Lukujärjestys viikolle/kotihommiin ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan tehnyt sellaista itselleen?

Ajattelin josko sellainen auttaisi mua organisoimaan arkeani hieman paremmin. Kärsin kai jonkinlaisesta adhd:sta kun en saa oikeasti mitään järkevää kotona aikaan. Kun suunnittelen että vaikka huomenna siivoan keittiön kaapit niin huomaankin huomenna aloittavani kaappien järjestämisen kun olen ensin aloittanut kymmenen muuta juttua ja jättänyt nekin kaikki puolitiehen. Loppujen lopuksi en saa kaappejakaan järjestettyä kun en vaan tiedä mihin laittaa tavarat, en saa mielestäni tarpeeksi siistiä joten kaikki jää puolitiehen...

Mistä löydän järjestelmällisyyttä ja toimivuutta?

[QUOTE="vieras";27733342]Harkinnassa on, mutta harkinnan asteelle on vielä jäänyt.[/QUOTE]

Sama täällä. Harkinnut olen pitkän aikaa tuon tekemistä mutten ole saanut tuota(kaan) aikaiseksi. :/

Mulla oli joskus sellainen "kahden tason lista". Keräsin ensin kaikkia mieleeni tulevia roikkuvia hommia paperille. Sitten jaoin ne kahteen kategoriaan. Ekaan ne jotka ovat pieniä, nopeasti tehtäviä juttuja ja toiseen isommat jutut. Sitten aloin tehdä joka päivä yhden pienen jutun pois ja joka viikko yhden ison. Moni tietysti tuli pian uudelleen tehtäväksi, mutta se toimi kyllä aika hyvin puolisen vuotta. Sitten matkan aikana homma lopasti, ymmärrettävästi. Pitäisikin tehdä uudelleen sellainen lista.

Ei mulla tollasta ole. Siivoan sitten kun on tarpeeksi sotkuista, eli imuroin kerran viikossa, ja muuten yritän vähän järjestellä. En ole maailman siistein, ei mua häiritse pikkuset epäjärjestykset.