Luottotiedoista asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hylkiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hylkiö

Vieras
Mulla on mennyt luottotiedot (itsestä riippumattomat syyt, väkivaltainen ex sai aikaan). Tilanne on nyt se, että olen maksellut ulosottoon viimeiset vuodet velkoja pois, ja siellä on velkaa jäljellä enää alle tuhat euroa. Mutta mulla on yli 10 000e perintätoimistoille velkaa, jotka jostain syystä eivät ole laittaneet velkoja ulosottoon vaan kerryttävät korkoja ja velkaa.
Mitä niille tapahtuu? Jos ne jää jumittamaan edelleen perintätoimistoille, niin saanko mä silti luottotiedot takaisin jos ulosotto on nollalla?

Tiedän, mulla ei ole ihmisarvoa tämän takia, mutta jos nyt tän kerran sais asiallisia vastauksia.

Kyllä perintätoimistot säännöllisin väliajoin alkavat periä velkojaan uudelleen. Mitä tarkoitat että ne jää jumittamaan perintätoimistolle? Siis sellaista tilannettako että perintätoimisto ei lähetä laskuja eikä sinulla myöskään ole enää maksettavaa ulosottovirastolle? Sellaista ei varmaan tule. Tietenkin jos maksat perintätoimistojen laskut ajallaan ja olet maksanut kaiken ulosotossa olevan voit varmasti saada luottotietosi takaisin siitä huolimatta että makselet edelleen perintään laskuja. Tietojen palautumiseen menee joka tapauksessa vuosi tai enemmän siitä kun viimeisen erän olet ulosottoon maksanut.

Eikös luottotietojen takaisin saamiseen mene vuosia, vaikka kaikki olisi jo maksettu? Ehkä kannattaisi soittaa perintätoimistoon ja tehdä maksusuunnitelma, etteivät mene ulosottoon.

Kannattaa ottaa yhteyttä perintätoimistoihin ja sopia maksusiunnitelma, muutoin velat menevät jossain välin uudelleen ulosottoon. Perintätoimistoihin saa yleensä kohtuu kk-erät ja saattavat lopettaa koronkin kertymisen.

Soita perintätoimistoon ja sovi maksusuunnitelma, jota pystyt noudattamaan
Kaikkea ei välttämättä saada samalle sopimukselle jos useita velkoja, mutta maksaminen myös sinne on hyvä aloittaa. Tai sitten voit pyytää perinnän keskeytystä, jolloin ne siirretään ulosottoon.

Kumpi on kannattavampaa, pyytää perinnän keskeytystä vai maksaa ne suoraan perintätoimistoille? En ole pystynyt maksamaan perintätoimistoille yhtään mitään, kun ulosotto on vienyt niin suuren osan palkastani. Mutta nyt kun ulosotto on lopuillaan, pystyn tietysti alkamaan hoitamaan noita. Ahdistaa vain se, että jos maksan vaikka 100e/kk yhteen paikkaan, niin velka ei lyhene ollenkaan kun saman verran kasvaa taas korkoa seuraavaan kuuhun mennessä. Näin kävi, kun yritin kerran yhden perintätoimiston kanssa asioista sopia :(

Alkuperäinen kirjoittaja hylkiö;30188290:
Ja siis sitä tarkoitan, että laskut kasvavat vuosikaupalla korkoa perinnässä eivätkä jostain syystä siirry ulosottoon.

Niinku tuola jo tulikin aikasemmin, ota arjen koittaessa yhteyttä sinne perintään. on mahollista sekin ett ovat 'unohtuneet' johonkin ja sit yllättäen lojauttavat ne uo:oon. VOit kysyy kohtuullistamista (tai mikä se ny oli) eli jos karsisvat vähän omia kulujaan pois päältä sikäli kun se nopeuttais/mahdollistais maksua.

No esim. mä maksoin KAIKKI mun velat ulosottoon tämän vuoden tammikuussa. Perintätoimistoon on vielä n. 1000e jäljellä. Luottotiedot saan vasta vuonna 2017 kesäkuussa. :/ Kaikki riippuu milloin tuomiot on annettu, kuinka pitkä tuomio, ja onko kerinnyt "uusiutumaan". Niin kuin minulla kävi yhden laskun kanssa. Muuten olisin saanut luottotiedot takaisin tänä kesänä.

Suosittelen ottamaan yhteyttä velkaneuvojaan ja hakemaan velkajärjestelyä.

Ikävä kyllä useimmat perintätoimistot kierrättää velkoja joko uo:n kautta ja jälkiperintään jne taikka vain ns.hautovat niitä itsellään, korot juoksee ja perintäkulut. Kierre voi olla loputon todellakin!
Eihän se ole kannattavaa bisnestä antaa velkoja uo:lle oikeuden kautta läheskään ikinä. Viimeiseen asti pitävät velat itsellään.
Voit toki yrittää sopia, pyytää kohtuullistamista mutta yleensä siinä käy juuri niin, ettei velat kovin paljoa pienene kun maksat yhtä ja toiset velat kerää kuluja lisää pottiin.

Kuulostaa siltä, että sinun kannattaisi pyytää perinnän keskeyttämistä. Näin perintäkulut lakkaa juoksemasta. Kun et kovin nopeasti pysty noita kuitenkaan pois maksamaan, todennäköisesti perintätoimistot kuitenkin jossain vaiheessa läväyttäisivät velkansa ulosottoon, ehkä silloin kun olet muut velkasi ulosottoon maksanut.

Onko sinulla moneenkin perintätoimistoon velkaa? Jos vain pariin, niin voit toki koittaa ensin sopia maksusuunnitelmasta ja kulujen kohtuullistamisesta. Tai siis oikeastaan sinulle ei pitäisi tulla perinnästä enää mitään ylimääräistä kulua, jos maksusuunnitelma on sovittu ja sitä noudatat. Jos tämä ei kuitenkaan onnistu, parempi tosiaan pyytää perinnän keskeytystä kuin antaa perintätoimistojen kasvattaa kulujaan.

Höh, et sä mikään hylkiö tai ihmisarvoton ole!! Hienoa että pääsit tuollaisesta miehestä eroon.
Täällä saattaa saada vastaukseksi vähän mitä sattuu, ei välttämättä oikeaa tietoa. Voit vaikka soittaa velkaneuvojalle, sieltä ainakin tulee 100% varma vastaus

Onko nykyihmisen ihan oikeesti noin vaikeaa kysyä sieltä josta saa vastaukse; tässä tapauksessa sieltä perintätoimistolta? Kuinka avuton voi ihminen olla?

Jos sulla on noin paljon vielä velkaa, onkohan se exä syyllinen niihin vai syytätkö aina muita mokistasi?

Alkuperäinen kirjoittaja äitiski suuttuis;30188587:
Onko nykyihmisen ihan oikeesti noin vaikeaa kysyä sieltä josta saa vastaukse; tässä tapauksessa sieltä perintätoimistolta? Kuinka avuton voi ihminen olla?

Ei välttämättä perintätoimistosta saa oikeaa ja puolueetonta tietoa. Nehän tekee omaa bisnestään ja ajaa samalla myös velkojan etuja, ei velallisen.