luottotiedoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häiriö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häiriö

Vieras
onko kukaan menettänyt luottotietonsa niin että on ollut auton omistaja ja haltia on jättänyt maksamatta laskut??

kuulin että jos haltia jättää maksamatta, se menee perintään ja sitten omistaja maksaa.

näin ei kai aina ole ollut.

Jaa-a, en osaa varmaksi sanoa, mutta ajattelisi, että se kenen nimellä ne laskut on, niin sen maksettavaksi ne jää. Mutta toisaalta taas, ne vakuutuksethan ovat nimenomaan sille autolle otettuja..

Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Ei siitä omistajalle mitään tietoa tuu.

joo huomasin että ei tuu tietoa EI!! isäni meni laittamaan autonsa nimiini ja ilman lupaa. (tai asiasta oli puhetta puhelimessa mutta en luvannut mitään) vakuutus yhtiö vain tälläs sen nimiini eikä kysynyt minultaasiasta.

kuulin vaan että on tullut lakipykälä jossa on näin että jos, haltia ei maksa maksaa omistaja. tai siis mieheni soitti tänään vakuutusyhtiöön ja siellä olivat näin sanoneet. miten näin helppoa voi olla laittaa toisennimiin tavaraa 2009. järkyttävää!!!

nimeäni en ole yhteenkään paperiin laittanut...

On se nyt jumalauta ku ei kehenkään eikä mihinkään voi enää luottaa. Mulla ei oo kokemusta kun haltijana olosta ja parkkisakoista, eli jos tulee parkkisakko niin se tulee haltijalle, ihan sama kenen kuljetettavana se auto on..

Alkuperäinen kirjoittaja No :
On se nyt jumalauta ku ei kehenkään eikä mihinkään voi enää luottaa. Mulla ei oo kokemusta kun haltijana olosta ja parkkisakoista, eli jos tulee parkkisakko niin se tulee haltijalle, ihan sama kenen kuljetettavana se auto on..

jos haltia ei maksa, meneekö se sitten omistajalla?? onko tietoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kannattaa soittaa esim. vakuutusyhtiöön, missä auto on vakuutettu. Tai autoliittoon tai mihin ikinä, missä tietäisivät.

Itseasiassa en oo ihan varma, mut käsittääkseni ei, vaan jos ei haltija maksa ni se peritään ulosotossa. Tänään oon siis käynyt tätä tappelua, ja saan tiedon tästä asiasta huomenna, kun ottavat selvää.. Ainakin siinä maksumääräyksessä lukee että jos ei makseta niin peritään ulosoton kautta, ni tosta sais vähän semmosen käsityksen, et haltijan maksettavaks jää.

tainut isukki väärentää nimesi. minä ainakin jouduin allekirjoittamaan paperit. minä olen siis auton omistaja ja mieheni haltija. verot ja vakuutukset tulevat hänen nimellään. minä en vakuutusta saanut itse otettua koska minulla ei ole ajokorttia.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mutta siis kyllähän sä tosiaan voisit mekkalan tosta nostaa,että sun nimiin antavat laittaa ilman minkäännäkösiä valtuuksia!

joo on se nyt kumma että kukavaan voi nimiä paperiin laittaa. tosiaan on isukki väärentänyt joo ei olisi ihme. väittää kyllä itse että ei nimiä tarvittu. jos ei olisi itse maininnut asiasta en tietäisi mitään.

on joskus ollut auto ihan luvallisesti nimissäni lakut, eikä perittävätkään ole tullut minulle. mutta olisi kuulemma nyt tullut niin että perinnän jälkeen tulee lasku omistajalle jos ei maksa haltia. pitäneekö tämä sitten paikkansa.

eli siinä palaisi kai sitten kummakin luottotiedot..

viellä tämän jotenkin sulattaa jos laskua ei tulisi minulle ja auttaisin isää mielelläni... mutta riskiä en ota omiin nimiini niin että joudun maksumieheksi. koska en ole itse ollut edes paikalla!!! isäni taas kun on siinä luulossa että asiat on niinkun ennen että voi jättää laskut maksamatta,yms... ja minä en kärsi. mitenhän tämä sitten verotuksessa menee jos ei haltia maksa?

vitsikun ei ihmiset voi pitää nimiään puhtaana niin sais muut olla rauhassa!!! aina pummimassa jotain apua kun ei saa nimiinsä..

pitää sittaa huomennä itse ja selittäätilanne tapiolaan... voi niillä suuloksahtaa auki.. mutta luulen että en ole eka jolle käy näin. minä vaan olen ajoissaliikkeellä. eli autotuli nimiini perjantaina, ja pyhinä ei voinut soittaa tänään en kerennyt päivällä töittentakia soittaa. mieheni soitti mutta eivät voineet kertoa tarkemmin puhelimessa tietojani. eli on se kumma kun nimiin voi tavaraa laittaa mutta puhelimessa ei tietoja edes omalle miehelle anneta.

olen mielestäni oikeutettu nyt kyllä korvauksiin... tästä huolimattomuudesta.

pitää sittaa huomennä itse ja selittäätilanne tapiolaan... voi niillä suuloksahtaa auki.. mutta luulen että en ole eka jolle käy näin. minä vaan olen ajoissaliikkeellä. eli autotuli nimiini perjantaina, ja pyhinä ei voinut soittaa tänään en kerennyt päivällä töittentakia soittaa. mieheni soitti mutta eivät voineet kertoa tarkemmin puhelimessa tietojani. eli on se kumma kun nimiin voi tavaraa laittaa mutta puhelimessa ei tietoja edes omalle miehelle anneta.

olen mielestäni oikeutettu nyt kyllä korvauksiin... tästä huolimattomuudesta.

