Annamari: Tässä kopsu huslab:in sivuilta tuosta hcg määrityksestä mikä mulla nyt otettiin. Kyllähän se th kysyi että onko se HCGpika (joka olisi ollut se oikea)...mutta enpä tuolloin osannut vastata että sepä se (itse en siis mitenkään ole alan hommissa), eilen sitten huslabin sivuilta löysin tämän mikä nyt tehdään.
Määritystä käytetään ensisijaisesti kasvaindiagnostiikassa. Raskausdiagnostiikassa on käytettävä S-hCGpika -tutkimusta (HL 8486).
Kasvaimella tarkoitetaan mm. rypäleraskautta.
Tässä vielä että tuloksissa saattaa olla eroa.
S -hCGpika -määritys antaa n. 25 % korkeampia tuloksia kuin S -hCG -menetelmä (KL 2122). Jotta tasoerot eivät vaikeuttaisi tulkintaa, potilaiden seurannassa tulisi käyttää samaa menetelmää.
Eli mulla voi tuo hcg olla ns. normaalia alempi (mikä sen normaali nyt sit onkaan), joten ei kannata sitten stressata siitä
)
SatuSofialle myöhästyneet ultratsemppaukset.
Haaveita: sulle myös ultratsemitykset.
Noista vitamiini ja rautalisistä vielä, että mulle suosittelivat klinikalta esim. Multivita raskaus ja imetys tabletteja kuin että ottaisi näitä kaikkia mitä tuossa vitamiinilisässä on erikseen, voi saada liikaa A-vitamiinia joka voi aiheutta keskenmenoa.
Toivottavasti et
Annamari mieltäsi pahoittanut näistä rautakommenteista...hyväähän täällä aina yritellään ajatella. Mutta hyvä kun itselläsi asia ok ja tiedät missä mennään.
Jaksuja
Typyliinille tuohon oksenteluun, vaikka kuinka vauveli on toivottu niin se olotila vaan on niin kamala ettei meinaa jaksaa, mutta onhan siinä hyvä syy kuitenkin jaksaa, toivottavasti pian helpottaa. Ihanaa kuin näit sydämenläpätykset.
ON: tänään kiiruusti menin heti aamusta hulluillepäiville, joten en ehtinyt testata, huomenaamulla kyllä testaan....hassuahan se on testata, mutta kun on ihanaa katsoa toisen viivan vahvistumista, enkä niitä raskaustestejä ainakaan toistaiseksi tarvitse tulevaisuudessa, neljähän niitä tilasin ja yksi tuli sitten kaupanpäälle (oli tosin mennyt vanhaksi heinäkuussa).