Luomen poistattaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tirsku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tirsku"

Vieras
Minulla on kolme luomea, jotka kaikki ovat alkaneet oireilemaan ja haluaisin poistattaa ne. Pitääkö niitä ensin käydä näyttämässä lääkärille vai voiko varata suoraan ajan poistamiseen? Minulta on poistettu lapsena kaksi luomea mutta en muista miten silloin asia meni..

Itse soitin vain terveysasemalle että haluan luomen poiston. Sitten vain menin sinne ja yhden luomen poisto maksoi muistaakseni noin 14e. Lääkäri puudutti kohdan ja leikkasi luomen pois.

Riippuu siitä, missä luomi on. Pään alueelta ei kuulemma poisteta terkkarissa, eikä kasvoista liioin. Mutta muuten homma toimii juurikin noin, soitat terkkarille ja kerrot asiasi ja sulle varataan aika luomenpoistoon. Ottavat kaikki kerralla pois jos mahdollista ja ne luomethan lähtee patologin tutkittavaksi, ainakin multa lähti. Jos ne luomet on kasvoissa, niin sit ensin tk-lääkärille (tai jos yksikin niistä on kasvoissa), joka voi poistaa ne luomet, jotka on muualla ja laittaa lähetteen eteenpäin muiden luomien poistoon. Kasvoista (ja mulla myös niskasta) poistetaan luomet toisaalla, ne on sellaisen lääkärin hommaa, jolla on erikoisosaamista.

Riippuu siitä, missä luomi on. Pään alueelta ei kuulemma poisteta terkkarissa, eikä kasvoista liioin. Mutta muuten homma toimii juurikin noin, soitat terkkarille ja kerrot asiasi ja sulle varataan aika luomenpoistoon. Ottavat kaikki kerralla pois jos mahdollista ja ne luomethan lähtee patologin tutkittavaksi, ainakin multa lähti. Jos ne luomet on kasvoissa, niin sit ensin tk-lääkärille (tai jos yksikin niistä on kasvoissa), joka voi poistaa ne luomet, jotka on muualla ja laittaa lähetteen eteenpäin muiden luomien poistoon. Kasvoista (ja mulla myös niskasta) poistetaan luomet toisaalla, ne on sellaisen lääkärin hommaa, jolla on erikoisosaamista.

Minulta leikattiin takaraivosta terkkarissa luomi pois ja sekin oli sellainen ex tempore-juttu. Nopea ja kivuton. Tosin tästä on jo noin 10v aikaa.

pääseekö terkkarin kautta siis myös kasvojen luomien poistoon erikoislääkärille? Minulle iso luomi ollut vuosia silmäkulmassa ja ärsyttää ja samoin pari pienempää luomea kasvoissa jotka ärsyttää, on tosin vielä aika tasaisia (ei kohonneita)
Olen vaan luullut että itse pitää maksaa yksityiselle plastiikkakirurgille luomien poistosta kasvoissa.

[QUOTE="hei";25549187]pääseekö terkkarin kautta siis myös kasvojen luomien poistoon erikoislääkärille? Minulle iso luomi ollut vuosia silmäkulmassa ja ärsyttää ja samoin pari pienempää luomea kasvoissa jotka ärsyttää, on tosin vielä aika tasaisia (ei kohonneita)
Olen vaan luullut että itse pitää maksaa yksityiselle plastiikkakirurgille luomien poistosta kasvoissa.[/QUOTE]
No jos haluaa hyvän tuloksen, niin kannattaa mennä plastiikkakirurgille. En usko, että kosmeettisten syiden vuoksi lähetetään erikoislääkärille, vaan ihan vaan terveyskeskuslääkäri ne poistaisi kasvoista.

Aina pitää itse myös huolehtia siitä, että poistetut luomet lähetetään varmasti patologille. Aina näin ei tehdä, mutta siihen ei pidä suostua.

Riippuu myös luomen koosta. Isot luomet vaativat isomman operaation eikä niitä tehdä ihan ex temporena. Sellaisiin kannattaa myös vaatia plastiikkakirurgi oli luomi sitten missä päin kehoa tahansa.

Yksi luomi on tississä, toinen kainalossa ja kolmas mahassa. Riittääkö syyksi että kaksi on muuttunut vuoden parin aikana ja kolmas kutisee vaikka onkin hyvin pieni?

Yhteistyössä