matkalla virhetestien kanssa ja nyt vuodon kanssa. Mikä on tilanne nyt? Toivottavasti kaveri pysyisi matkassa. Voimia epätietoisuuteen.

Täällä epäonnisten sattumien ketju jatkuu. Pistin 9.4. Procrenin ja vuotoa ei ole vieläkään!!! Lääkäri määräsi toisen Procrenin ja Primolutit viime viikolla ja nyt odotellaan vuotoa taas alkavaksi. Pientä kramppailua oli ennen toista piikkiä, mutta ne loppuivat piikin myötä. Olin jo varma luomuraskaudesta, kun menkkoja ei kuulunut, mutta hcg oli alle 3. Toisessa munasarjassa löytyi tuore kysta, joka häirinnee kiertoa. Tai sitten Procren ei vain sovi mun kropalle. Luovuttaja jatkaa pillereitä. Mutta klinikka hätäilee jo kesätauolla. Jos ei menkat ala pian, niin siirtyy syksylle. Huoh.
 
Onpa nyt kurjasti plastexilla käynyt jarrupiikin jälkeen, toivottavasti vuoto alkaisi ja pääsisitte siirtoon ennen kesätaukoa, sitä kun aina niin odottaa :heart:

).( Kauhu ja paniikki iskee välillä, jos ja kun ei onnistukaan, niin tulee niin valtava pettymys sitten. Kumpa osaiskin olla vaan ihan rauhassa ja nauttia näistä minun viimeisistä piinapäivistä, mutta ...

T.. Paulanna pp 6
 
Plastex, toivottavasti alkavat pian, inhottavia myös tuollaiset kesätauot!
Eka ultra on yleensä rv 7-8 eli 3-4 viikkoa siirron jälkeen, meidän klinikan ohje oli että 2 viikkoa mutta halusin kyllä ultran siihen että syke näkyy jos on näkyäkseen.
Hirveämmin ei uskoa kyllä ole että tää raskaus jatkuisi..kohta 2vrk vuotanut, ei kovin kovaa enää, eikä ole juuri kipuja mutta vatsan turvotusta jonkin verran. Masentunut olo. Pelottaa alkaa taas alusta, tai siis pakkasessa on vielä porukkaa mutta meillä menee nyt väkisin puoli vuotta kerätä rahaa (pas tulee maksamaan 3000e) ja kun on pakko maksaa edellisiä velkoja pois, oon joutunut yhteen siirtoon lainaamaan veljeltäkin rahaa, hirveä tunne tämäkin kun hommat on rahasta kiinni!
 
Täällä paljon tapahtumia monella, onnittelut odottajien hyville ultra uutisille. Hoitoja odottaville jaksamista.

Iitu hirmuinen tilanne sinulla voimia. Voisitko aikaistaa ultraa, kuntenkin viikkoja on noin paljon jo noinkin paljon, niin varmasti jo jotain näkyy. Ja tosiaan on ihan sieltä ja syvältä, että joutuu aina välillä pitämään taukoja vain rahan takia. Kokemusta on.

Paulanna ihanaa, että kaikki meni noin hienosti. Tosi hyvälle kuulostaa tuo klinikka ja hinta on tosiaan asiallinen. Mikä päivä on testi päivä, kun blastoja siirrettiin?

Itse en ole ennätänyt kirjoitella, kun on ollut lapsi sairaana. Nyt kuitenkin estrogeeni aloitettu ja toivottavati limis kasvaa hyvin ja alkoita saadaan ja kaikki muutenkin menee kohdallee, että pääsen siirtoon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Pelkkää omaa napaa:
Saasnähdä onnuistuiko nyt vai tiputaanko kovaa ja korkealta vielä: pp 6 lähtien vahvistuva plus ClearBlulla ja PC: n liuskatkin jo näyttää raskauden, jopa päivällä tunnin pidättelyllä.
Huh, oon niin happy :heart:
Tästähän on vielä toooosi pitkä matka siihen, että saatais vauva syliinasti, mutta nyt iloitaan tästä.
Verikokeeseen menen kyllä vielä joko jo perjantaina tai maanantaina, soittelen huomenna suomen lääkärille.
Niin ja mullahan kyydissä siis blastot :)

Paulanna ja sissit pp 7
 
Paulanna Oli aivan pakko tulla piilotaustailijoista onnittelemaan, olen jo pidemmän aikaa jännäillyt vaiheitasi. Aivan mielettömän ihanaa, pidän sinulle ja pikkuisille tiukasti peukkuja! <3

Lämpimästi onnea myös muille plussanneille ja hurjasti tsemppiä kaikille, joilla ei vielä ole tärpännyt.

Itsellä on nyt menossa pp8 (luovutettu munasolu, PAS), en jaksa olla erityisen toiveikas, ei minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Sinnitellään kuitenkin viralliseen testipäivään asti ja katsotaan sitten. Tämän jälkeen meillä on pakkasessa vielä yksi blasto, joka onkin sitten meidän viimeinen yritys.
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Voi miten hienoa Paulanna! Varovaiset mutta hyvin toiveikkaat onnittelut! Laitahan pian lisäinfoa miten kaikki etenee. Ties vaika saadaan ketjun toiset kevätkaksoset :)!

Mä olen menossa nyt gynekäynnille. Pitäs alkaa kartottaa kropan kuntoa imetyksen puolesta. Vähän mietinnässä minne klinikalle mentäis sitte hoitojen osalta. En oo oikein ollu noiden ulkomaisten kannalla missään vaiheessa mutta pikkuhiljaa alkanut vähän mietityttämään toi Tsekkien klinikka (miestä en kyllä varmaan saa lämpiämään :( ) Paljonko Paulanna teille tuli lisäkuluja matkoista? Kauanko olitte siellä yötä? Onkohan täällä kukaan käyny tuoremusolusiirrossa siellä?
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Meidän matkat ei ollut ihan edullisimmat, oltiin samalla lomalla ja varasin mm. hienon hotellin ja suorat lennot Wieniin. Halusin tämän kerran olevan jotain ihan muuta kuin pelkkä siirtoreissu ja siksi oltiin reissussakin 5 päivää.

Kiitokset calcifer ja ulpunen, iloitaan päivä kerrallaan :heart:
Ulpuselle onnea piinapäiviin ja toivotaan vauvaa ! Viestisi lämmitti mieltä kovasti, kiitos !
 
Paulanna hurjasti onnea! Mielenkiinnolla olen seurannut reprofitin kävijöitä.

Esemila suuret pahoitteluni sinulle, ja kaikkea hyvää jatkoon!

Sussuanna taitaa olla seuraavaksi menossa, plussaonnea sinullekin!

Iitu, pidän peukkuja että vuodoista huolimatta kaikki kunnossa. Varmasti todella stressaava tilanne vaan odottaa.

Calcifer meillä on reprofitistä tuoremunasolusiirrosta alkunsa saanut lapsi. Aiomme jatkaa siellä hoitoja myöhemmin tänä vuonna, josko onnistaisi toistamiseenkin...
 
Paulanna Hieno uutinen. Nyt jos koskaan sen pitikin tapahtua. Olipa hyvä että vielä tulit lähteneeksi tähän viimeiseen hoitoon :) Nyt toivotaan hyviä Hcg tuloksia.
iitu Vuoto voi olla ihan vaaratonta. koita jaksaa vaikka nyt tuntuu varmaan ihan kestämättömältä. Ja kohta se ultrakin on jo..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä