Luonnollisen kierron PAS ja Lugesteron -tuki

Miten teille, joille on tehty PAS luonnolliseen kiertoon, on määrätty Lugesteronit? Tuohan on siis teoriassa "tarpeeton" lisälääke, mutta käytetään koska lisäävät alkion kiinnittymisen todennäköisyyttä tutkimusten valossa. Sain reseptin annoksella 200mg x3 siirtopäivästä alkaen. Kyseessä siis blastokystan siirto, ja itse kummastelen miksi noin tuju annos (eli sama kuin tuoresiirrossa) ja miksi aloitetaan vasta siirtopäivänä. :confused:

Sain reseptin vastaanoton jälkeen välikäden kautta, koska lääkäri unohti sen kirjoittaa, ja muutenkin oli vähän semmoinen käynti että jäi mietityttämään menikö kaikki nyt ihan oikein...
 
Mulle on tehty luomukierron pas lugetuella. Mulle sanottiin, ettei tuki ole silleen välttämätön mutta kuitenkin lugetuki annettiin jotta vältyttäisiin siltä että keltarauhanen ei olisi ollutkaan ns.hyvä. Eli silloin oma keltarauhanen lakkais toimimasta mahdollisesti liian aikaisin tai toimisi muuten riittämättömästi. Lugetuki oli mulla 800mg eli vieläkin isompi, mut kuulema ok ja normaali ja haittakaan siitä ei ole.
Aloitus on kai "myöhään" siksi, että oletetaan oman keltarauhasen tekevän kuitenkin riittävästi pohjatyötä ennen siirtoa.
 
Mulle on tehty nyt 2 luonnollisen kierron PASsia, ja kummassakin ollut iltaisin 2 x 200 mg lugesteronia.

Molemmista siirroista valitettavasti nega, ekassa luget piti vuodon pois vielä 3 pv niiden lopettamisen jälkeen, tässä toisessa vuoto alkoi pp13 lugeista huolimatta. Olisi mielenkiintoista tietää mistä johtuu? Mutta mulla lugejen käyttö on sinälläänkin perusteltua että luteraalivaihe on vain 11-12 pv. Eli aika ovulaatiosta-kuukautisten alkuun, lienee jotain pientä häikkää siis keltarauhasen toiminnassa.
 

Yhteistyössä