luottotiedoton ja asunnon vuokraus/puhelinliittymän hankinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Miten onnistuu asunnon vuokraus?
entäs paljonko joutuu maksamaan että saa puhelinliittymän?

Ilmeisesti kaupunginasunnoihinkin luottotiedot tarkastetaan, mutta kuitenkin tuntuu kaikille asunnot järjestvän, ihmettelen miten tämä mahdollista?!

[QUOTE="pelottaa";29449428]Miten onnistuu asunnon vuokraus?
entäs paljonko joutuu maksamaan että saa puhelinliittymän?

Ilmeisesti kaupunginasunnoihinkin luottotiedot tarkastetaan, mutta kuitenkin tuntuu kaikille asunnot järjestvän, ihmettelen miten tämä mahdollista?![/QUOTE]

Asunnon vuokraus - onnistuu huonosti, yksityiseltä ei ollenkaan
Puhelinliittymä - ei saa, paitsi tietysti prepaidin

Vaikka palstalla joskus väitetäänkin, että luottotiedottomuus ei paljon elämään vaikuta, niin kyllä se vaan vaikuttaa.

Nimim. Oppia ikä kaikki - luottotiedottomuus elämäni suurin virhe

Asunnon vuokrauksesta ei kokemusta kun asun osaomistusasunnos, puhelinliittymät oli ennestään ja nettiliittymän saamisessa ei ollut ongelmia. Mun elämään ei vielä ole luottotiedottomuus vaikuttanut mutta kait se joskus alkaa vaikuttaa. Päivä kerrallaan. Saahan ne tiedot takaisin.

Kyllä yksityisetkin vuokraa luottotiedottomille, tiedän muutamankin tälläisen tapauksen.
Kaupungilta tai muilta vuokrayhtiöiltä vuokrataan myös, tietty parempi jos luottotiedoissa ei ole vuokrarästejä mut vuokrataan silloinkin.
Puhelinliittymään tarvii varmaan jotakin maksaa mutta onha niitä prepaid-liittymiäkin.

Asunnon saat kaupungilta, asunnottomaksi ei saa jättää. Ja VVO:kin kai vuokraa luottotiedottimille, ainakin joskus vuokrasi. Yksityisillä on varmaan tapauskohtausta.
Liittymää et juu varmaan saa, ellet ota jotain kytkyä ja maksa sitä puhelinta suoraan tj.

eipä oo koskaan jääny kämppä saamatta luottotetojen takia. tällä hetkellä ollaan vuokralla yksityisellä omakotitalossa ja myös kunnan vuokrakämpissä oltu

Kaikki yksityisetkään eivät välttämättä tarkistuta luottotietoja ennen vuokrasopimuksen allekirjoittamista ja ainakin erään keskisuuren kaupungin omistaman vuokra-asuntoyhtiön virkailija sanoi, että katsovat ainoastaan, ettei ole asumiseen liittyviä maksuhäiriöitä.

Puhelinliittymän saa maksamalla takuun, jonka suuruus selviää operaattorilta kysymällä. Toki saattaa olla, että kaikkia myyntikanavia pitkin liittymän tilaus ei onnistu.

[QUOTE="vieras.";29449538]eipä oo koskaan jääny kämppä saamatta luottotetojen takia. tällä hetkellä ollaan vuokralla yksityisellä omakotitalossa ja myös kunnan vuokrakämpissä oltu[/QUOTE]

Ihan sama vaikka asuisitte kuussa. Yksityinen päättää itse, kenelle kämppänsä vuokraa ja minun omistamissani asunnoissa eivät luottotiedottomat retkut majaile.

Yksityiseltä vuokrattaessa on ihan vuokranantajasta kiinni. Itse sain yksityiseltä vuokra-asunnon luottotiedottomana.

Kun hain asuntooni laajakaistaa, piti maksaa 200 euroa etukäteen/takuu, tai sitten liittymä toisen nimiin ja vain "käyttöoikeus" ja lasku sinulle. Niin minulla on, luulisi puhelinliittymien toimivan samoin tavoin.

Itse olen onnistunut vuokraamaan useammankin kerran yksityiseltä vuokra-asunnon, vaikka maksuhäiriöitä on ollut pitkä lista. Tärkeintä on ollut, että vuokrarästejä ei ole ollut ja ovat katsoneet minua kokonaisuutena. Todella useilla yksityisillä vuokranantajilla on ollut kokemusta siitä, että joku on pistänyt kämpän hajalle vaikka luottotiedot ovat olleet kunnossa. Ei se kerro ihmisestä vuokralaisena yhtään mitään. Toki moni vuokranantaja antaa suoraan pakit, mutta sitkeällä yrittämisellä voi tulla palkituksikin. Esim. viimeisin yksityinen vuokranantajani tiesi, että minulla on maksuhäiriömerkintöjä kun sen hakemuksessani kerroin. Hän ei silti edes tarkistanut luottotietojani, tosin maksoin hänelle myös hänen (yleisesti keltä tahansa) vaatimansa 2kk vuokratakuun. Sossun maksusitoumuksilla ei ehkä asuntoa niin hyvin yksityiseltä saa..

