Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Minulle tuli poikien kohdalla 3 päivän viljely, kun oli silloin viikonloppu välissä. Aika mielenkiintoista, että sinulla on PAS:ssa Procren. Ei varmaan hirveän yleistä. Oli se aika jännää, etten tähän PAS:iin uskonut. No, nyt kyllä.

Tää siis Teekupille, mutta kaikille ihanat yöunet.
 
Hei, ei se ole kortisoonia, joka tosin on myös minullakin siirrossa mukana. Klexane on hepariinihoito joka taas ehkäisee tukoksia ja auttaa verenkiertoon. Discoveryllakin on se mukana, eikö niin?
Procren on minulla varmaan siksi kun oli tuoresiirrosta se keskenmeno ennen joulua rv 7.6 ja varmaan siksi siis erilailla kuin yleensä. Toisaalta olen miettinyt miksei esim. Aliisalla menty saman kaavan mukaan km:n jälkeen, ehkä siksi kun oli varhaisemmassa vaiheessa?
 
teekuppi, minullekin tyrkytettiin tuota Procrenia PASsiin tuolla Tarton klinikalla. Kuulostaa siltä että tuolla lahden takana sitä käytetään yleisesti myös PAS siirroissa. Itse en sitä suostunut ottamaan ja lääkäri myös täällä Suomen päässä oli sitä mieltä että ei ole tarpeellinen. Ei siis välttämättä liity mitenkään noihin keskenmenoihin tuon käyttäminen...
Hyvää alkioiden hakumatkaa sulle!
 
Dream73 Miten muuten tuolla Tartossa tuo alkioadoptio menee? Sanoit että kaksi maksaa sen 1650e. Onko ne molemmat pakastealkioita ja molemmat laitetaan kerralla? Miten maksu suoritetaan?Oliko siinä etumaksu vaiko kaikki kerralla siirtopäivänä vaiko miten?
 
TUUTTITUULIALLE onnittelut :flower: ja TEEKUPILLE onnea matkaan :wave: !!

SELA, alkioadoptio on toimenpiteenä kuten pas ja tartossa siirretään kaksi top alkiota hintaan 1650. Toki voit siirtää vain yhden alkion (kuten me teimme), mutta hinta on silti sama.

Alkiot ovat pariskunnilta yli jääneitä tai heidän omien luovuttajiensa. Hoito maksetaan aina etukäteen.

Lahjamunasoluhoidossa sinulle lähetetään tiedot heidän kaikista luovuttajista, joita on muutama kymmen. Heistä valitset kolme mieluisinta (osa on toki varattu jo muille asiakkaille) ja lääkäri ehdottaa näistä sitten jotain.

Kerron mielelläni lisää jos jokin asia mietityttää. Pitkään olemme Andrein (Artsin :D ) kanssa "työskennelleet" ja ihana peikkotyttö tuolla vaunuissa tuhisee!!

Kaikille mukavaa aurinkoista päivää B) toivottaapi VEKARA
 
Kiitoksia vekara.
Vielä kysyisin, että mitä tietoja he tarvitsi teistä. Oliko verikokeita? He sitten sieltä ilmoitti koska pitäisi tulla ym? Tuntuu tyhmältä nää mun kysymykset, mut ku on ihan ummikko tässä tilanteessa. Oliko teillä millainen aikataulu, kuinka nopeasti pääsitte siirtoon? Tehdäänkö se ihan omaan luonnolliseen kiertoon? Miten lääkitys? Minulla on jo joitakin reseptejä täältä saatuja, onnistuukohan ne niillä? Oli jotain Zumenon, Lugesteron ja jokin muu en muista mikä ,mut oli kuitenkin yksi piikki. Mitä he lie siellä haluavat käyttää =)
Näitä asioita on varmasti puitu täällä paljon ja taas joku kyselee,mut invaa ja toisaalta hankalaakin välillä tuo etsiminen tuolta ketjusta.
 
Mitkään kysymykset ei oo koskaan tyhmiä ja me konkarithan ollaan täällä just sitä kokemusta jakamassa!!

Meillä kasvateltiin limistä zumenonilla ja sitten lugestron alkoi ennen siirtoa.

Alkioadoptiossa ainakin hiv, hepatiitti ja papakokeet pitää olla kunnossa. Kyllähän klinikka saattaa pyytää muutakin, mutta nämä kyllä riittää. Sanoo vaan napakasti, että muita ei tahdo.

