Luottotiedoton asunnonhakija

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen vuokrannut asuntoa ja huonetta ja huomannut, että ei ne luottotiedot turhaan ole henkilöltä menneet. Milloin mitäkin ongelmaa ja usein myös todella puutteelliset kommunikointitaidot. Varoituksen sanaksi vain muillekkin vuokranantajille, että syystä kannattaa välttää vastaavanlaisia henkilöitä mikäli haluatte pitää asuntonne hyvässä kunnossa ja saada vuokran. Hyväntahtoisuus monesti kostautuu. Hyvää loppu vuotta! :)
 
Varoituksen sanan voisi myös vuokranantajista sanoa - milloin mitäkin vatipäätä osunut kohdalle, kommunikointitaidot viimeisimmällä oli olemattomat ja yritti vielä pitää takuurahankin perusteettomasti (ja nyt maksaa sitä sitten euro kerrallaan takaisin, kun oli sen mennyt käyttämään). Niin ja minulla ei ole luottotiedot kunnossa, vielä :) Ensi vuoden alusta olisi tarkoitus maksaa kerralla kaikki pois.
 
Olen vuokrannut asuntoa ja huonetta ja huomannut, että ei ne luottotiedot turhaan ole henkilöltä menneet. Milloin mitäkin ongelmaa ja usein myös todella puutteelliset kommunikointitaidot. Varoituksen sanaksi vain muillekkin vuokranantajille, että syystä kannattaa välttää vastaavanlaisia henkilöitä mikäli haluatte pitää asuntonne hyvässä kunnossa ja saada vuokran. Hyväntahtoisuus monesti kostautuu. Hyvää loppu vuotta! :)
Nuo nyt ei välttämättä siitä johdu että luottotiedot olis menneet.
Saattaa niitä ongelmia sellaisillakin olla joilla luottotiedot kunnossa. Joskus jopa pahempiakin.
 
vierailijahmm
Heti tuli tietty monta luottotiedontonta puolustelemaan. Ja aina selityksenä ettei luottotietojen menettäminen ollut omaa syytä. Tiedän monta luottotiedontonta ja tasan tarkkaan kaikilla se on omaa syytä ollut! Ostan pian sijoitusasunnon enkä missään tapauksessa vuokraisi luottotiedottomalle. Ihan sama vaikka olis puhelinlaskuista tullu luottohäiriömerkintä. Mun asunto niin minä päätän joten suokaa se myös muille vuokranantajille. Kaikkia ongelmia ei tällä ehkä pysty karsimaan mutta jonkin verran sentään....
 
vierailijaddd
Tottakai jokainen menettää luottotiedot omasta syystään. Se, että yrittää vierittää asian muiden syyksi kertoo vain että tilanne on edelleen aivan yhtä syvältä. Ylipäänsä että pitää elää vuokralla kertoo ihmisestä jotain.
 
vierailija
Heti tuli tietty monta luottotiedontonta puolustelemaan. Ja aina selityksenä ettei luottotietojen menettäminen ollut omaa syytä. Tiedän monta luottotiedontonta ja tasan tarkkaan kaikilla se on omaa syytä ollut! Ostan pian sijoitusasunnon enkä missään tapauksessa vuokraisi luottotiedottomalle. Ihan sama vaikka olis puhelinlaskuista tullu luottohäiriömerkintä. Mun asunto niin minä päätän joten suokaa se myös muille vuokranantajille. Kaikkia ongelmia ei tällä ehkä pysty karsimaan mutta jonkin verran sentään....
Totta hemmettissä mä puolustan itseäsi ap:n typerää yleistystä vastaan! Omaa syytäni on se, että menetin luottotiedot, mutta en ole silti ikinä jättänyt yhtäkään vuokraa maksamatta enkä pilannut asuntoja! Luottotiedottomuus ei myöskään kerro yhtään mitään mun kommunikointitaidoista kuten ap kuvittelee olevan jokaisen luottotiedottoman kohdalla.

Ei mulla lue otsassa, että luottotiedoton eli ette te voi tietää kaikista sukulaisistanne tai kavereistanne onko heillä luottotiedot kunnossa. Ei kaikki asiasta puhu kuten et itsekään siitä huutele ihmisille.
 
Ex-vuokraaja
Tottakai jokainen menettää luottotiedot omasta syystään. Se, että yrittää vierittää asian muiden syyksi kertoo vain että tilanne on edelleen aivan yhtä syvältä. Ylipäänsä että pitää elää vuokralla kertoo ihmisestä jotain.
Kyllä, ainakin minun tapauksessa se taitaa kertoa suuresta viisaudesta. Minä asuin vuokralla vuodet 2008-2015. Syy oli se, että muutin uudelle paikkakunnalle enkä halunnut ostaa hätäisesti mitään. Yksi unelmatalo minun makuun, se maksoi vaan yli 300 000 euroa - aivan liikaa 7 vuoden takaiseen tilanteeseen (ja oikeastaan nykytilanteeseenkin). No ostin tämän kyseisen talon tänä vuonna hintaan 205 000 euroa. Hinnasta tippui 100 000 euroa. Toki siinä on tullut maksettua vuokria yli 50 000, mutta eipä se omakotitalossa asuminenkaan ilmaista olis ollut.
 

Yhteistyössä