Lukihäiriön kanssa muita "tappelevia" ?

Meillä on reipas ekaluokkalainen joka elokuussa täyttää 8v.
Hänellä on todettu lukihäiriö ja hahmottamis häiriö. Kiitos mun puolen perimän. Itellä nimittäin on lukihäiriö ja mun äitillä ja paapalla oli myös, eli vahvana esiintyy suvussa. : /

Tällä hetkellä tilanne se, että ollaan perheneuvolassa käyty, koska poika ei jaksa keskittyä tunnilla ilman aikuisen valvontaa ja saa vain muutamia tehtäviä tehtyä. Ja aina ei mahdollista ole siihen aikuiseen siihen vieressä. Tavuja on oppinut lukemaan, kun syksyllä ei vielä tunnettu eres kirjaimia kunnolla. Kovasti ollaan lukutaidon eteen tehty töitä.

Nyt on vaihtoehtoine syksylle oma avustaja tai pienluokalle siirtyminen. Ite ajetaan tuota omaa avustajaa, koska tuttu koulu ja tutut kaverit eskarista asti ja tosi tiivis ryhmä. :)

Eileen sitten osui silmään paikallisessa lehdessä silmään tämä Tapani Rahkosen asentohoito menetelmä lukihäiriöihin. Onko kellään tästä kokemusta, että auttaisi? Meillä on mahdollisuus päästä tuohon hoitoon ja mennäänkin,koska kaikkia "pitää" kokeilla, että voi poijan oppimista auttaa.
Mulla on todettu hyvänlaatuinen tasapainohuimaus ja sekin noitten juttujen perusteella periytyvää. :( Poijalla sopii useampi kohta niihin, mitä lapsella pitäisi seurata jos epäillään tätä vaivaa.

Kiitos että jaksoit lukea tämän sepustuksen ja jos viitsit kertoa tosiaan niistä omista kokemuksista.
 

Yhteistyössä