Luoja miten avuton mies tutullani on! Vai onko tuttavani itse hyysääjä?

• Viestiketjun aloittaja sateenvarjo auki jo
  • Ensimmäinen viesti
sateenvarjo auki jo
Kertoi tuossa pari päivää sitten, että hänen miehensä ei ole ikinä laittanut heidän lastaan nukkumaan. Tytöllä ikää 5v. Kertoi, että aina kun hän itse käy ulkona niin tyttö on hereillä kunnes hän palaa. Sen takia hän ei ikinä voi jäädä kovin pitkään. Viimeksi kun oli ulkona niin palasi 01.30 ja tyttö edelleen pelasi tietokonepeliä isänsä kanssa. Vähän jäi mulla suu auki.

awt
Alkuperäinen kirjoittaja sateenvarjo auki jo:
Kertoi tuossa pari päivää sitten, että hänen miehensä ei ole ikinä laittanut heidän lastaan nukkumaan. Tytöllä ikää 5v. Kertoi, että aina kun hän itse käy ulkona niin tyttö on hereillä kunnes hän palaa. Sen takia hän ei ikinä voi jäädä kovin pitkään. Viimeksi kun oli ulkona niin palasi 01.30 ja tyttö edelleen pelasi tietokonepeliä isänsä kanssa. Vähän jäi mulla suu auki.
Eiks oo kauheeta? Ajattele. Eiks oo ihan hirveetä? Onneksi MEILLÄ menee paremmin. Siis onneksi.

JOka perheessä on erilaiset tavat. Jos he eivät koe sitä ongelmaksi niin sitten se ei ole sitä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja awt:
Eiks oo kauheeta? Ajattele. Eiks oo ihan hirveetä? Onneksi MEILLÄ menee paremmin. Siis onneksi.

JOka perheessä on erilaiset tavat. Jos he eivät koe sitä ongelmaksi niin sitten se ei ole sitä.
*tyrsk* Pikkusen nyt tais kolahtaa... ;)

ap

Itse asiassa tuo on musta kauheeta. Miten voi olla noin avuton? Ei mies kuulema osaa laittaa lasta nukkumaan.

Sou? Eikö se ole ihan heidän oma asiansa?

5 v voi mainiosti joskus valvoa puoli kahteen :D

Paitsi että mä en kyllä suostuis sellaiseen että MUN ilta jää kesken koska mies ei osaa sanoa lapsille hyvää yötä ja patistaa ne vessan kautta sänkyyn (näin vaikeaa on meidän lasten nukkumaan laitto).

eppis
No kyllä on kummalliset tavat, jos yöllä pelataan. Siis kerta ei vahingoita ketään, mutta jos se on tapa, huhhuh. aika outo hyypiö mieheks, jos muutkin hommat on samalla tasolla.

r
jos ei osaa laittaa nukkumaan ja siksi ei laita niin KYLLÄ on avutonta ja outoa. On etenkin outoa jos rajoittaa äidin menemisiä koska on pakko nukuttaa aina lapsi itse....

Keittiönoita
Moni äiti tekee - usein täysin tiedostamattaan - isästä lastenhoidon suhteen uusavuttoman. Vain äidin tapa laittaa lapsi nukkumaan on äidin mielestä oikea. Jos isä tekee jotain toisin eikä lapsi ala heti nukkumaan, äiti menee joko antamaan omat ohjeensa ( jotka eivät välttämättä edes toimi, kun nukuttaja on isä ) tai laittaa lapsen nukkumaan itse. Ja sen jälkeen toteaa, että isä ei osaa laittaa lasta nukkumaan.

...

Okei...Eli sinun asenteesi on "että antaa ihmisillä olla omat tavat mitä se meille kuuluu, vaikka lapsen etu niistä kärsisikin.." Oikeasti, kyllä molemmilta vanhemmilta voisi odottaa nyt edes yritystä vastata lapsen perustarpeisiin.

v
Meillä olisi lapset tuossa tapauksessa menneet itse nukkumaan ja jättäneet isän pelaamaan yksin. Heillä varmaan valvotaan muulloinkin tai heillä ei ainakaan ole säännöllistä nukkumaanmenoaikaa.

