Luonnonmukainen ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua kaivataan

Vieras

Hei!

Heti alkuun pahoitteluni siitä, että tämä viesti on vähän väärässä foorumissa, mutta yritin kysellä apua jo "ehkäisy"-osastosta. Kun vastauksia tuli niukasti, ajattelin, että täällä ehkä olisi joku, joka ei lueskele "ehkäisy"-palstaa.

Eli:

Haluaisin kuulla kaikenlaisista kokemuksista, jotka liittyvät LUONNONMUKAISEEN EHKÄISYYN (omatoiminen tarkkailu, Persona, Ladycomp...). Näistä löytyy niin vähän tietoa suomenkielellä, ja etenkin suomalaisten kokemuksia on vaikea löytää. Onko jollain käytössä tällaisia ehkäisymenetelmiä? Miten on toiminut? Kuinka hyvin näihin voi luottaa? Voisitko sinä harkita käyttäväsi luonnonmukaista ehkäisyä? Miksi? Miksi ei?

Itse haluaisin kovasti kokeilla luonnonmukaista ehkäisyä (ehkä ehkäisytietokoneen avulla), mutta en tiedä, uskallanko, kun en ehkä vielä haluaisi raskautua, vaikkei se katastrofi olisikaan.

Kiitos paljon kaikista tiedonjyvistä! :)

meillä tämä menetelmä toimi ainakin kovin hyvin kaksi vuotta ja sitten päätimme haluta lapsen ja lopetin päivien laskemisen ja tärppäsi heti :) mutta tilanteemme oli kyllä se että jos lapsi olisi sinä aikana ilmoittanut tulostaan niin se olisi ollut ihan tervetullut ja se olikin syy miksi ei tullut mitään kunnon ehkäisyä käytettyä.. mutta hyvin tosiaan toimi ja lapsi syntyi juuri silloin kuin olimme ajatelleetkin.. eli tämä on mielestäni hyvä keino varsinkin silloin jos seksielämä ei ole kovin vilkasta.. mä ainakin menettelin niin että laskin aina sen 14 päivää menkkojen alusta ja oltiin sitten sekstailematta väh. kolme-neljä päivää ennen sitä ja saman verran jälkeen.. eli varminta on harrastaa seksia juuri menkkojen jälkeen ja muutamia päiviä ennen niiden alkua.. eikä meillä ainakaan tullut siitä mitään ongelmia sen suhteen että aina kun tekis mieli niin pitäis ensi n laskea moseko päivä nyt on vaan se oli semmosta suur piirteistä.. nyt poikamme syntymän jälkeen hankin kierukan kun ajattelin että se on paras vaihtoehto kun olimme päättäneet että ei ainakan kahteen vuoteen tule seuraavaa..

muakin kiinnostaa sama aihe ja olen harkinnu tuon persona ehkäisytietokoneen ostamista, tässä linkki: http://www.persona.info/fi/index.cfm

siinä tosin mainitaan että ei ole enää suomesta saatavana, mutta joskus on ollu huuto.netissä käytettyjä myytävänä, ja niihin kuuluvia testipuikkoja pitäis kyllä saada edelleen apteekeista.

Mä en haluis enää koskaan mitään hormonaalista ehkäisyä käyttää, kun en mielelläni edes kemiallisia lääkkeitä syö, jos ei ole ihan pakko =)

Meillä on ollut käytössä yli 10 vuotta sellainen ehkäisy, että juuri ennen siemensyöksyä lopetamme puuhastelun(tai joskus käytämme kondomia). Tominut on hyvin :) Mutta:EN SUOSITTELÈ KENELLEKKÄÄN, koska se ei välttämättä toimi muilla. JA vielä:meilläkin on sellainen ajatus, että jos tulee kuitenkin raskaaksi, niin se on vain tervetullutta :heart:

nimim. yhden lapsen vanhemmat ja joskus vielä useamman

Yhteistyössä