Lumi vyöryi katolta 1-vuotiaan Emmin vaunuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huokaus";22945260]Kylläpä täällä taas ollaan niiin täydellisiä.[/QUOTE]

vaatiiko se täydellisyyttä jos osaa katsoa mihin lapsensa rattaat laittaa? Itse laittaisit alamäkeen ilman jarrua ilmeisesti?

[QUOTE="heh";22945271]vaatiiko se täydellisyyttä jos osaa katsoa mihin lapsensa rattaat laittaa? Itse laittaisit alamäkeen ilman jarrua ilmeisesti?[/QUOTE]

Öm, mä olen monasti jättänyt vaunut samallalailla, eikä mulla ole käyny mielessäkää et ne lumet voi tulla alas sieltä just sillä sekunnilla...

[QUOTE="heh";22945271]vaatiiko se täydellisyyttä jos osaa katsoa mihin lapsensa rattaat laittaa? Itse laittaisit alamäkeen ilman jarrua ilmeisesti?[/QUOTE]

Auttaako se tosiaan ulista täällä että "kyllä minä teen ja minä osaan ja minä en koskaan". Tuollainen kun voi tapahtua kenelle tahansa, pieni ajatushäiriö.

Jokaiselle sattuu joskus virhearviointeja tai aina ei muista miettiä joka käännettä. Niitäpä vaan ei huomaa jos mitään ei satu ;) Sitten kun sattuu, on hyvä jossitella ja miettiä, että miksi ei tajunnut. Jälkeenpäin on helppo muistaa sanoa, että tuohan oli päivän selvä homma ja olisi pitänyt ollakin kun asiasta on niin paljon ollut puhetta viime aikoina. Sitä emme tiedä miksi tämä kyseinen äiti ei muistanut katsoa katolle päin ja miettiä vaunujen sijoitusta tarkemmin. Tiedämme vain mitä lehti kertoo.

Itse olen seurannut hyvinkin tarkkaan oman talomme räystäitä ja miettinyt missä vaunuja pidän. Eilen räystään yli roikkuin n. 40cm lumivalli, joten ei olisi tullut mieleenkään laittaa lasta pihalle räystään lähelle nukkumaan. Sieltähän se lopulta tuli ja ryminällä. Nyt on sitten pihan katos puhdas...

Alkuperäinen kirjoittaja talviko yllätti;22944567:
"Pelottaa liikkua ulkona"... on syytäkin jos on noin hemmetin tyhmä ettei tajua että katolta voi tulla lumet alas! luuleeko tää et taivaastakin putoaa lumet tolleen jos kerran pelottaa. Sääli vaan lasta kun äidille ei ole järkeä jaettu ku ehkä lusikallinen (vajaa sellainen)

En koe olevani hemmetin tyhmä, mutta vähän pelottaa kulkean ulkona. Helsingin keskustassa kun on vähän pakko kulkea talon viertä, vaikka tiedostaakin, että sieltä voi tulla lunta alas. Ei sitä oikein keskellä katuakaan voi mennä. Pakko siis vaan luottaa varoituspuomeihin, ja toivoa, ettei päälle tule mitään.
Mutta en kyllä minäkään vaunuja mihinkään seinän viereen jätä.

Alkuperäinen kirjoittaja talviko yllätti;22944567:
"Pelottaa liikkua ulkona"... on syytäkin jos on noin hemmetin tyhmä ettei tajua että katolta voi tulla lumet alas! luuleeko tää et taivaastakin putoaa lumet tolleen jos kerran pelottaa. Sääli vaan lasta kun äidille ei ole järkeä jaettu ku ehkä lusikallinen (vajaa sellainen)
peesi

Täällä yks idioottipaskaäiti ilmoittautuu!
Olin yks pvä pihalla kolaamassa ja jätit vauvan vaunuihin suoraan RÄYSTÄIDEN ALLE!Ihan sen takia tuli tälläinen tyhmä pistos,kun ajattelin että on siinä sivussa autoja ajatellen.
No mies tuli kotiin,nappas vaunut siitä katon alta ja piti kyllä sellasen saarnan.
MÄ olen se,kuka olen paniikissa tosta lumesta katolta,jopa puun oksia varon!Ja nyt tein tolleen.
Mut ei täällä täydellisen varovaisille ja ajattelevaisille palstan äideillä vois IKINÄ käydä mitään tuollaista :flower:

no oman nelivuotiaan kanssa ulkoilin minä joten pääsin koko ajan katsomaan missä lapsi liikkuu... ei sen ikäinen voi yksin ulkoilla... saati voi muistaa missä ei leikitä... vaikka vastuu on myös huoltoyhtiöllä, niin kyllä mä ite otan vastuun lapsesta ennenku mitää sattuu...

