Luomien poistosta...

Kärsäpärstäinen

Aktiivinen jäsen
12.12.2006
11 727
2
36
Kun terveyskeskukseen ei oteta ollenkaan niin pitää vissiin mennä yksityiselle. Mutta tietääkö kukaan että riittääkö yleislääkäri vai pitääkö mun mennä jollekin erikoislääkärille sitä varten? ja montako luomea voi kerralla poistaa tai tutkitaanko ne jotenkin poiston jälkeen ja maksaako se luomien tutkiminen yksityisellä erikseen?

Yksityisestä en tiiä,itse kävin ihan tk:ssa.Miksi ei teillä oteta terveyskeskukseen? :o
Itse siis kävin ihan omalääkärillä,aikaa meni ehkä vartti-30min.yksi luomi leikattiin niskasta.Ja lähetettiin jonnekkin tutkittavaksi.

kyllä mä vaan terveyskeskuksessa kävin poistattamassa kaksi luomea selästä. soitin vain ja varasin ajan. Ihan yleislääkäri ne poijes otti. ja luomet lähetettiin tutkittavaksi ja sieltä tuli kotiin lappunen tuloksista.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Miksei muka oteta terveyskeskukseen? :o

Kun ei ole lääkäriaikoja vaan pelkkiä akuuttiiaikoja eikä sellaista voida antaa eikä se muka ole niin kiireellinen juttu ja läpä läpä. Aina sama laulu sieltäpäin. Enkä mä ole menossa poistattamaan sitä luomea edes siksi että se mua varsinaisesti häiritsisi ulkonäöllisesti vaan siksi että se on paljon tummempi kuin kaikki muut luomet mitä mulla on. Mutta siis vapaita lääkäriaikoja ei muka ole varasujärjestelmässä jäljellä, akuuttiaikoja ei voida antaa luomen poiston takia ja akuuttiaikaa ei edes voi varata kuin samalle päivälle ja kaikenmaailman selityksiä kyllä löytyy.

Mä olen yrittänyt päästä terveyskeskukseen myös esimerkiksi siksi että mulla oli parin kuukauden ajan tunne että on pala kurkussa, eikä aikaa annettu, koska mä olen luulotautinen/ mulla on vaan joku virus. yksityisellä selvisi että mulla on ruokatorven takaisinvirtauksen aiheuttama alkava ruokatorventulehdus ja mä tarvitsin parin kuukauden reseptilääkekuurin sen takia. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
sattuuko se luomen poisto?

Ne puuduttaa, et ei se tunnu, jos puutuu kunnolla ja jos tuntuu, ne voi lisätä puudutetta.

Juu, niin mä odotinkin että puudutetaan. Mutta siis onko jälkikäteen kipeä? Mä osaan aina muotoilla nämä kysymykset niin ymmärrettävästi. Miksi te ette lue mun ajatuksia? |O

Missä ihmeen paikassa sä asut? Tosi omituista... :o

Mietin juuri samaa :o Sun pitää ottaa kovempi linja ja kysyä kunnon perusteet, että miksi ei voi, noi edelliset selitykset eivät enää riitä.

Ei se luomen poisto ole kivuliasta jos on puudutettu kunnolla.

Voi se vähän kirpastella jälkikäteen, niinku haavat yleensäkin. kun se luomi on semmonen, että siinä on juuri niinku porkkanassa, niin tulee syvä haava. Mut sit voi ottaa kipulääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mä kävin yksityisellä kans selästä poistattamassa. Mutta sit se tikkien poiston jälkeen aukes ja jäi ruma arpi.

Mullakin jäi. Ois kannattanut pitää niitä tikkejä vielä vaikka viikko pidempään. nyt on rintojen välissä toisen rinnan päällä semmonen kiva kirkkovene. ;)

Ei se silti lainkaan häiritse. onhan napakin arpi.

Itseltäni on poistettu kaks luomea kerrallaan selästä paikallispuudutuksella, toinen ei puutunut kunnolla vaikka lisättiin ainetta, hiukan kirpasi...ne lähetetään aina tutkittavaksi poiston jälkeen syöpäriskin takia....

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Voi se vähän kirpastella jälkikäteen, niinku haavat yleensäkin. kun se luomi on semmonen, että siinä on juuri niinku porkkanassa, niin tulee syvä haava. Mut sit voi ottaa kipulääkettä.

:x :o ja mä joudun katselemaan kun se kaivetaan pois...

Älä katso :D Mä ainakin sain maata semmosella leikkauspöydällä ja mua hävetti, kun se oli tuttu lääkäri ja se luomi oli tissis. :ashamed:

Mullakin poistettiin kolme luomea samalla kerralla, ihan terveyskeskuksessa poistettiin...Hiukan piikkikammoista kauhistutti se puudutuspiikki mutta muuten oli ihan helppo juttu.

Nyt meidän esikoiselta poistetaan reilun viikon päästä mahasta luomi joka alkanut muuttaa muotoaan, on röpelöinen..... :/

Ehkä mä sitten yritän vielä sinne terveyskeskukseen. Jonne mä olen yrittänyt päästä jo ties kuinka moneen kertaan ja joka kerralla on ollut vielä ihan hyvä syykin eikä mikään luulotautisuus vaikak niinkin mulle on väitetty.

Mulla oli jalan taipeess luomi joka poistettiin. Koiran remmi raapaisi sen rikki ja voi pojat kun oli kipiä. Ne ei oikein kunnolla sitä edes puuduttaneet aluksi ja se oli aika ikävää :whistle: . Ruma arpi siinä on, niin liikkuvainen kohta että ei päässyt kunnolla parantumaan.

Selässä oleva luomi poistettiin myös koska se hankasi rintaliiveihin.

kaksi viikkoa sitten terveyskeskuksessa.Normaali toimenpide aika ja ei muuta!Poisto ei satu,multa niitä on otettu jo monta.Minä kai tilasin ajan ja lopuks kysyi mitävarten,luomi poistoon jaaha,jaaha.panin puhelimen kiinni enkä kuunnellu mitään.

Yhteistyössä