Luonnon kannalta pitäisi olla ILOINEN jos joku ei saa lapsia.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Hallelujaa
Ja toki pitää olla iloinen silloin, kun joku muu ei saa lapsia. Kunhan saan niitä ite....

Kuinkahan monta sellaista luontoaktivistia tässä maailmassa on, joka suojelee luontoa jäämällä omasta tahdostaan lapsettomaksi...

metsänpeitto
Niin no, väestön lisääntyminen tietysti lisää myös ilmastonmuutoksen tahtia.

Tosin jos pariskunta lisääntyy vain kahdella lapsella, ei maapallon väkiluku kasva eksponentiaalisesti.

metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Hallelujaa:
Kuinkahan monta sellaista luontoaktivistia tässä maailmassa on, joka suojelee luontoa jäämällä omasta tahdostaan lapsettomaksi...
Kyllä sellaisia on paljonkin. Yllättäen kyllä, harva heistä palstailee täällä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai oikeastaan luonnon kannalta pitäis toivoa, että joku tauti esim hävittäisi kaikki ihmiset pois maan päältä...
tätä mä en toivo mut hyvin varmasti tuo tulee tapahtumaan. Joko tauti tai ilmastonmuutos. tää pallo elää myös ihan omaa, meistä riippumatonta elämää.

Suzyanne
Entisenä lapsettomuudesta, sekä siihen liittyvästa masennuksesta, ahdistuksesta ja itsetunnon puutteesta vuosikausia kärsineenä ottaa vähän koteloon tuollaiset mielipiteet. Mutta mikäs siinä, mielipiteensä kullakin.

metsänpeitto
Tosin minä kyllä väittäisin, että jatkuva henkilökohtaisen kulutuksen kasvu alkaa olla jo ongelma siinä määrin, että väestön vähentyminen pitkällä tähtäimellä ei juurikaan auta. Jos meitä on vaikka 10 milljardia, mutta kulutamme 25 miljardin ihmisen edestä, niin aivan järjetöntähän sellainen on.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Entisenä lapsettomuudesta, sekä siihen liittyvästa masennuksesta, ahdistuksesta ja itsetunnon puutteesta vuosikausia kärsineenä ottaa vähän koteloon tuollaiset mielipiteet. Mutta mikäs siinä, mielipiteensä kullakin.
No minä pistin sen kommentin siitä tautiin kuolemisesta. Enhän minäkään sitä taikka lapsettomuutta kenellekkään toivo, mutta luonnon kannaltahan se olisi paras. Sanokaas ne HYVÄT asiat, mitä ihmiset luonnolle on aikojen saatossa tehnyt?

Ja mä oon vieläpä hyvin kaukana jostain viherpiipertäjästä :D

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Tosin minä kyllä väittäisin, että jatkuva henkilökohtaisen kulutuksen kasvu alkaa olla jo ongelma siinä määrin, että väestön vähentyminen pitkällä tähtäimellä ei juurikaan auta. Jos meitä on vaikka 10 milljardia, mutta kulutamme 25 miljardin ihmisen edestä, niin aivan järjetöntähän sellainen on.
No tässä tuli asiaa. Komppaan täysin.

vv
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
niin,,mut ainahan on ihmisiä jotka ei voi saada lapsia,,ja näin se luonto on sen tarkoittanut.
ihmisen tehtäväksi on kääntää se voimavaraksi.
heikot ei siihen kykene.

Väestön lisääntyminenhän se on suurin ongelma maapallolla eikä ilmastonmuutos!
Kai sinä itse kuulut myös niihin, jotka eivät itse lapsia kykene saamaan.

Luonnon kannalta olisi vissiin paras jos meistäkin jokainen sammuttais vaikka turhat valot ensin ja sitten vaikka tietokoneen ja jos oikein haluaa pitkälle mennä, niin jättäis ne uudet reimatecit sinne kauppaa ja painuis kirpparille tai ottais lampaita ja kehräis villasta lankaa jossain turvemajassa....... :eek:

metsänpeitto
No minä pistin sen kommentin siitä tautiin kuolemisesta. Enhän minäkään sitä taikka lapsettomuutta kenellekkään toivo, mutta luonnon kannaltahan se olisi paras. Sanokaas ne HYVÄT asiat, mitä ihmiset luonnolle on aikojen saatossa tehnyt?

Varmaan parempi olisi joku äkkikuolema, eikä joku hitaasti tappava kulkutautiepidemia, jonka vuoksi valmistettaisiin/käytettäisiin paljon lääkkeitä ja resursseja hoitoon. Luonnon kannalta parempi olisi jos hyökyaalto tuhoaisi kerralla kokonaisia valtioita.

(No ennen kuin joku kiskoo herneitä nenään, niin nämä on täysin teoreettisia pohdintoja, ja minusta pitää voida ajatella ihan puolueettomasti sitä, että mikä oikeasti olisi luonnon kannalta parempi, ilman että itse kannattaisi jotain aktiivisia väestönharvennuskeinoja tai toivoisi joukkotuhoa. Se nyt vaan on fakta, että ihmiset kuluttavat liikaa ja tuhoavat koko ajan luontoa, ja että luonnon kokonaisuuden kannalta olisi parempi, jos meitä olisi radikaalisti vähemmän. )

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Varmaan parempi olisi joku äkkikuolema, eikä joku hitaasti tappava kulkutautiepidemia, jonka vuoksi valmistettaisiin/käytettäisiin paljon lääkkeitä ja resursseja hoitoon. Luonnon kannalta parempi olisi jos hyökyaalto tuhoaisi kerralla kokonaisia valtioita.

(No ennen kuin joku kiskoo herneitä nenään, niin nämä on täysin teoreettisia pohdintoja, ja minusta pitää voida ajatella ihan puolueettomasti sitä, että mikä oikeasti olisi luonnon kannalta parempi, ilman että itse kannattaisi jotain aktiivisia väestönharvennuskeinoja tai toivoisi joukkotuhoa. Se nyt vaan on fakta, että ihmiset kuluttavat liikaa ja tuhoavat koko ajan luontoa, ja että luonnon kokonaisuuden kannalta olisi parempi, jos meitä olisi radikaalisti vähemmän. )
Niin, ajatella niitä eläinparkoja, joita käytetään eläinkokeisiin ihan sen takia, että saatais parannuslääke.

Yhteistyössä