On kyllä törkeää toimintaa! Meneekö se sitten niin, et jos joku on väärentänyt allekirjoituksen noihin papereihin, niin periaatteessa ei saa koskaan tietää, jos onkin jonkun auton omistaja?? Siis vasta kun ulosottomies ottaa yhteyttä?

joo asiaa selvitellyt ja onkin niin että isäni on omistaja ja minä haltia. laskut tulee isälle mutta minun nimissäni koska olen haltia. soitin sille virkailialle joka teki sitä päätöstä. hän sanoi että maksut on maksettu 30.6 asti. ja mitään allekirjoituksia ei ole ollut minulta ei edes väärennettyjä vain isäni sana, siitä että laskut maksetaan. asialle ei kuulemma voi tehdä mitään vastakun 30.6 kun vakuutus kausi päättyy!!! eli käytännössä voin laittaa naapurin pertin haltiaksi omaan autooni noin vain jos saan henkilötunnuksen tietooni. sanoin ilmoittavani esimiehelle tästävirheestä.. nainen tokaisi vaan että se on "voi voi" että näin tapiolassa. myönsi virheensä mutta ei halunnut tehdäasialle mitään.. luuli kai minua tyhmäksi.

autoa en kuulemma voi poistaa rekisteristä koska se ei ole nimissäni. soitettiin sitten helsinginpäähän tai siis mieheni soitti, silllä lupasivat selvittää asiaa. toivotaan että tässä käy niin että vakuutus rahat palautetaan isälleni, ja se akka saa potkut. tommosia virkailioita ei tarvita voi saakutti!!! sen virkailian olisi pitänyt ottaa asiasta selvää. eikä luottaa isän sanaan!!!
joka ei edeskoskaan ole ollut minun huoltaja ja on itsellään mennyt luottotiedot. senhän ne näkee isäntiedoista. muutenhan ne antaisi, vakuutuksen isän nimiin ja minä olisin omistaja. tämä edellämainittu järjestely olisi ollut minulle parempi.

nyt kyllä mietityttä voiko mihinkään enää luottaa. onneksi isä mainitsi asiasta (tyhmyyttäänkö?) en olisi muuten saanut tietoon sitä vastakun hän olisi mahdollisesti jättänyt maksamatta jotain laskuja, esim parkkisakot, vakuutukset. jos sillonkaan koska laskut ei tule minun osoitteeseeni. viimeistää lusimaan kutsu parkkisakoista, olisi tullut minulle.

joo asiaa selvitellyt ja onkin niin että isäni on omistaja ja minä haltia. laskut tulee isälle mutta minun nimissäni koska olen haltia. soitin sille virkailialle joka teki sitä päätöstä. hän sanoi että maksut on maksettu 30.6 asti. ja mitään allekirjoituksia ei ole ollut minulta ei edes väärennettyjä vain isäni sana, siitä että laskut maksetaan. asialle ei kuulemma voi tehdä mitään vastakun 30.6 kun vakuutus kausi päättyy!!! eli käytännössä voin laittaa naapurin pertin haltiaksi omaan autooni noin vain jos saan henkilötunnuksen tietooni. sanoin ilmoittavani esimiehelle tästävirheestä.. nainen tokaisi vaan että se on "voi voi" että näin tapiolassa. myönsi virheensä mutta ei halunnut tehdäasialle mitään.. luuli kai minua tyhmäksi.

autoa en kuulemma voi poistaa rekisteristä koska se ei ole nimissäni. soitettiin sitten helsinginpäähän tai siis mieheni soitti, silllä lupasivat selvittää asiaa. toivotaan että tässä käy niin että vakuutus rahat palautetaan isälleni, ja se akka saa potkut. tommosia virkailioita ei tarvita voi saakutti!!! sen virkailian olisi pitänyt ottaa asiasta selvää. eikä luottaa isän sanaan!!!
joka ei edeskoskaan ole ollut minun huoltaja ja on itsellään mennyt luottotiedot. senhän ne näkee isäntiedoista. muutenhan ne antaisi, vakuutuksen isän nimiin ja minä olisin omistaja. tämä edellämainittu järjestely olisi ollut minulle parempi.

nyt kyllä mietityttä voiko mihinkään enää luottaa. onneksi isä mainitsi asiasta (tyhmyyttäänkö?) en olisi muuten saanut tietoon sitä vastakun hän olisi mahdollisesti jättänyt maksamatta jotain laskuja, esim parkkisakot, vakuutukset. jos sillonkaan koska laskut ei tule minun osoitteeseeni. viimeistää lusimaan kutsu parkkisakoista, olisi tullut minulle.

tämä ei siten ole vitsi vaan totisinta totta!! kerron tämän siksi että jos on joku joka vähänkin epäilee itsellee samaa kohtaloa soittaa vakuutusyhtiöön ja ottaa asiasta selvää.. HETI!!

Alkuperäinen kirjoittaja häiriö:
onko kukaan menettänyt luottotietonsa niin että on ollut auton omistaja ja haltia on jättänyt maksamatta laskut??

kuulin että jos haltia jättää maksamatta, se menee perintään ja sitten omistaja maksaa.

näin ei kai aina ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kannattaa soittaa esim. vakuutusyhtiöön, missä auto on vakuutettu. Tai autoliittoon tai mihin ikinä, missä tietäisivät.

uskoisin, että eivät mene omistajan piikkiin, koska kuka tahansa voi olla auton omistaja, mutta haltijalla pitää olla sekä ajokortti, että luottotiedot kunnossa (siis usein vakuutusyhtiö vaatii, jotta saa vakuutuksen). siis miten voisi pistää omistaja maksamaan, jos ei olisi edes itse niitä ottamaan... siis tämä vain esimerkkinä. en väitä että ap:lla olisi tälläinen tilanne.

Yhteistyössä