Luotettavia "varhais"TESTEJÄ?

Onko 25iu mittaavat testit luotettavia jo pp10 lähtien?
Kun mulla alkaa vuotaa hyvissä ajoin niin siks on "pakko" testata jo noin aikasin ettei tarvis turhaan käyttää lugeja..
Onko kellään näkyny mitään hailakkaa tossa vaiheessa näillä testeillä? :attn:

Onko kokemuksia First Signalin 10n herkkyydestä? Luin juuri muualta, että monella jopa vähemmän herkillä tulee paljo vahvempaa viivaa kun tolla vielä ihan heikkoo! :eek: Ja tähän negaan viimeks luotin pp11 :|

Suositteluja eri merkeistä aikaseen testaukseen otetaan vastaan :flower:
 
Tuohon kysymykseesi en osaa vastata, mutta kysyisin onko siitä sitten jotain haittaa jos syöt noita lugeja pitempään? Mulle ainakin gyne sano, että niitä voi syödä koko reseptin loppuun, jos olen raskaana.
 
Mun kemiallisesta, kun hcg pp14 89, näytti baby plussan testi pp9 tosi tosi tosi hailua aavistusviivaa. En tiedä sitten missä tuo hcg korkeimmillaan kävi, että oliko laskusuunnassa tuo pp14 mitattu arvo. Mutta aikasin tuo testi kuitenkin näytti, arvo tuskin oli paljon mitään vielä pp9.

Nyt tästä alkaneesta raskaudesta pp12 testasin kotitestin herkällä+rfsu:lla ja vaikka hcg on sillon ollut jo pitkälle päälle 400 niin herkkä testi näytti vaaleampaa viivaa kun rfsu. Että jälkimmäiseen luotin sillon enemmän. Mutta kontrollin vahvuista tummaa viivaa ei tullut siihenkään.
 
nyt menee vähä asian vierestä, mut jännä toi lugejen käyttökin, kun mulle sanottiin et ottaa ne suun kautta, jos vaan ei tule voimakkaampia sivuoireita...pitää tieten vielä varmistaa lääkäriltä tosta että onko tehottomampia suun kautta otettuna...miks pitääki olla joka lääkärillä niin eri käytännöt...
 
Tähtisilmä, oon lukenu että ne ois jotain 5 kertaa tehottomampia suun kautta..eli pitäs ottaa "mahdottomia" määriä että tulis sama vaikutus.

Mulla on yks PregCheck-testikin kaapissa, sekin mainostaa että ois herkkä muttei kerrota tarkemmin kuinka herkkä.. onko tästä kellään kokemusta?
 
Testasin pp8 sofi one stepillä (liuska) ja david pregnancy test (puikko) selkeät viivat molempiin. Viivat eivät olleet tummanpunaisia, mutta selvästi näkyvissä olevat vaaleanpunaiset viivat.

Luetettavuudesta en osaa sanoa suuntaan enkä toiseen, mutta molemmat näyttivät viivat n. 3 minuutissa, tulos tulisi muistaakseni lukea 5 minuutin kuluessa.

Testit tilasin netistä ja olivat halvimmasta päästä, mutta jospa niihin voisi luottaa ja toivotaan, että raskaus jatkuu eikä mene kesken. Näin aikaisinhan sitä ei kannattaisi testata, mutta en malttanut olla testaamatta.

 
Lueskelin tosta rfsu:sta nyt että onko sittenkään niin luotettava.. joillain tullu negaa vaikka ollukin raskaana ja lääkärikin kysyny että et kai sillä ollu testannu.. ja että toisaalta, jollekin miehellekin näyttäny haaleeta plussaa! :eek:
Netistä en oikein voi tilata kun moni vaatii maksun ennakkoon eli verkkopankin kautta eikä mulla oo sellasta, tai jos on laskun mahdollisuus niin tulee lisäkulua.. Se First Signal taitaa olla ainoo 10-testi mitä saa apteekeista/kaupoista?
Toisaalta mietin että onko se tuoresiirron jälkeen niin "elintärkeetä" käyttää lugeja jos on kuitenkin jotain omaakin keltarauhastoimintaa? Eli ettei välttämättä haittais vaikka erehtys lopettaa luget liian aikasin?

Clearbluesta (plus/miinus) oon lukenu kaikkein vähiten huonoo palautetta että kukaan ois saanu sillä väärää negatiivista ainakaan.. harmi että on vähä kalliimman puoleinen.
 
Ohhoh, kysyin noiden rfsu:n testien herkkyydestä s-postilla ja näin vastattiin

Pahoitteluni puutteellisista merkinnöistä. Tarkistin asian tuotepäälliköltämme ja määrä on 20 mlu/ml (raskaustestikynä ) sekä
50 mlu/ml (liuskatesti).


Ystävällisin terveisin,
Suomen RFSU Oy
Asiakaspalvelu


Kyniä en oo nähnykään missään, mutta eipä oo kai sitten luottamista noihin liuskoihin varhaistesteinä! :(
 
Heips risis
Minä plussasin pp9 Clearbluen +/- testillä ja muistaakseni siinä on herkkyys se 25IU. Rfsu:N testeihin en enää luota, yhden plussan oon niillä saanu ku ei oltu edes hoidoissa ja meillähän se luomuplussa ei oo millään tavalla mahdollinen. Apteekissa muistaakseni makso kaks CB:n testiä 15e, joka tuntuu aika kalliilta, mutta toisaalta hoitokiertoa kohden aika vähän, jos siis tuhlaa nuo kaks yhdessä hoidossa.
 