iuti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Moni äiti tekee - usein täysin tiedostamattaan - isästä lastenhoidon suhteen uusavuttoman. Vain äidin tapa laittaa lapsi nukkumaan on äidin mielestä oikea. Jos isä tekee jotain toisin eikä lapsi ala heti nukkumaan, äiti menee joko antamaan omat ohjeensa ( jotka eivät välttämättä edes toimi, kun nukuttaja on isä ) tai laittaa lapsen nukkumaan itse. Ja sen jälkeen toteaa, että isä ei osaa laittaa lasta nukkumaan.
Niin samaa mieltä. Ja tuo esimerkki pätee moneen muuhunkin asiaan lasten hoitamisessa (ja varmaan kodinhoidossa, ruuanlaitossa jne)...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä olisi lapset tuossa tapauksessa menneet itse nukkumaan ja jättäneet isän pelaamaan yksin. Heillä varmaan valvotaan muulloinkin tai heillä ei ainakaan ole säännöllistä nukkumaanmenoaikaa.
No joo. Kuulema heillä tavallisesti mennään nukkumaan välillä 21-23 ja nukutaan aamukymmeneen. Mutta kun lapsen ei tarvi mennä päiväkotiin niin eipä siinä mitään.

ot
Mun anoppi motkottaa appiukolle siitäkin, että se kuulemma rikkoo munan väärin. Ei anopin mukaan osaa tehdä mitään keittiössä. Ja tuo tosiaan johtuu ainoastaan siitä, että anopin mielestä hänen tapansa on ainoa oikea ja koska appi tekee eri tavalla, niin eihän se mitään osaa...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja iuti:
Niin samaa mieltä. Ja tuo esimerkki pätee moneen muuhunkin asiaan lasten hoitamisessa (ja varmaan kodinhoidossa, ruuanlaitossa jne)...
En heidän tilannetta älyttömän hyvin tiedä, mutta käsittääkseni nainen tekee kaiken siellä heidän perheessään. Mies kulkee harrastuksissaan. Mutta nuo ok jos kerta heille itselleen ok. Tämä lapsen valvominen minusta vain on tosi outoa. Kun mies sanoo, ettei osaa laittaa lasta nukkumaan. Ei vaan halua ja piste.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja iuti:
En heidän tilannetta älyttömän hyvin tiedä, mutta käsittääkseni nainen tekee kaiken siellä heidän perheessään. Mies kulkee harrastuksissaan. Mutta nuo ok jos kerta heille itselleen ok. Tämä lapsen valvominen minusta vain on tosi outoa. Kun mies sanoo, ettei osaa laittaa lasta nukkumaan. Ei vaan halua ja piste.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ot:
Mun anoppi motkottaa appiukolle siitäkin, että se kuulemma rikkoo munan väärin. Ei anopin mukaan osaa tehdä mitään keittiössä. Ja tuo tosiaan johtuu ainoastaan siitä, että anopin mielestä hänen tapansa on ainoa oikea ja koska appi tekee eri tavalla, niin eihän se mitään osaa...
Jos tuolleen lytätään niin eihän siinä toinen uskalla mitään yrittääkään :(

vieras
Jos mies ei tee mitään kotona, niin onhan se luonnollisesti naisen vika aina. Tosi outoa ajattelua. Ei kaikki naiset ole kotityranneja, eikä miehet selkärangattomia nahjuksia.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Usein se uusavuttomuus alkaakin jo lasten ollessa pieniä. Vähitellen mies toteaa, että antaa anisen hoitaa hommat, kun kerran tekee ne paremmin. Ja mikäpä sen parempi tekosyy luistaa kotihommista kuin ettei osaa..varsinkin, jos nainen on samaa mieltä miehen kanssa.

vh
Yksikin päivä oltiin käymässä mummolassa, mutta mummo ei ollut kotona... Appi pyöriskeli nälissään sängyssään ilta seitsämään, kun anoppi pääsi ovesta sisään appi tokasi heti, että keitä akka perunoita. Niillä anoppi tarjoilee kahvit sänkyyn joka aamu lääkkeiden kanssa ja appi ei ole oikeastaan ikinä tehnyt mitään, paitsi tiskannut.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mies ei tee mitään kotona, niin onhan se luonnollisesti naisen vika aina. Tosi outoa ajattelua. Ei kaikki naiset ole kotityranneja, eikä miehet selkärangattomia nahjuksia.
Läheskään kaikki naiset, joiden miehet eivät tee kotona mitään, eivät ole kotityranneja. Tilanteeseen on vaan usein ajauduttu siinä vaiheessa, kun lapset on pieniä ja nainen on ottanut tehtäväkseen hoitaa lapset ja kodin ja todennut, että se sujuu häneltä paremmin. On paljon järkevämpää edellyttää mieheltä kotitöihin ja lastenhoitoon osallistumista jo heti parisuhteen alussa ja jatkaa sitä myös silloin, kun nainen on äitiyslomalla tai hoitovapaalla. Tunnen monia erittäin fiksuja naisia, jotka eivät ole tippaakaan tyranneja, mutta ihmettelevät, miksi he edelleen töihinpaluunsakin jälkeen tekevät kaikki kotihommat. Tilanne on vaan päässyt lipsahtamaan sellaiseksi.

Yhteistyössä