LUKIO!!!

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Olisko teillä antaa suunnilleen hintaa paljonko kirjat tulee maksamaan kolmelle vuodelle. Esim. että satanen, kaks, kolme....?? Olis jotain osviittaa siihen, että mihin voi varautua, jos aloitan aikuislukion.

Entä onko täällä aikuislukion käyneitä, joilla on jo siinä vaiheessa ollu lapset? Jaksaiskohan sitä???

Kiitos vastauksista, unohdin näköjään kirjautua joten teen sen samantien...
 
paljon paljon paljon...
kaveri kävi lukiota ja melkee joka kurssiin joku kirja piti ostaa.
et eipä ihan muutama satanen riitä kyllä niihin kirjoihin..
Koita ostaa käytettynä muilta niin vähän halvemmalla pääsee.
 
vieras
Eihän niitä uutena tarvitse ostaa! Meillä päin ainakin on firmoja, jotka myyvät käytettyjä lukion oppikirjoja ja voihan niitä yksityisiltäkin suoraan ostaa. Ja ne käyttämäsi kirjat voit tietenkin myydä eteenpäin, jolloin saat osan rahoistasi takaisin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Ettäkö oikeesti tulis jopa 2000-3000 euroa maksamaan? :eek: Mä kuvittelin, et max. tonnin...
Riippuu ihan siitä, miten paljon kursseja suoritat ja mistä ostat kirjat. Mun arvio on, että ton kuopuksen kirjat tulee maksamaan noin 1500-1800 euroa. Ja ostan siis Suomalaisesta kirjakaupasta.

 
asd
aikuislukiossahan ei oo niin paljoa kursseja, et jos toi on "normilukiolaisen" hinta-arvio, niin toki se on pienempi jo uudet ostettaessa. ja käytettyjä saa tosi hyvin nyt kun on tosta opsin uudistuksesta jo aikaa hiukan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän niitä uutena tarvitse ostaa! Meillä päin ainakin on firmoja, jotka myyvät käytettyjä lukion oppikirjoja ja voihan niitä yksityisiltäkin suoraan ostaa. Ja ne käyttämäsi kirjat voit tietenkin myydä eteenpäin, jolloin saat osan rahoistasi takaisin.
Missähän noita kirjoja kannattaisi myydä? Aluksi mietin, että kirjoista luovutaan vasta sitten, kun kirjoitukset on ohi. Mutta eihän noita kaikkia aineita edes voi kirjoittaa ja ainakin ruotsi on sellainen, jota kuopus ei aio kirjoittaa. Eli joutaisihan noista kirjoista jo osa pois.

 
asd
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän niitä uutena tarvitse ostaa! Meillä päin ainakin on firmoja, jotka myyvät käytettyjä lukion oppikirjoja ja voihan niitä yksityisiltäkin suoraan ostaa. Ja ne käyttämäsi kirjat voit tietenkin myydä eteenpäin, jolloin saat osan rahoistasi takaisin.
Missähän noita kirjoja kannattaisi myydä? Aluksi mietin, että kirjoista luovutaan vasta sitten, kun kirjoitukset on ohi. Mutta eihän noita kaikkia aineita edes voi kirjoittaa ja ainakin ruotsi on sellainen, jota kuopus ei aio kirjoittaa. Eli joutaisihan noista kirjoista jo osa pois.
Oon saanu huutonetissä myytyä ihan hyvään hintaan ainakin. Ja sit jameralta voi koittaa tarjousta, omista oli kyl aika huono.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja asd:
aikuislukiossahan ei oo niin paljoa kursseja, et jos toi on "normilukiolaisen" hinta-arvio, niin toki se on pienempi jo uudet ostettaessa. ja käytettyjä saa tosi hyvin nyt kun on tosta opsin uudistuksesta jo aikaa hiukan.
Totta :) Mulla tuo hinta-arvio on juurikin päivälukion arvio. Aikuislukiossa ei tosiaankaan tarvita mitään musiikin kirjoja yms vaan ainoastaan ne kirjat, mitä kursseja aikoo suorittaa.

 
ylioppilas 09
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Ettäkö oikeesti tulis jopa 2000-3000 euroa maksamaan? :eek: Mä kuvittelin, et max. tonnin...
Riippuu ihan siitä, miten paljon kursseja suoritat ja mistä ostat kirjat. Mun arvio on, että ton kuopuksen kirjat tulee maksamaan noin 1500-1800 euroa. Ja ostan siis Suomalaisesta kirjakaupasta.
mä ostin myös suomalaisesta kirjakaupasta ja pari kirjaa ostin käytettynä, mutta ei siinä vielä kaikki, kun vihot sun muut koulutarvikkeet pitää ostaa..ja abi vuonna kirjoitusmaksut ja lopuksi vielä lakki pitää ostaa.
 
asd
ja kysyit näemmä tosta jaksamisesta, niin jos siis ihan iltalukiota meinaat, niin ite otin ainakin mahdollisimman paljon etäkursseja, ei tarvinnu joka ilta olla pois, ja hyvin jaksoin. toisaalta oon kans aina ollu nopee oppimaan et sen takia pystyin opiskelee ihan itekseni ku jotkut taas vaatii sen et joku selittää ne asiat.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ylioppilas 09:
mä ostin myös suomalaisesta kirjakaupasta ja pari kirjaa ostin käytettynä, mutta ei siinä vielä kaikki, kun vihot sun muut koulutarvikkeet pitää ostaa..ja abi vuonna kirjoitusmaksut ja lopuksi vielä lakki pitää ostaa.
Muut koulutarvikkeet tietty. Ja ainakin tuolla kuopuksella osaan kursseista liittyy kurssimaksu. Sitten oli joku monistemaksu lukuvuoden alussa. Yo-kirjoituksia, lakkia, taskulaskimia, kyniä, papereita yms en laskenutkaan tuohon summaan vaan ainoastaan kirjat.

 
ylioppilas 09
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ylioppilas 09:
mä ostin myös suomalaisesta kirjakaupasta ja pari kirjaa ostin käytettynä, mutta ei siinä vielä kaikki, kun vihot sun muut koulutarvikkeet pitää ostaa..ja abi vuonna kirjoitusmaksut ja lopuksi vielä lakki pitää ostaa.
Muut koulutarvikkeet tietty. Ja ainakin tuolla kuopuksella osaan kursseista liittyy kurssimaksu. Sitten oli joku monistemaksu lukuvuoden alussa. Yo-kirjoituksia, lakkia, taskulaskimia, kyniä, papereita yms en laskenutkaan tuohon summaan vaan ainoastaan kirjat.
meillä oli lisäksi kuviksessa tarvikemaksu.
 
asd
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Mä kävin aikuislukion niin siellä kirjastossa oli lainattavissa niitä kirjoja. Joitain kirjoja ostin itse.
turussa muuten ainaki tällane mahdollisuus, olisko ollu et lukuvuoden aikana panttimaksu 20e, jonka sai aina keväällä takasin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ylioppilas 09:
meillä oli lisäksi kuviksessa tarvikemaksu.
Sama myös kuopuksella. Joihinkin äidinkielen kursseihin liittyi myös teatterissa käyntejä ja luonnollisesti ne reissut piti maksaa itse. Aikuislukiossa on kuitenkin eri systeemit, joten myös opiskelu tulee varmasti halvemmaksi.

 

Yhteistyössä