Itse olen onnistunut vuokraamaan useammankin kerran yksityiseltä vuokra-asunnon, vaikka maksuhäiriöitä on ollut pitkä lista. Tärkeintä on ollut, että vuokrarästejä ei ole ollut ja ovat katsoneet minua kokonaisuutena. Todella useilla yksityisillä vuokranantajilla on ollut kokemusta siitä, että joku on pistänyt kämpän hajalle vaikka luottotiedot ovat olleet kunnossa. Ei se kerro ihmisestä vuokralaisena yhtään mitään. Toki moni vuokranantaja antaa suoraan pakit, mutta sitkeällä yrittämisellä voi tulla palkituksikin. Esim. viimeisin yksityinen vuokranantajani tiesi, että minulla on maksuhäiriömerkintöjä kun sen hakemuksessani kerroin. Hän ei silti edes tarkistanut luottotietojani, tosin maksoin hänelle myös hänen (yleisesti keltä tahansa) vaatimansa 2kk vuokratakuun. Sossun maksusitoumuksilla ei ehkä asuntoa niin hyvin yksityiseltä saa..
Kaupungilta saa vuokra-asunnon luottotiedotonkin, jos ei ole kaupungille vuokrarästejä.
Puhelinliittymän voit hankkia useamaltakin operaattorilta prepaidina, jolloin lataat puheaikaa aina etukäteen liittymään. Nykyään ainakin Saunalahti tarjoaa latausliittymiä, joka on tavallinen puhelinliittymä ja voit valita erilaisista liittymätyypeistä itsellesi sopivan (saat kiinteällä hinnalla vaikka puhe-, netti- ja tekstaripaketin) ja tämänkin liittymän maksut maksat etukäteen, mutta on huomattavasti edullisempi kuin prepaid.