Mun 4-vuotiaskin ulkoilee pääsääntöisesti mun kanssa (tädin pihalla saa ulkoilla itsekseen tädin vuotta vanhemman tyttären kanssa tai saa tilanteen mukaan), mutta silti kun on kaksi lasta, niin joskus kun selän kääntää niin tyttö voi olla jo vaaranpaikassa. Ja kun lapsia on kaksi, niin ei ole silmiä selässä. Ja esim. lähikaupassa käydessä, tyttö katoaa kaupan pihalle odottamaan, kun minä olen maksamassa ja sun muita tilanteita.

Että älähän nyt jeesustele siellä.

[QUOTE="veeras";22945487]Täällä yks idioottipaskaäiti ilmoittautuu!
Olin yks pvä pihalla kolaamassa ja jätit vauvan vaunuihin suoraan RÄYSTÄIDEN ALLE!Ihan sen takia tuli tälläinen tyhmä pistos,kun ajattelin että on siinä sivussa autoja ajatellen.
No mies tuli kotiin,nappas vaunut siitä katon alta ja piti kyllä sellasen saarnan.
MÄ olen se,kuka olen paniikissa tosta lumesta katolta,jopa puun oksia varon!Ja nyt tein tolleen.
Mut ei täällä täydellisen varovaisille ja ajattelevaisille palstan äideillä vois IKINÄ käydä mitään tuollaista :flower:[/QUOTE]

Kyllä mulle ainakin on iskostunut takaraivoon se, että lumet voi tulla katolta alas ihan milloin tahansa. Ja siitä muistan kyllä lapsillekin toitottaa päivittäin, jopa moneen kertaan. Enhän mä autoakaan koskaan aja talvella lähelle räystäitä. Eli en usko, että vahingossa vaunujakaan siihen jättäisin.

[QUOTE="vieras";22945528]Kyllä mulle ainakin on iskostunut takaraivoon se, että lumet voi tulla katolta alas ihan milloin tahansa. Ja siitä muistan kyllä lapsillekin toitottaa päivittäin, jopa moneen kertaan. Enhän mä autoakaan koskaan aja talvella lähelle räystäitä. Eli en usko, että vahingossa vaunujakaan siihen jättäisin.[/QUOTE]

Eli hyvät sulle :flower: Justhan tossa sanoinkin,ettei palstan täydellisesti ajatteleville noin käviskään.Minä en ole sellainen,vaan virheitä TÄLLÄISISSÄKIN tapauksissa tekevä ihminen.

no oman nelivuotiaan kanssa ulkoilin minä joten pääsin koko ajan katsomaan missä lapsi liikkuu... ei sen ikäinen voi yksin ulkoilla... saati voi muistaa missä ei leikitä... vaikka vastuu on myös huoltoyhtiöllä, niin kyllä mä ite otan vastuun lapsesta ennenku mitää sattuu...

Ja piti sanoa, että ei ne vanhemmatkaan lapset, jotka jo ovat tottuneet itsenäiseen ulkoiluun osaa välttämättä varoa niitä putoavia lumia. Kun ei aina aikuisetkaan.

Pistää niin vihaks nämä "kyllä minä ainakin.."-äidit. Se on hyvä hei, että te pidätte asioista huolen ja muistatte ne joka sekunti, mutta valitettavasti on niitä vähemmän täydellisiäkin äitejä eikä niiden lapset silti ansaitse lumikuormaa päälleen, joten olishan se suotavaa että talonyhtiöt pitäis asiasta huolen.

[QUOTE="vieras";22944492]Vaunuissa ollut lapsi jäi katolta vyöryneen lumen alle

Julkaistu: 28.02.2010 16:45, päivitetty: 01.03.2010 07:39

Järkyttyneet vanhemmat ihmettelivät, miksi vuokraamon edessä ei ollut putoavasta lumesta varoittavia kylttejä.

