\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 19:15 Emilyn kirjoitti:
Mutta sängyssä makaamiseen liittyy mm. tuo epiduraalin laitto ja mahdollisesti sen jälkeen sitten jalkojen alta meneminen.
Tähän on pakko kommentoida, että mulla pelkät supistukset ovat loppuvaiheessa vieneet jalat alta. Eikä mitenkään ylitsepääsemättömän kivun takia, olen selvinnyt kaksi synnytystä suihku ja ilokaasu kivunlievityksenä, vaan jotenkin ne supparit vaan vievät voimat reisistä
Niinpä olen kaksi lasta puskenut maailmaan onnellisena puoli-istuvassa asennossa synnytyssängyllä
Esikoista synnyttäessä kokeilin jakkaraa, polvillaan oloa lattialla sängynlaita tukena, sekä kontillaan oloa sängyllä, mutta eipä toiminut mikään. Kakkosesta olin jo sairaalaan mennessä 8cm:ä auki, kävelin vielä synnytysalliin itse (en olisi voinut kuvitellakaan istuvani yhtään missään), mutta salissa suunnistin suoraa päätä sängylle.
Eli kyllä synnytys todellakin lopulta menee omalla painollaan ja hienot etukäteissuunnitelmat voivat jäädä vain suunnitelmiksi =) Kolmanteen synnytykseen ainoa suunnitelma onkin, että ehditään sairaalaan asti...