Luottamus vauvanhoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienen pieni huomautus.. Jos haluat oikeasti olla tasavertoinen vanhempi isän kanssa, et " anna lasta hoitoon" isälle. Isä on yhtälailla vauvan vanhempi kuin sinä. Eikö olisi outoa jos tuleva isä kertoisi kavereilleen "antavansa vauvan kyllä vaimolle hoitoon, ihan jopa kahdestaan"..

En ihan ymmärtänyt ensimmäisessä viestissäsi ollutta pohdiskelua siitä, että tapaat lasta hoitavat henkilöt ensin, jotta voit jättää vauvan turvallisin mielin jne. Mielestäni vauvaa ei ikinä (poikkeus tilanteet poislukien) jätetä hoitoon henkilölle, joka ei tunne lasta etukäteen. Eli jos olette jättämässä vauvan esim mummolaan olethan nähnyt jo aiemmilla vierailuilla miten mummo /vaari hoitaa vauvaa?

Hui, itseä jännittää ihan kamalasti et miltä tuntuu sitten kun vauva on syntynyt. Nyt ajatus vauvan antamisesta edes isän syliin tuntuu jotenkin niin turkasen luonnottomalta :oD Mut tottakai sitä sit ihan tarkotuksellakin höllentää käytännössä. Täytyy vaan opetella luottamaan :o) Jännät on nuo hormonit...

Tän kolmannen kohdalla äidinrakkaus hyöky täysillä pintaan heti kun lapsi oli ulkona. Vikki vietti tunnin paitani sisällä rintaa imien ja olin tosi kade kun sitten jouduin suihkuun ja Data sai jäädä pesemään sekä pukemaan vauvaa. Miehelle kyllä oon nyt luottanut vauvan hoitoa ihan yhtä lailla kuin itselleni, mutta muiddn kohdalla tekee pahaa. Viktor 12 pv vanha nyt.

Tän kolmannen kohdalla äidinrakkaus hyöky täysillä pintaan heti kun lapsi oli ulkona. Vikki vietti tunnin paitani sisällä rintaa imien ja olin tosi kade kun sitten jouduin suihkuun ja Data sai jäädä pesemään sekä pukemaan vauvaa. Miehelle kyllä oon nyt luottanut vauvan hoitoa ihan yhtä lailla kuin itselleni, mutta muiddn kohdalla tekee pahaa. Viktor 12 pv vanha nyt.

Jotaki samankaltaisia fiiliksiä odotan itellekin :o) Iik, jänskättää.

ja minä kun luulin että tuo aloitus on provo :) mutta siis oikeasti joku voi olla noin nipo ja stressaava ihminen... jep jep. kannattaa vähän löysentää pipoa tai voi tulla aika rankkaa kun se vauva syntyy ;)

mamma :) ai että vihaan tuota että kaikkeen pitää liittää tuo mamma... sitä ollaan niin mammaa ;) ja hormooneita voi syyttää kaikesta, hölmöydestäkin, vaikka mitkään hormoonit ei edes jylläisi, ihan liioiteltuja koko hormoonit...

Yhteistyössä