Mä oon käyttäny kaikissa hoidoissa niitä netistä tilattavia Sofi one step -liuskoja ja ovat näyttäneet haaleaa, mutta selkeää plussaa jo pp8 kahdessa eri hoidossa.

Suosittelisin varmaan minäkin tota clearbluen testiä, jos apteekista on haettava. Kallishan se on, mutta näyttää kyllä ajoissa. Ekassa tärpissä sain sillä plussan pp11 (en edes testannut aiemmin) ja se plussan pystyviiva alkoi muodostua siihen samalla sekunnilla, kun kastoin tikun kippoon. Uskon, että olis näyttänyt pari päivää aiemminkin jo plussaa (sitten pp12 mitattuna hcg oli 300).
 
Hmm.. mietin ovistestien käyttämistä tähän tarkotukseen...kuulema monelle tullu niilläkin vahvaa viivaa jopa ennen kun mitkään r-testit näyttäny mitään.. Oispahan edes joku viiva minkä vahvuutta (tai mun kohdalla heikkoutta) mietiskellä :ashamed: (itsekusetusta ja turhaa illuusioo..) Toisaalta joillekin noi on näyttäny hailakka vaikka sit r-testillä plussaa. Eli joutuu sit kuitenkin testaan "oikeellakin" testillä..

muok* Taas kun on lukenu muiden juttuja varhaisplussista että millä tahansa testillä on tullu vahvaa haamua jopa pp9 ja paljon parjatulla first signalillakin voi saada selkeen haamun jo pp8, niin alan uskoo entistä vankemmin että ihan sama mikä testi on, viimestään pp10 pitäs jotain näkyä.. jos ois ikinä mitään mitä ne vois näyttää :'( Kai se parempi vaan on ottaa kerrasta se nega ja that's it, eikä tartte enää vatvoo mielessään mitään turhia.
 
nostoo..... etenkin kiinostas tietää millä testeillä tullu vääriä negoja? Kun mahdollisesti lääkkeellinen pas tulossa niin pitäs olla luotettava testi että varmasti uskaltaa lopettaa lääkkeet, siis jos negaa....
(mulla toi ed. profiili rupes hävittään oudosti koko tekstin jos yritti muokata eikä meinannu mitenkään saada takas, etenkin lainatut tekstit ja jopa TOISTEN viesteistä...! :O että pitää vaihtaa ja kokeilla miten tää toimii vai onko muilla käyny tällästä?)
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan rfsu liuskojen herkkyyttä laskettu viime aikoina? Ihmettelen vaan kun eilen hcg:n poistumista testatessa pc-liuska oli täysin negaa (ei edes roskishaamua) mutta rfsu:ssa näkyy vieläkin tosi hailua haamua, vaikka herkkyyksien pitäs olla päinvastoin. En nyt ihan takuuseen mee etteikö vois olla se kuuluisa viivanpaikkakin, mutta kun ei sellasiakaan noihin oo koskaan sillon tullu kun on ollu negaa siirtojen jälkeen.
Siirron jälkeen testatessa, kun hcg oli nousussa niin meni juuri niin että ensin näytti pp5 ja 6 toi pc roskishaamuja ja rfsu oli vielä negaa, ja vasta pp10 näky rfsu:ssa tosi hailua viivaa. Nämä kesäkuiset pari rfsu:ta oli siis päiväyksen ylittäneitä vanhempia jämiä. Sitten pp11 tuore rfsu näytti selkeesti vahvempaa viivaa, mutta sen jälkeisinä päivinä ei kuitenkaan yhtä selvästi vahvempaa tai välillä pysy suunnilleen samanvahvusena.
Joskus vuosia sitten kun kyselin rfsu valmistajalta noiden vahvuuksia, niin liuskoissa se oli 50 ja puikkotesteissä 20 (missään tosin en oo nähny näitä myynnissä, paitsi netissä), niin oisko liuskojenkin herkkyyttä laskettu siihen 20, vai voikohan yksittäisten testienkin herkkyys vaihdella kovinkin paljo saman merkin sisällä? Outo juttu.....

Ja mitä otsikon kysymykseen tulee, niin kyllä, o-liuskat (esim. pc) toimii mainiosti varhaisina testeinä.. ehkä jopa r.testejä paremminkin =) viivojen vahvuus muuttuu tasaseen tahtiin. Hyviä ja vieläpä halpoja :D

(edit)
No näköjään se voi sittenkin vaihdella ainakin pc-liuskoissa ihan yksittäinkin, viikkoo myöhemmin (4 viikkoo tyhjennyksestä) näyttää taas roskishaamua...vaikka aikalailla silkka mahdottomuus että ois uudelleenkaan raskaana, teoreettinen mahdollisuus toki, ehkä 0,001 promillen luokkaa :D ei mitään tietoo oliko edes ovista, yks kerta eikä mieheltä edes (luullakseni) tullu.. rfsu sentään nyt täysin negaa.

(edit 2)
5 viikkoa tyhjennyksestä ja kuukautisetkin alkaneet muutama pvä aiemmin, pc-liuskassa jälleen samanlainen roskishaamu, eli nämä ei tosiaankaan tarkota mitään (muuta kun negaa). Vain testiajalla (alle 5min) on merkitystä jollonka on olleet ihan blankkoja.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä