Luotolla/velaksi ostaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja provo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

provo

Vieras
Moniko tunnustaa?

Pisti vain eilen silmiini kun ruokakaupassa olin ja edessäni vanhempi rouva osti ruokaa,oli tarkka ruokien hinnoista kun jotain kai oli 'kortti tarjouksena'' ja ruokien yhteis summa oli hiukan alle 5e
edes muovikassia ei mammeli ostanut vaan vaati myyjältä niitä ilmaisia (hedelmä) pikkupusseja

Toinen esimerkki sattui vaatekaupassa kun opiskelijaneiti osti vaatteita hiukan alle 20e ja luotolle.

Onko minulta mennyt jotain ohi vai onko nyt joku uusi ilmainen luottokortti tarjolla jossakin? Itselläni on ollut pankkikortti ja sen koin huonoksi, samoin minulla ollut luottokortti ja siinä oli jo se laskutuslisä tai mikä nyt nimeltään
sen 10e kk +muut kulut ja korot eli halvemmaksi siis jää ostaa ne 5e ruuat käteisellä kuten ne muutamankympin vaatteetkin,
vai onko ihmisillä oikeesti niin paljon ylimääräistä rahaa jotta kannattaa luottoyhtiöitä elättää.

Useimmat kai käyttävät maksuaikaa, eivät luottoa. Joissakin korteissa vuosimaksu on pieni ja jos ei mene maksuja luoton puolelle ollenkaan, ei siitä mitään kuluja tule vuosimaksua enempää. Jostain luin kyllä, että jatkossa, kun suomalainen pankkikortti jää historiaan, korttimaksuista voi tulla lisämaksullisia tai luottokorttimaksuista, mutta toisaalta voidaan antaa alennuksia korttiostajille, riippuen siitä miten kauppias toivoo asiakkaisen maksamisen hoitavan.

Käytännössä aika moni työkaverini ostaa kaikein Dinerssilla ja kerää pisteitä. Jos kortti on, niin sen käyttäminen maksuaikakorttina ei tuo minkäänlaisia lisäkuluja verrattuna siihen että se kortti olisi lompakossa.

Toinen juttu on tosiaan, jos joutuu oikeasti luotolla ostamaan. Se tulee kalliimmaksi kuin pankkikortti tai käteinen.

Jos ostaa Visalla ja maksaa laskun kokonaan heti pois kun se tulee, ei mene mitään korkoja. Joten ei siinä elätä luottoyhtiötä kuin vuosimaksun verran, eikä käytännössä sitäkään voi laskea, jos kortti olisi joka tapauksessa olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Useimmat kai käyttävät maksuaikaa, eivät luottoa. Joissakin korteissa vuosimaksu on pieni ja jos ei mene maksuja luoton puolelle ollenkaan, ei siitä mitään kuluja tule vuosimaksua enempää. Jostain luin kyllä, että jatkossa, kun suomalainen pankkikortti jää historiaan, korttimaksuista voi tulla lisämaksullisia tai luottokorttimaksuista, mutta toisaalta voidaan antaa alennuksia korttiostajille, riippuen siitä miten kauppias toivoo asiakkaisen maksamisen hoitavan.

Tuota kun olin siinä vieressä niin ei tosiaan voinut olla kuulematta
Myyjä: pankilla vai?
Mummeli:ei,luotolla.
Myyjä:siis luotolla?
Mummeli:Niin

ja samantapainen keskustelu oli tuon vaateshoppailijan kohdin.

Alkuperäinen kirjoittaja provo:

Aivan, puhekielessä sanotaankin että pankilla vai luotolla, mutta vastahan se laskun tullessa on päätettävä maksaako heti kaiken pois vai antaako mennä luotolle. En ole minäkään kuullut kenenkään sanovan, että pankilla vai maksuajalla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

niin? eihän siinä mitään kuluja mene, senkun maksat seuraavassa kuussa pois.

tiedän S- ja K- ryhmän kortit,kyse oli nyt pankin 'omista' korteista joilla asiakkaat maksoivat.

Juu, maksaessa päätetään, asioiko pankin kanssa (maksaako pankkikortilla) vai luottoyhtiön kanssa (siis luottokorttipuolella sitä korttia ) ja se on se ja sama kauppiaalle, käyttääkö asiakas sitä luottokorttiaan vain maksuaikaperusteisesti, vai käyttääkö luotto-ominaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä käytän välillä luottokorttia jos ei satu käyttötilillä olemaan sopivaa summaa vaan se summa löytyy toiselta tililtä. laskun olen aina maksanut suuruudesta riippumatta kerralla pois.

Mikä kortti sinulla siis käytössä?Meinaan vain kun minulla on kanssa luottokortti ja jos ostan luotolla ja vaikka maksan sen heti laskun tullen pois niin siihin tulee heti tilin hoito ja käsittelykuluja ym. eli jos ostan 5e ruuat niin ne tosiaan eiolen vain sitä 5e vaan yli 10e

Mä käytän välillä luottokorttia jos ei satu käyttötilillä olemaan sopivaa summaa vaan se summa löytyy toiselta tililtä. laskun olen aina maksanut suuruudesta riippumatta kerralla pois.

Mikä kortti sinulla siis käytössä?Meinaan vain kun minulla on kanssa luottokortti ja jos ostan luotolla ja vaikka maksan sen heti laskun tullen pois niin siihin tulee heti tilin hoito ja käsittelykuluja ym. eli jos ostan 5e ruuat niin ne tosiaan eiolen vain sitä 5e vaan yli 10e

no mikä kortti sulla on?? ei mulle koskaan tule tommosia kuluja. on sekä master että visa.

Stockan masteri ja ei tule mitään maksuja kun maksaa kaikki pois kerralla.

Meillä on visa kortilla vielä vakuutus eli ostetuile tavaroille joka on voimassa myös ulkomailla.
Ja myös kartuttaa op bonuksia. Ostan aika paljon tavaraa visalla ja sit maksan kerralla laskun pois.

Yhteistyössä