luokan opelle kerätään 10 euroa/nuppi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Siis miksi opettajalle kerätään rahaa? :0 Mihin tää maailma on menossa? Kyllä opettaja varmasti palkallaan elää ja leipää kaupasta saa. Minä en ikinä laittaisi rahaa tuommoiseen.
 
"vieras"
Meillä järkätään open lahjakeräys niin että jokainen saa panna niin paljon kun pystyy/haluaa tai olla panematta. Silti lahja annetaan koko luokan nimissä olipa siihen lahjaan osallistunut tai ei. Meidän perhe laittaa sen 5€, mutta summa on yleensä niin huima että useammat perheen panee sen 10€ tai enemmänkin. Minusta tämä on ok systeemi. Tuollainen että kaikki tuo 10€ ei kuulosta kivalta kun tietää että osalla perheistä voi oikeasti olla tiukkaa.
 
yhden opettajan mielipide
Jos oikein pidetty opettaja on jäämässä pois tai opettaja vaihtuu, niin tuo voi olla ihan ok lahja. Aika iso summa tuosta silti kertyy - sillä saa esim. jo vaikka minkälaisen korun ostettua.

Itse olisin oppilaistani äärimmäisen ylpeä, jos saisin lahjaksi vaikka sellaisen koulupuvun tai vuohen Afrikkaan. Jos jotain halutaan antaa, niin kukka-asetelma kaikilta yhteisenä on myös ihan riittävä - siihen menisi varmaan pari euroa per nenä.
 
En haluaisin osallistua. Menee mahdottomaksi. Mulle on ihan uutena tullut moinen opettajien lahjominen. Ei minun lapsuudessa opettajille annettu mitään. Työtään tekevät ihan samoin kuin kaupan työntekijät ym.
 
"vieras"
Varmaan toi on kivempi kuin 24 lahjaa a 10 euroa kappale. Jos jotain joulumuistamista haluaa viedä niin kympillä ei vielä kummia saa.

Mutta pienempikin raha luulisi riittävän tuollaiseen keräykseen.
 
memem
Meil tais olla 6 eur /lapsi. Luokassa on vajaa 20 oppilasta ja lahjottavia on open lisäksi kaksi avustajaa. Hankitaan heille hierontalahjakortit niin et kaks saa 30min ja kolmas tais saada 20min session. Mun mielestä ihan kohtuulliusta.
 
Me ollaan siitä "outo" porukka, että maksetaan luokan tililtä nuo opettajien muistamiset, eli rikkaisluokilla on luokkaretkirahoja varten tili ja sieltä hommataan muistamiset.
Tänä vuonna on 30€ lahjakortti, keväällä taidettiin ostaa jotkut hedelmäpuut.
 
opettaja ehkä joskus
Olen niin kamalan pihi ja p**ka ja ilkeä äiti/isä, että en maksa mitään lapseni opettajalle. Lapsenkin täytyy oppia, että eihän nyt opettajaa muisteta, pelkästään haukutaan kaikissa mahdollisissa tilanteissa! Mitäs on alkanut opettamaan minun lastani!
 
"nuuh"
Alkuperäinen kirjoittaja opettaja ehkä joskus;25267560:
Olen niin kamalan pihi ja p**ka ja ilkeä äiti/isä, että en maksa mitään lapseni opettajalle. Lapsenkin täytyy oppia, että eihän nyt opettajaa muisteta, pelkästään haukutaan kaikissa mahdollisissa tilanteissa! Mitäs on alkanut opettamaan minun lastani!
No olipas hassun hauska ivailu! Pysy vaan kaukana alasta jos tosiaan meinaat opeksi. Eikä tuo ura koomikkonakaan pitkälle pötki.
 
Aika törkeä summa, mitä vaaditaan. Itse en maksaisi. Meillä ei opettajille kerätty mitään lahjoja, mitä nyt yhdeksännellä ostettiin luokan kanssa pienet, kolmelle opettajalle 15 hengen luokassa kerättiin 2,5 e per nenä.
 

Yhteistyössä