Luomuravinto

Löytyisikö perheenäitejä, jotka ovat kiinnostuneita luonnollisesta ravinnosta eli luontoystävällisesti tuotetuista raaka-aineista, puhtaista metsän antimista ruuanlaitossa ja näin perheen hyvinvoinnin lisäämisestä? Tultaisiinko tuttaviksi ja vaihdeltaisiinko ruokaohjeita ja kokemuksia?
Olen kohta 28-vuotias terveydenhoitoalallla työskentelevä kahden pienen lapsen (t5 ja p3) äiti, haaveilen kolmannesta vauvasta. Olen muuttanut omaa ja lasten ruokavaliota lähinnä terveydellisistä syistä ja en ole täydellinen kasvissyöjä tms. Käytän harvoin hyvinlaitettua riistalihaa ja itsepyydettyä kalaa, muuten ruokavalio on kasvipainotteinen. Kerään luonnosta paljon raaka-aineita marjoja, sieniä, kerkkiä, lehtiä. Iduista saamme talvella vihreää, pähkinöitä käytän joskus, mutta ne ovat aika outoja vielä lapsille ja itsellekin. Mies totuttelee vielä ja on paljon kanssani oppinutkin (sieniä ei ollut syönyt koskaan)...mutta silloin tällöin hänet valtaa vastustamaton grilliruuan ja oluen himo...ja lapset haluavat maistaa myös suolaisia ranskalaisia...Silloin vaan puhaltelen keittiössä ja toivon, että kunnon kotiruoka voittaa kuitenkin... ja yleensä niin on. Maitoa meillä lapset käyttävät normaalisti. Joskus saamme maitoa suoraan tilalta (luomu). Mahdollisimman puhtaan ruokavalion noudattaminen ei ole hirveän helppoa aina, varsinkin kun tunnun olevan ympäristössäni aika ainutlaatuinen.Siksi olisikin ihanaa saada tuttavia, jotka ymmärtävät hyvän päälle!
 
Nellamaaria
Olen aina haaveillut syöväni puhtaampaa ja luonnolisempaa ruokaa, mutta toistaiseksi se on jäänyt vain suunnittelun asteelle. Käyn kyllä marjassa ja sienessä ja siten teen ruokaa jonkin verran suoraan luonnon antimista.
Miten pääsit itse alkuun - olisi kiva kuulla kokemuksia.

 

Yhteistyössä