Kaupungilta saa vuokra-asunnon luottotiedotonkin, jos ei ole kaupungille vuokrarästejä.

Puhelinliittymän voit hankkia useamaltakin operaattorilta prepaidina, jolloin lataat puheaikaa aina etukäteen liittymään. Nykyään ainakin Saunalahti tarjoaa latausliittymiä, joka on tavallinen puhelinliittymä ja voit valita erilaisista liittymätyypeistä itsellesi sopivan (saat kiinteällä hinnalla vaikka puhe-, netti- ja tekstaripaketin) ja tämänkin liittymän maksut maksat etukäteen, mutta on huomattavasti edullisempi kuin prepaid.

Ku mä soitin vuokranantajalle tästä asunnosta niin kerroon heti, että on merkintä luottotiedoos. Ei mitää vaikutusta asiaan ja sain asunnon.

En mä ainakaa mitkää retku oo kuten tuo yks meinas, että luottotiedottomat on. Kyllä retku on mun mielestä aiva jotaki muuta.

Ku mä soitin vuokranantajalle tästä asunnosta niin kerroon heti, että on merkintä luottotiedoos. Ei mitää vaikutusta asiaan ja sain asunnon.

QUOTE]

Kokeile tehdä sama täällä, eli soita helsingissä vuokranantajalle ja kerro olevasi luottotiedoton...Ei onnistu täällä!
Maaseudulla tilanne toinen, ei ole vuokralaisia tollasessa kuolevassa navetta pitäjässä.

[QUOTE="vieras.";29449612]tässä ei mun mielestä kysytty että voiko sinulta vuokrata kämpän luottotiedottomana![/QUOTE]

Kyllä avauksessa kysyttiin, että miten onnistuu asunnon vuokraus luottotiedottomana.

[QUOTE="Ninnu";29449758]
Kokeile tehdä sama täällä, eli soita helsingissä vuokranantajalle ja kerro olevasi luottotiedoton...Ei onnistu täällä!
Maaseudulla tilanne toinen, ei ole vuokralaisia tollasessa kuolevassa navetta pitäjässä.[/QUOTE]

Kyllä täällä menee todella nopiaa yksityysten vuokraamat asunnot, että älä soita suutas asioosta joista et mitää tiä. Ihme hyökkäys taas mua ja mun asuinpaikkaa kohtaan. Huoh.

[QUOTE="Ninnu";29449758]
Maaseudulla tilanne toinen, ei ole vuokralaisia tollasessa kuolevassa navetta pitäjässä.[/QUOTE]

Juuri näin. Maalla on otettava kuka tahansa, oli sillä luottotietoja tai ei. Vuokra-asunnoista ei maalla ole kilpailua, koska asunnot ovat puoli-ilmaisia ostaa.

QUOTE]

Maaseudulla tilanne toinen, ei ole vuokralaisia tollasessa kuolevassa navetta pitäjässä.

no eipä oo lahtikaan maaseutua ja onnistuu myös siellä

Alkuperäinen kirjoittaja jiöpö;29449779:
Kyllä avauksessa kysyttiin, että miten onnistuu asunnon vuokraus luottotiedottomana.

Niin, mutta ei kysytty vuokraako joku tietty palstalaanen asunnon ap:lle. :whistle: Ei voi sanoa suoraan, että vuokraako joku asunnon vai ei. Se on tapauskohtaasta ja kyllä tuo pitääs ihmisten tajuta.

Juuri näin. Maalla on otettava kuka tahansa, oli sillä luottotietoja tai ei. Vuokra-asunnoista ei maalla ole kilpailua, koska asunnot ovat puoli-ilmaisia ostaa.

:laugh: :laugh: Huvittavia nämä jotka luulee tietävänsä kuinka asiat on. :D Ei todellakaa mee noin, että pakko ottaa vain joku vuokralle. Kyllä niitä kyselijöitä yksityysten asunnoosta riittää ja ne asunnot menee nopiaa. Toista on kunnan asunnot. Eikä asunnot mitää puoli-ilmaasia oo, typerää ja naurettavaa edes väittää tuollaasta. Ei täällä taloja ja asuntoja noin vain ihmisille myydä.

Ai ei saa jättää asunnottomaksi? Mun luona majailee väliaikaisesti lasten isä, koska ei luottotiedottomana ole saanut mistään asuntoa. Ei edes kaupungilta. Ja se on ollut asunnottomana jo vähän päälle puolen vuotta, ja kokoajan on asuntohakemuksia vetämässä.

Ja juu ei saa liittymiä ellei maksa operaattorin määrittämiä takuumaksuja, niinkuin täällä joku sanoikin..

Yhteistyössä