Luojan kiitos on kylmempiä päiviä, rusketus lähtee vallan ihanasti pois :X kivoja vaaleampia länttejä kädet täynnä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :OP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

:OP

Vieras
Ekaa kertaa elämässäni otin aurinkoa (olin ulkomailla, palattiin kuukausi sitten)
Nyt tuo lähtee ihanasti pois, iho on täynnä pilkkuja ja länttejä :x

Kauan säilyi kuulemma rusketus :o Onko tosi, että yleensä lähtee jo paljon aiemmin jos nopeasti on aurinkoa ottanut?

Pitäiskö nyt iho kuoria tai jotain, että saa tasaisemmaksi?

Rasvaa en ole juurikaan laittanut tämän kuukauden aikana, koska en muutenkaan rasvaile ihoani

Joo kuori ihmeessä kuollut iho pois. Mä oon vähän kateellinen jos sun ei tartte rasvailla ihoa, mulla meinaan niiiiin korppu iho että pakko vetää heti suihkun jälkeen kunnon kerros.

siis näytän siltä, kuin mulla ois vitiligo :o

ihohuonoset on vaaleampina pisteinä ja iho näyttää siltä kuin olisin pyörinyt paskaliejussa ja pyyhkeellä vähän hangannut sitä pois sieltä sun täältä.

Tai siltä miltä näyttää kun suihkurusketus (tai itsestään ruskettava) on lähdössä pois

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Lähteekö sinulla ihon pintaa? Eihän se väri muuten oikein voi läntteinä lähteä?

joo, siis olen hangannut ihoa myös, kun kuollotta ihoa on niin paljon. Sori jos kuulostan tyhmältä, mutten tosiaan koskaan ennen ole aurinkoa tälleen tahalleni ottanut, saati ollut näin ruskea :D

ja tais jäädä tämäkin viimeiseksi kerraksi jos se tällaista on.

Moni kyllä on sanonut, että heillä iho lähtee melkein heti,, että muutaman viikon saavat nauttia rusketuksesta

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
joo palanut iho jota ei ole suojattu voiteella lähtee kyllä pois. Ei ole kovin terveellistä. Ja kannattaisi nyt kyllä rasvata kosteuttavalla.

edelleen se ei ole palanut. Varjossa olin koko loman melkein ja suojakertoimia käytin. Hyvä oli tähän asti, pari päivää sitten alkoi kesimään kun on nyt niin kuiva.

taidan kokeilla tuota kuorintaa

Jos iho on palanut ruskettumisen ohella, niin iho valitettavasti kuoriutuu ihmisestä riippuen parissa viikossa-kuukaudessa ruskettumisesta/palamisesta. Aina se palaminen ei välttämättä edes ilmene punoittavana ja polttelevana ihona. Mutta jos kuvaamistasi oireista kärsit, niin aika aukottomasti vaikuttaa siltä, että olet palanut. Voi tietysti olla myös oire jostain sairaudestakin, esim . melanoomasta. Suosittelisin käymään edes terveydenhoitajalla näyttämässä ihoa ja sen kuoriutumista, jotta osaavat sanoa miten sitä kannattaa hoitaa.

Useinhan sanotaan, että rusketus "kuluu" pois, mutta ei se irtoile tuolla tavoin kuvailemallasi tavalla, vaan se vain haalistuu ajan myötä ihosolujen normaalin uusiutumisen myötä. Mutta kuvailemasi tapa osoittaa sen, että ihosi palanut , tai siinä on jotain muuta vialla pahasti.

Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi jollain tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kosmetologi:
Jos iho on palanut ruskettumisen ohella, niin iho valitettavasti kuoriutuu ihmisestä riippuen parissa viikossa-kuukaudessa ruskettumisesta/palamisesta. Aina se palaminen ei välttämättä edes ilmene punoittavana ja polttelevana ihona. Mutta jos kuvaamistasi oireista kärsit, niin aika aukottomasti vaikuttaa siltä, että olet palanut. Voi tietysti olla myös oire jostain sairaudestakin, esim . melanoomasta. Suosittelisin käymään edes terveydenhoitajalla näyttämässä ihoa ja sen kuoriutumista, jotta osaavat sanoa miten sitä kannattaa hoitaa.

Useinhan sanotaan, että rusketus "kuluu" pois, mutta ei se irtoile tuolla tavoin kuvailemallasi tavalla, vaan se vain haalistuu ajan myötä ihosolujen normaalin uusiutumisen myötä. Mutta kuvailemasi tapa osoittaa sen, että ihosi palanut , tai siinä on jotain muuta vialla pahasti.

Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi jollain tavalla.

ok, eli se voi sittenkin olla palanut, mitään punoitusta ei ole ollut lomalla tai sen jälkeen. Eräs matkalainen oli kauttaaltaan punainen ja monta muutakin palanutta ihoa siellä näin, ehkä mulla ei sitten vain punoittanut palatessaan :)

Yhteistyössä