Luomi sormeen raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja1986
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Odottaja1986

Jäsen
06.02.2010
48
0
6
Tampere, Finland, Finland
Oon kuullut että normaalisti ei sormiin, jalkapohjiin ja kämmeniin tulis luomia. Mulla on kuitenkin nyt tässä lähiviikkoina (ja olen raskaana rv 27 kohta) ilmestynyt toiseen peukaloon n. 1mm kokonen luomi (tai ainakin näyttää luomelta, vaaleanruskea läntti). Voiko raskaus aiheuttaa luomia tällaisiin "epänormaaleihin" paikkoihin?
Vai pitäisikö huolestua (ovat kai yleensä pahanlaatuisia nuo sormiin/kämmeniin/jalkapohjiin tulevat?)?
Tuo ei tosiaan mikään iso ole, mulla luomia muutenki paljon ja suurin osa ainaki niistä on paljon isompia. Suurin osa luomista on käsivarsissa ja selässä... Esikoista odottaessa niitä tuli lisää. Nyt on toinen raskaus ja tämän raskauden aikana ei oo niin paljon ainakaa lisääntyny mut nyt on tuo sormeen ilmestyny läntti sit, luomi vai mikä lie...

Minulle tuli pieniä luomia kaulaan raskausaikana,mutta ne katosivat sitten jossain vaiheessa. Lääkäri muistaakseni sanoi,että niitä voi tulla joskus hormonitoiminnan muutoksen seurauksena.

Mulle tuli toisessa raskaudessa oikeaan kainaloon koko kainalon kokoinen vaaleanruskea läntti. En siitä sitten mistään kysellyt,mutta melkein heti lapsen syntymän jälkeen se itsekseen hävisi. Eli ilmeisesti juurikin joku hormonijuttu...

Yhteistyössä