Ulkoiset tuntomerkkinne, värit, pituus, paino yms kannattaa itse klinikalle ilmoittaa ennen kun lääkäri teille alkioita tarjoaa. En tiedä lähteekö näitä itse kyselemään, vaan kannattaa olla itse aktiivinen. Muutaman toivomuksen saat itse luovuttajasta (naisesta) esittää. esim. pituus, silmien ja hiusten väri.

Mitään jonoa ei ole. Hoito aloitetaan kiertosi alusta. Ultrat voit ja kannaattaakin käydä suomessa ja ilmoitat tuloksen vaan klinikalle. Ultria on limiksen kasvusta riippuen yksi tai kaksi. Yksi käynti (siirto) klinikalla riittää.

Yksi ja tärkeä neuvo tarton käviöille...KANNATTAA ITSE OLLA HYVIN AKTIIVINEN JA EIKÄ OTTAA VASTAA KAIKKEA MITÄ TARJOTAAN!! Hoito on klinikalla korkeatasoista, mutta yrittävät rahastaa turhista asioista. Palaan tähän tänään myöhemmin..MUTTA KAIKESTA HUOLIMATTA SUOSITTELEN KLINIKKAA LÄMPÖISESTI!!
 
Heips!
Kiitos myötäelämisestä ja onnitteluista! =)
Kävin tänään aamulla veritestissä ja tulokset saan joko tänään iltapäivällä tai huomenna aamusta. Tulen kyllä kertoilemaan. Hirveen epävarma olo on kyllä, yhtään ei osaa iloita. Selkä ja vatsa on tosi kipeät ja yritin klinikalla kysellä, mistä voisi johtua, eivät tietenkään sanoneet mitään. No nää on niin yksilöllisiä juttuja, mies kyllä lohdutti, että hänen mielestään kuuluvat asiaan. Katsellaan.

Kade täällä toivottaa oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa Discoverylle! Ihanissa tunnelmissa voit lähteä, kun kaikki hyvin. Muutkin on huhuilleet Aliisaa, mä myös, huhuu?? :)
 
sela, verikokeita he pyysivät minulta pitkän listan. Jonkin verran tinkasin ja otatin sitten ehkä vähän turhiakin testejä. Ainakin sairaanhoitaja joka kokeet minulta otti ihmetteli miksi jotain piti ottaa ja totesi että osa oli selkeästi sellaisia missä on ongelmia Venäjällä. Eli juontanee sieltä saakka heidän pyyntinsä. Yhdessä sitten totesimme että otetaan nyt sitten nämä niin ovat tyytyväisiä.

Minä käytän lääkkeitä (ja reseptejä) mitä on jäänyt kotiin edellisistä hoidoista sekä sitten pyysin täkäläiseltä lääkäriltä esim. kortisoni reseptin. Kortisonista en ole maininnut Tarttoon mitään enkä ajatellut edes mainita.

Minulla siirto siis vasta edessä joskus viikolla 15 joten kaikkea en vielä tiedä mutta sinne Tartoon pitää mennä siis vain hakemaan ne alkiot. Hyvässä lykyssä selviää siis ihan päivä keikalla. Itse ajattelimme samalla vähän lomailla Tartossa ja olla siellä muutaman päivän.

teekuppi hienoja uutisia!
 
Kiitoksia vekara ja Dream73 eteenpäin vievistä viesteistänne.
Olemme olleet tänään yhteyksissä uudestaan Tartton klinikalle tästä alkioadoptiosta. Odotan kuumeisesti vastausta.

Mistäs niistä tietää mitkä on aivan turhia juttuja ja vain pelkkää rahastusta?

Dream73 koska te ilmoittauduitte Tarttoon alkioadoptioon?

 
Heips!

Soittivat klinikalta vielä myöhään ja iloisia uutisia!! Hcg-arvo oli ihan viitearvoissa, huh helpottava uutinen. Viimeksihän se oli liian alhainen ja jouduin niihin kontrolleihin vielä ja jatkamaan lääkitystä turhaan. Voi jehma mikä fiilis... =) Täytyy sulatella tätä tietoa kyllä vielä monta onnellista päivää.

Teekupilla hyviä uutisia, kiva juttu! Onnea reissuun ja rentoutusta lomailuun! :)
 
sela, Meillä alkoi tämä Tarton junailu 3 viikkoa sitten. Mulla kuukautiset osui silleen että vasta huhtikuussa päästään siirtoon joka sekin on mielestäni kyllä tosi nopeasti. Itse odottelen juuri verikokeiden tuloksia jotta voin ne klinikalle lähettää. Verikokeista varmaankin pakollisia ovat HIV, B-hepatitis, C-hepatitis sekä papa-koe. Minulta pyysivät vielä Syphilis, Testosteron, PRL, TSH. Juu, älä kysy mitä nuo kaikki edes ovat...

