Luottotiedot meni vuonna 2000

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mutta eivät ole tulleet takaisin..samat velat pyörivät vielä vaan käyvät välillä perintätoimistolla ja sitten menevät ulosottoon.Mutta kun niin pienet tulot.Millon luottotiedot palautuvat ennalleen?

eikös nyt juuri tullut se lakiuudistus että kun velka on mennyt vanhaksi niin sen pitäisi poistua samantien tiedoista! Näin pyritään parantamaan velallisten elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Auttaisiko jos menisit töihin ja maksaisit velat pois?

Olen töissä mutta tulot niin pienet..ei huoli perintäfirma niin pieniä summia mitä heille joka kk tarjoan..tarjosin 60e he vaativat 200e kk jos olisivat suostuneet olisi velka maksettu jo pois vuosia sitten...nyt ne menee eestaas uo-perintäfirma-uo

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta eivät ole tulleet takaisin..samat velat pyörivät vielä vaan käyvät välillä perintätoimistolla ja sitten menevät ulosottoon.Mutta kun niin pienet tulot.Millon luottotiedot palautuvat ennalleen?

Olisiko sun mahdollista ottaa yhteyttä velkaneuvojaan, jonka kanssa katsoisitte jonkun keinon maksaa velat pois?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Se oli joko 10v tai 15v kun velat vanhenee. Googlella varmaan selviää.

Vanheneeko myös siinä tapauksessa, jos oikeus määrää mulle maksettavaksi vähän yli miljoona euroa, eikä mulla riitä ikinä tämä elämä sellaisen summan maksamiseen?
Tällä hetkellä ei ole töitä, joten en varmaan voi edes lyhentää tuota summaa.

Eli onko se kuitattu 15 vuodessa silti?
Ja meneekö tuon takia luottotiedot? Mähän en sen takia enää saa mistään vuokra asuntoa jos luottotietoni menetän.

Alkuperäinen kirjoittaja väärässä paikassa väärään aikaan:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Se oli joko 10v tai 15v kun velat vanhenee. Googlella varmaan selviää.

Vanheneeko myös siinä tapauksessa, jos oikeus määrää mulle maksettavaksi vähän yli miljoona euroa, eikä mulla riitä ikinä tämä elämä sellaisen summan maksamiseen?
Tällä hetkellä ei ole töitä, joten en varmaan voi edes lyhentää tuota summaa.

Eli onko se kuitattu 15 vuodessa silti?
Ja meneekö tuon takia luottotiedot? Mähän en sen takia enää saa mistään vuokra asuntoa jos luottotietoni menetän.

En mä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
eikös nyt juuri tullut se lakiuudistus että kun velka on mennyt vanhaksi niin sen pitäisi poistua samantien tiedoista! Näin pyritään parantamaan velallisten elämää.

no eikö tämä ole vähän epäreilua niitä kohtaan jotka maksavat velkansa? eli näinollen on siis mahdollista ettei maksa velkojaan ja silti saa puhtaat paperit muutaman vuoden kuluttua. sitten taas tekee velkaa,jättää maksamatta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:

no eikö tämä ole vähän epäreilua niitä kohtaan jotka maksavat velkansa? eli näinollen on siis mahdollista ettei maksa velkojaan ja silti saa puhtaat paperit muutaman vuoden kuluttua. sitten taas tekee velkaa,jättää maksamatta jne.

Eikös se ollut niin, että heti kun velka on suoritettu merkintä poistuu, eikä säily sitä 5 vuotta.

Yhteistyössä