Luottotiedoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Täällä kun on paljon ollut kyselyjä että saako mistään mitään kun on luottotiedot menneet joko ittensä takia tai sitten muusta syystä niin mä voin sanoa että kyllä saa. Itellä on mennyt ne kans vuosia sitten ja viime syksynä pistin Anttilaan takkitilauksen ja koitin kepillä jäätä eli laitoin heti maksutavaksi ton erälaskun niin läpi meni että paukahti. Epäilin kyllä heti aluksi sitä itekin mutta kun tuli puhelimeen tekstari eikä siinä ollut summaa niin vieläkin arvelutti että jospa ne on unohtaneet sen siitä. No menin postiin noutamaan pakettia niin sain sen ilman että tarvi siinä käyttää rahaa, lasku oli paketissa ja maksoin sen erissä. Sitten tossa loppuvuodesta (pari erää takista jälellä) tilasin imurin sieltä ja sekin on ens kuussa maksettu, siitäkin jäi pari erää kun tilasin mikron, niissä on niin pienet kk-erät että ne on helppo maksaa vaikka kerralla pois jos on jonakin kuukautena vähemmän laskuja. Oon nyt miettinyt että mitäköhän tilais syksyllä kun saan noita mikron erälaskuja vähemmäksi eli jäis toi 2 erää jälelle. Mutta sen näkee sitte mitä keksin.

mäkin sain anttilasta tilattu x-boxin vuonna 05 osamaksulla. sit ku se oli maksettu yritin tilata turvakaukaloa,ni ei enää onnistunukkaan =) ja siis samat luottotieto merkinnät oli, paitsi et velkaa vuosi lyhennetty siin välis.

jep sain kans vaikka vuosia hoidellut hölmöilyjäni ja luottotiedoissa merkinnät vuodelta 2004. ilmeisesti kattoovat et sen verran vanhoja tai jos tilaamasi tuote ei nyt mikää sikakallis ollut... tiiä noista...

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
tiiättekö muuten kauan kestää kun kaikki velat maksaa käteisellä et luottotiedot palautuu?

Eikös ne ole voimassa kuitenkin sen ajan mikä on määrätty eli 2v. ja mikäli on käräjäoikeudenpäätös niin sitten on 4v.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
5 vuotta siitä kun olet velat maksanut, on nimi puhdas.
Nimimerkillä pari kuukautta sitten puhdistui omat tietoni :D:D

Eikö ne poistu siitä päivämäärästä mikä on merkitty asiakastietoon poistuvaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
5 vuotta siitä kun olet velat maksanut, on nimi puhdas.
Nimimerkillä pari kuukautta sitten puhdistui omat tietoni :D:D

Eikö ne poistu siitä päivämäärästä mikä on merkitty asiakastietoon poistuvaksi?

Tarkoittaa mitä..?

Eli ite maksoin kaikki pois toissa talvena ja ne poistuu 2009. Muutama aikaisempi merkintä nyt jo poistunu.

Eli ite maksoin kaikki pois toissa talvena ja ne poistuu 2009. Muutama aikaisempi merkintä nyt jo poistunu.

Miten ne niin pian jo poistuu?
Mulla meni ainakin tuo 5 vuotta. Maksoin siis ulosotosta kerralla kaiken pois.

Miten ne niin pian jo poistuu?
Mulla meni ainakin tuo 5 vuotta. Maksoin siis ulosotosta kerralla kaiken pois.

Eli tuo on se alkuperäinen päivämäärä mikä oli merkitty milloin velka vanhenee/poistuu eikä se siitä miksikään muuttunu vaikka maksoin pois. Ei siis tullu uudelleen laskentaa.

Tuolta aiemmin mainitusta omatieto-sivustolta löytyy vastaukset,
mutta mulla aikoinaan näin:
jos vaan menny ulosottoon ja maksat heti pois, niin merkintä poistuu heti
jos tuomioistuimen päätös, merkintä poistui vasta sen tietyn määräajan jälkeen esim. 4v

Kannattavampaa olisi pyrkiä ostamaan pienetkin ostokset ilman luottoa. Alle 200 euron ostoksissa Anttilan Kotiostostilillä todellinen vuosikorko on yli 25 %. Rahaa se on sekin, etenkin jos on vähissä rahoissa.

Yhteistyössä