Sain esittää kolme toivomusta lahjoittajien piirteistä, minä valitsin silmien värin, hiusten värin sekä molempien pituuden halusin olevan +- 5 cm meidän pituuksista. Saas nähdä löytyykö sitten noilla kriteereillä meille alkioita. Sen saa ilmeisesti tietää vasta lähempänä siirtoa.

Klinikalta vastataan tosi nopeasti sähköposteihin. Mulla on aina ollut vastaus seuraavana aamuna postilaatikossa.

Oletkos sela jo päättänyt mihin hoitoon olet lähtemässä?
 
No niin, hienoa Tuuttituulia että sait hyviä tuloksia:) :hug: Kysyitkö hoitajalta paljon se arvo oli?:) Kaiken näköiset vatsa ja selkäsäryt voi olla ihan normaalia.. tai sitten ei. Ei niille kukaan osaa oikeen mitään syytä sanoa.. Jos vatsaan koskee niin paljon ettei pysty sen kivun kanssa olemaan, niin sitten asia pitää selvittää...

Teekupille tsemppiä siirtoon:) Ihmettelit tuolla miksei minun hoito mennyt saman kaavan mukaan kuin sinun.. Mutta kyllä minä luulen, että meni.. Procrenin sain myös kp21.. ja eihän tuo procren estä keskenmenoja.. sehän lamauttaa oman hormonitoimintosi ihan alas ja sillä varmistetaan se, että kuukautiset eivät ala puskemaan läpi kesken hoitojen. Klexanella taas yritetään estää niitä keskenmenoja, jos syy sattuisi olemaan veritukoksissa.. Se minulla alkoi siirtopäivän aamuna.. Eikö kuulosta aika samalta kaavalta.. :)

Anteeksi etten oo kauheesti omasta tilastani kirjoitellut. Se verinen vuoto ja ruskea vuoto loppui viime viikon to:na.. hyytymiä ei tullut kuin ihan pari.. Sen jälkeen ei ole vuotanut mitään. Mahassa ei tunnu yhtään miltään.. paitsi kipeältä ne kohdat, joihin tuo piikki on tehnyt mustelmia. Olo on muuten aika surkea: pyörryttää niin pirusti ja närästää.. mitään muuta ei ole. Vatsa ei kasva eikä rintoja arista, joten jotenkin niin heikko usko siihen, että tuolla masussa mitään kasvaisi.. Tänään pääsen vihdoin siihen ultraan ja saan sitten tuomion iltapäivällä.. Niin kovasti olen yrittänyt totuttautua ajatukseen, että sieltä ei hyviä uutisia tule... Samaan aikaan oma mieheni on aivan rikki.. hirveä stressi.. ja hän toivoo ja rukoilee, että siellä elämää olisi.. oikein pelottaa mennä hänen kanssaan vastaanotolle, jos kaikki ei olekaan hyvin.. koska tiedän, että minä petyn, mutta tiedän, että mieheni murtuu aivan totaalisesti:( Täytyy nyt vaan toivoa vielä parasta.. oma usko alkaa vaan olla aika nollissa..

Terveiset kaikille! Tuun sitten ultran jälkeen kertomaan kuulumisia, kunhan on ensi shokeista toivuttu.. Eniten pelottaa se, että olisi kohdun ulkopuolinen raskaus tai tuulimuna ja joutuisin taas siihen lääkkeelliseen tyhjennykseen josta on niin pirun rankka kokemus takana päin...

Mukavaa päivää kaikille!
 
Dream73 Olemme laitaneet sähköpostia halukkuudestamme alkioadoptioon joten siihen olemme ryhtymässä, kunhan saisimme vastauksen. laitoimme sen toissa iltapäivänä.
Aika kiva että noinkin paljon voi antaa toivomuksia, mut tosiaan osuuko kaikki kohdalleen niin sitähön ei tiedä. Mitenhän ne parit keneltä alkio on niin on testattu, esim tulee mieleen tuo periytyvät sairaudet. Eikös nämä alkiot ole kuitenkin esim IVF pariskunnilta jääneitä? Olenko ymm. oikein
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, hoito huhtikuussa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Dream73 (36), haaveissa eka
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva


Piinistelijät

lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+


Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, siirto 5.2. :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, testipäivä 8.3.


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
 

Yhteistyössä