IS[/QUOTE]

Turha siinä on kyltin puutetta syyttää, jos oma järki ei juokse. Eivät vaan tulleet ajatelleeksi asiaa ja yrittävät vierittää syyn muiden niskoille.

Tuntuu, että nykyään on vallalla ajatus, että ihmisen ei tarvi ottaa mitään vastuuta teoistaan, vaan kaikki on työpaikan, koulun, naapurin tai yhteiskunnan syytä. Oli se sitten lapsen kasvatus tai onnettomuudet. Vaikka ihminen käyttäytyisi miten urposti, niin syypää on aina jossain muualla. Kauhea itku, jos vakuutus ei korvaa, kun ensin on jätetty pyykinkone yksin päälle, kuivattu vaatteita saunassa tms. Jos lasten kanssa on ongelmia, syy on naapurin kersojen, päiväkodin tai koulun jne.

Ja piti sanoa, että ei ne vanhemmatkaan lapset, jotka jo ovat tottuneet itsenäiseen ulkoiluun osaa välttämättä varoa niitä putoavia lumia. Kun ei aina aikuisetkaan.

Pistää niin vihaks nämä "kyllä minä ainakin.."-äidit. Se on hyvä hei, että te pidätte asioista huolen ja muistatte ne joka sekunti, mutta valitettavasti on niitä vähemmän täydellisiäkin äitejä eikä niiden lapset silti ansaitse lumikuormaa päälleen, joten olishan se suotavaa että talonyhtiöt pitäis asiasta huolen.

Edelleenkään se ei ole taloyhtiön syy, jos joku ajattelematon jättää vaunut räystään alle talvella. Kyllä Suomen talvessa elävillä ihmisillä täytyy sen verran olla järkeä päässä, että sieltä katolta voi ne lumet tulla alas.

[QUOTE="vieras";22946154]Edelleenkään se ei ole taloyhtiön syy, jos joku ajattelematon jättää vaunut räystään alle talvella. Kyllä Suomen talvessa elävillä ihmisillä täytyy sen verran olla järkeä päässä, että sieltä katolta voi ne lumet tulla alas.[/QUOTE]

Kuvasta kyllä näkee että niitä lumiesteitä ei katolla ole, ja jos ne lumet ovat siellä koko talven olleet, niin kyllä se osavastuu on sillä huoltoyhtiöllä. Juridinen vastuukin taitaa olla mikäli ne lumityöt on tekemättä. Miten te erehtymättömät muuten pääsette niistä asunnoistanne ulos niin että ette ole koskaan hetkeäkään sen räystään alla, vai oletteko kenties koko talven kotona?

Pitäsköhän laittaa lappu tuon meidän omakotitalon seinään, että "varo katolta putoavaa lunta"?! Siinä kun menee tie niin lähellä, ettei vaan saa syytettä kyltittömyydestä. Ja katolta putoavat lumet lentää yllättävän kauas. Onneksi ei olla ameriikassa, olis meinaa syytteitä siellä sun täällä tästäkin aiheesta.

välillä on tosi vaikea miettiä minne ne vaunut sitten siksi hetkeksi jättää kun ovensuusta nappaa roskapussin tai koiran tms. eli meillä pihalla tilanne että vaihtoehtoja ei niin paljoa ole: jos ei ole räystäitä lähellä, niin on parkkipaikka, jos ei parkkipaikkaa eikä räystäitä niin on polku josta ryntäilee juosten 10-vuotiaita, jos ei niitäkään niin niin jotain muuta.

tarkoitan vain sanoa että ymmärrän kyllä että vaikka olisi miten varovainen niin kaikkea 10 et voi ennakoida...näin lumisena talvena ei ainakaan meiltä enää rivarin pihasta löydä mitään penkatonta paikkaa ainakaan missä pääsee vaunujen kanssa kulkemaan...

Vahinkoja sattuu kaikille, se on inhimillistä, mutta en hyväksy sitä, että ei ota itse vastuuta, vaan syyttää muita.
Kukaan muu niitä vaunuja siihen ei laittanut, eikä voi oletta,a että aina kaikki lumet on sieltä katolta pudotettu, se vaan ei ole mahdollista.

Yhteistyössä